کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۹۷۲
تاریخ خبر:

چه کسی اسکوچیچ را سرمربی تیم‌ملی کرد؟

بخش مهم مطلبی که در سایت فرارو درباره پشت پرده انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی منتشر شده را برایتان انتخاب کردیم:

ضربه نهایی درباره شایعات مطرح‌شده درمورد انتخاب اسکوچیچ را علی دایی زد؛ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که خودش یکی از گزینه‌های نشستن روی نیمکت بود، در گفتگو با ایسنا از دست‌های پشت‌پرده برای انتخاب اسکوچیچ خبر داد و واقعیت‌های مهمی را مطرح کرد. «متأسفانه در برخی از انتصاب‌ها، بعضی از آقازاده‌ها دخیل هستند». دایی با بیان این جمله سعی کرد موشکافی دقیق‌تری از این انتخاب کند.

او گفت: «مطمئنا این انتخاب خارج از فدراسیون فوتبال انجام شده است. تا چند روز قبل قرار بود مربی ایرانی به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، اما یکباره آقای اسکوچیچ، بعد از یک روز مذاکره انتخاب می‌شوند. اگر از تمام اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بپرسید، متوجه خواهید شد که نظر هیچ‌یک از این عزیزان، روی اسکوچیچ نبوده است. شما بروید و ببینید اسکوچیچ بعد از انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی، چه بازی‌ای را در لیگ، از نزدیک تماشا کرده است، بعد می‌فهمید چه کسانی او را به تیم ملی آورده‌اند».

کد‌هایی که دایی می‌دهد بسیار روشن است؛ اسکوچیچ بعد از انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم ملی، به تماشای دیدار تیم‌های سایپا و پارس جنوبی می‌رود! دیداری که اتفاقا هیچ‌یک از بازیکنان ملی‌پوش در آن حضور نداشته‌اند. نکته جالب، اما خبری است که سایت باشگاه سایپا منتشر می‌کند و می‌نویسد اسکوچیچ به همراه مدیرعامل این باشگاه بازی را از نزدیک دیده است.

مدیرعامل این باشگاه، اما مصطفی مدبر است؛ همان مردی که علی دایی را از سایپا اخراج کرد و بعد علی دایی، در کنفرانس خبری مشهورش گفت که کسی به اسم مصطفی مدبر را نمی‌شناسد. دایی گفته بود: «مصطفی مدبر برای من وجود خارجی ندارد. او را از زمانی که رئیس حراست صداوسیما بود به‌عنوان سردار غفور می‌شناسم.

مصطفی مدبر از کجا آمد؟ مگر می‌شود با شناسنامه عوض‌کردن گذشته طلایی‌ات را عوض کنی؟». اتفاقا بعد از همان صحبت‌ها بود که شایعه ممنوعیت دایی از فعالیت در فوتبال ایران بر سر زبان‌ها افتاد؛ شایعه‌ای که گفت‌وگوی روز گذشته علی دایی نشان می‌دهد با واقعیت همخوانی دارد.

دایی می‌گوید صلاحیت او را برای حضور در تیم ملی ایران رد کرده‌اند و خودش خوب می‌داند چرا چنین اتفاقی افتاده است. حالا علی دایی به صورت کاملا مشخصی از فردی که اسکوچیچ را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرده خبر می‌دهد؛ اتفاقی که اگر درست باشد، باید از رخ‌دادن فاجعه‌ای دیگر در فوتبال ملی خبر داد که دوباره افرادی بیرون از فدراسیون فوتبال برای تیم ملی تصمیم گرفته‌اند.

شاید در این میان موضوعی هم مطرح شود که دایی به دلیل اختلافی که با مدبر داشته چنین موضوعی را بیان کرده است، ولی افشاگری‌های قبلی او که غالبا با جنجال‌های بزرگ همراه شده، درست از آب درآمده بودند؛ نمونه‌اش را می‌شود در مسئله «غش‌کردن داور به سمت دیگر!» و البته «کارت‌های معافیت جعلی» جست که هر دو موضوع را علی دایی مطرح کرده بود و پیگیری‌های کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال نشان داد که حق با اوست.

کدخبر: ۳۰۸۹۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560702182

    خود علی دایی رو بیرون از فدراسیون برای م ربیگری تیم ملی انتخاب کردن