کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۰۳۲۳
تاریخ خبر:

چه کسی بیشتر گلف بازی کرده است؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | ‌اتهام آزار جنسی تارا رید، توسط جو بایدن وارد مراحل جدیدی شده است و تیم وکلای جدیدی درحال پیگیری این پرونده هستند. با پیگیری‌های وکلای خانم رید و نیز شبکه فاکس‌نیوز که نزدیک به دونالد ترامپ است، احتمالا اجازه دسترسی محدود به پرونده‌های بایگانی‌شده بایدن در کتابخانه دانشگاه دلاور که اظهارنامه خانم رید مبنی بر آزارجنسی او نیز در آن موجود است، داده خواهد شد.

اگر اظهارنامه خانم رید در میان این پرونده‌ها وجود داشته باشد، رقابت‌های انتخاباتی وارد چالش جدیدی خواهد شد و ممکن است بایدن از دور رقابت‌ها کنار گذاشته شده و سرنوشت انتخابات دچار دگرگونی شود. جو بایدن گل دیگری نیز در مسیر انتخابات کاشت و با حضور در یک مصاحبه خطاب به سیاه‌پوستان و آمریکایی‌های آفریقایی‌تباری که حامیان ترامپ هستند و اعلام کرده‌اند که به او رای خواهند داد، گفت: «آن‌ها سیاه‌پوست نیستند!»

این اظهار نظر بایدن از همان لحظه اول جنجال‌های زیادی به‌پا کرد. عده‌ای آن را نژادپرستانه و سیاه‌پوستان آن را موجب دلسردی دانستند. کمپین ترامپ هم از این ماجرا نهایت استفاده را کرد و جمله بایدن را روی تی‌شرت‌هایی چاپ کرد و بین سیاه‌پوستان حامی ‌خود پخش کرد. حالا بایدن دست به دامن خانواده اوباما شده است و فعلا در خبرها این موضوع مطرح شده است که میشل اوباما برای جذب رای بیشتر به کمک بایدن خواهد آمد.

یکی از مسائل مهم پیش‌آمده در اخبار حوزه سیاست آمریکا این بود که چه کسی در چه زمانی بیشتر گلف بازی کرده است؟ در خبرها آمد که دونالد ترامپ به‌جای افسوس و سوگواری در زمان عزای عمومی ‌ملت و از دست رفتن جان بیش از ۱۰۰هزار نفر به‌علت کرونا، رفته و با شادی کامل و طیب خاطر ساعاتی گلف بازی کرده است.

این خبر جنجال‌های زیادی به‌پا کرد. حامیان ترامپ و دبیر مطبوعاتی او گفتند، کسی که باید خجالت بکشد ترامپ نیست که درحال فرماندهی جبهه مبارزه با کروناست بلکه باراک اوباماست! در زمان ریاست‌جمهوری اوباما در سال ۲۰۱۴ روزنامه‌نگار آزادی به نام جیمز فولی در سوریه به‌دست داعش به قتل رسید و اوباما واکنش مناسبی به این قضیه نشان نداد!

زمانی که فولی به قتل رسید، اوباما در تعطیلات خود در مارتا به‌سر می‌برد و درحال تفریح و استراحت و خوش‌گذرانی و البته گلف بازی‌کردن بود. ترامپ هم دست بالا را گرفته و به این مسئله واکنش نشان داد و گفت من بر روی کار تمرکز کردم و مثل اوباما به‌دنبال تفریح و خوشگذرانی و بی‌خیالی نبودم.

درنهایت با بررسی رسانه‌ها مشخص شد ترامپ ۲۷۰درصد بیشتر از اوباما تفریح کرده است. نظرسنجی وسیعی در شبکه فاکس‌نیوز پیرامون انتخابات برگزار شد که ترامپ توانست تنها در بخش بهبود اقتصاد با ۴۵ به ۴۲درصد آرا پیروز شود. در بقیه زمینه‌ها مانند سیاست خارجی و بهبود روابط با چین، بحران کرونا، بیمه سلامت و مبارزه با قوانین حمل اسلحه، بایدن توانست از ترامپ پیشی بگیرد. درنهایت نتیجه پاسخ مردم به این سوال که کدام نامزد محبوب‌تر است، اینگونه شد: ترامپ ۴۱درصد و بایدن۵۰درصد.

کدخبر: ۳۳۰۳۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر