کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۳۲۴۶
تاریخ خبر:

چه کسی خسارت هواپیمای اوکراینی را پرداخت می‌کند؟

رییس کمیسیون سوانح سازمان هواپیمایی کشوری می‌گوید به طور عادی شرکت‌های بهره‌بردار مسئول پرداخت خسارت هستند، اما با توجه به اینکه سقوط هواپیمای اوکراینی، یک حادثه معمولی نبوده، پرداخت خسارت آن به توافق ایران و اوکراین بستگی دارد.

به‌گفته حسن رضایی‌فر این هواپیما دارای بیمه‌نامه معتبر از یک شرکت اوکراینی بوده است که شامل بیمه بدنه هواپیما، بیمه سرنشینان، بیمه اموال و بیمه افرادی است که در محل سقوط هواپیما دچار خسارت شده‌اند. بر این اساس، خساراتی که به خانه‌ها و باغ‌های محل سقوط هواپیما وارد شده نیز تحت پوشش شرکت بیمه‌ای اوکراینی است.

رضایی‌فر در اداه می‌گوید اما باید توجه داشت که بیمه‌نامه‌ها معمولا شرایط عادی مانند خطای خلبان و سوانحی نظیر برخورد به کوه را پوشش می‌دهند، اما سقوط هواپیمای اوکراینی توسط موشک پدافندی، شرایط خاص خود را دارد که باید درباره آن مذاکره کرد. بنابراین جزییات و نحوه جبران خسارت به مذاکرات ایران و اوکراین بستگی دارد. اطلاعات مسافران را به تازگی از شرکت اوکراینی تحویل گرفته ایم، قرار است با خانواده‌های مسافران تماس بگیریم تا رویه قانونی انجام شود.

رییس کمیسیون سوانح سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: خانواده‌های جانباختگان این حادثه می‌توانند برای انجام امور قانونی با شماره تلفن ۶۶۰۱۸۶۵۹ تماس بگیرند. قرار است که مذاکراتی در سطح دولت و صنعت بیمه بین دو کشور انجام شود تا درباره سازوکار پرداخت خسارت تصمیم گیری شود.به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ - ۸۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

صبح شنبه (۲۱دی) ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

کدخبر: ۳۰۳۲۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر