کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۰۲۰۶
تاریخ خبر:

چه کسی رئیس مجلس یازدهم خواهد شد؟

روزنامه هفت صبح | چه کسی رئیس مجلس خواهد شد؟ این مهم‌ترین سوال امروز سیاست ایران است. ظاهرا قرار است در این خصوص در جلسه بعدازظهر فراکسیون انقلاب اسلامی‌ که فراکسیون اکثریت مجلس است، تصمیم‌گیری شود. اصلی‌ترین گزینه قالیباف است. دو نامزد دیگر هم برای ریاست مجلس وجود دارد: حاجی‌بابایی و فریدون عباسی. هردو از کارگزاران دولت احمدی‌نژاد. یکی وزیر آموزش و پرورش بود و دیگری بعد از ترورش، رئیس سازمان انرژی اتمی ‌شد.

هر دو قرار است از فراکسیونی موسوم به خدمت ثبت‌نام کنند که طبیعتا شانس رقیب اصلی قالیباف یعنی حاجی‌بابایی را کم خواهد کرد. به نظر می‌رسد که قالیباف امروز رئیس مجلس خواهد شد اما این کار برای او تبعاتی خواهد داشت. یکی از آثار این ماجرا این است که او دیگر نخواهد توانست رئیس فراکسیون اکثریت باشد و از این‌رو این امکان هم هست که در دقایق آخر حاجی‌بابایی و قالیباف به این شکل تقسیم کار کنند(کما اینکه پیش از این ظاهرا بین قالیباف و زاکانی درخصوص ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس نیز توافقی صورت گرفته است)، با این‌حال اگر واقعا میرسلیم هم بخواهد ضلع چهارم انتخابات ریاست مجلس باشد، شرایط برای قالیباف سخت‌تر خواهد شد.

چراکه کنایه‌های روزهای اخیر میرسلیم در توئیتر نشان داده که او درخصوص عملکرد قالیباف در شهرداری به‌خصوص حوزه برخورد با سلامت اداری حرف‌هایی خواهد زد که ممکن است برای قالیباف تبعاتی سیاسی در همین ابتدا داشته باشد. برای شاهد مثال حرفم، کافی است توئیت دیروز میرسلیم را یکبار دیگر بخوانید: «شفافیت قضایی با سرپوش گذاردن بر تخلفات پنهان و آشکار افرادی که مماشات با آن‌ها موجب گمراهی منتخبان مردم و ضایع شدن حقوق عمومی ‌و حتی حق انقلاب اسلامی ‌می‌شود، سازگار نیست.»

کدخبر: ۳۳۰۲۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر