کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۴۵۰
تاریخ خبر:

چه شد که خواهران کارداشیان به اینجا رسیدند؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | کمتر از یک ماه پیش فصل جدیدی از رئالیتی شوی همراه با کارداشیان‌ها (Keeping Up with the Kardashians) در شبکه کابلی E! آغاز شده است. رئالیتی شو یا معادل فارسی عجیب و غریبش: نمایش‌های واقعی تلویزیونی کم نظیری که تاکنون نزدیک به ۲۶۱ اپیزود از آن پخش شده و در آن زندگی روزمره خانواده کارداشیان مقابل دوربین قرار گرفته است. سری جدید البته در همین ابتدای پخشش یک جنجال خبری هم داشت و آن هم کتک کاری دو خواهر کارداشیان بود تا حسابی نگاه‌ها به این شوی تلویزیونی جلب شود.

با این حال سوال اینجاست که خانواده کارداشیان چطور اینقدر مهم شدند که شرکت‌های تلویزیونی با پرداخت پول‌های هنگفت به آن‌ها بخواهند از زندگی روزمره‌شان فیلم بسازند؟ قبل از هر چیز تکلیفتان را با «پول‌های هنگفت» روشن کنم و بعد به اصل قصه بپردازم. در مطلبی که سال گذشته در سایت چیت شیت منتشر شده دستمزد خانواده کارداشیان برای هر کدام از قسمت‌های این برنامه ۹۳۰ هزار دلار تخمین زده شده است. یعنی با اجازه شما حدود ۱۴میلیارد تومان. خب به ماجرای خودمان بپردازیم. چه شد که کارداشیان‌ها به اینجا رسیدند؟

* یک: ماجرا از روبرت کارداشیان آغاز شد. پدر این خانواده. البته راستش را بخواهید از پدرومادربزرگ‌های روبرت. آن‌ها یک خانواده ارمنی ساکن در استان قارص ترکیه بودند. استانی در شمال شرقی‌ترین نقطه ترکیه و هم‌مرز با ارمنستان. در تابستان سال ۱۹۱۳ و درست وقتی که خشونت علیه ارامنه در ترکیه امروزی و عثمانی آن روزها شدت گرفته بود، این خانواده به ارمنستان و پس از آن به آلمان مهاجرت کردند و از آنجا به کالیفرنیای آمریکا آمدند. روزگار دیگری برای این خانواده آغاز شده بود.

* دو: در سال ۱۹۳۸ پدر روبرت کارداشیان یعنی آرتور کارداشیان با دختر یک خانواده ارمنی مهاجر دیگر ازدواج کرد و شش سال بعد روبرت به دنیا آمد. او در لس آنجلس به مدرسه رفت و بعد از آن موفق شد پذیرش دانشگاه USC یا دانشگاه کالیفرنیای جنوبی را بگیرد. تحصیل در این دانشگاه و البته بعد از آن گرفتن یک مدرک دکترای حقوق از دانشگاه سن دیه گو، مسیر زندگی روبرت و خانواده او را تغییر داد.

* سه: سال ۱۹۷۳ بود که کارداشیان دو بیزینس شخصی هم به راه انداخت. هر دو در حوزه موسیقی. اولی اخبار حوزه موسیقی را پوشش می‌داد و دومی بین فیلم‌ها در سینما موسیقی پخش می‌کرد. هر دو بیزینس سود خوبی به روبرت کارداشیان رساند ولی شهرت او، از جای دیگری نشات گرفت.

* چهار: اول بگذارید داستان ازدواجش را بگویم. پنج سال بعد از تاسیس آن بیزینس شخصی و البته بعد از یک رابطه کوتاه‌مدت، روبرت کارداشیان با خانمی به نام کریستن مر ی هافتون (در حال حاضر کریس جنر) که ۱۱ سال از خودش کوچک‌تر بود ازدواج کرد و از آن ازدواج چهار فرزند دارد: کورتنی (متولد ۱۹۷۹)، کیم (متولد ۱۹۸۰)، کلوئی (متولد ۱۹۸۴) و راب (متولد ۱۹۸۷).

* پنج: اگر فصل اول سریال داستان جرم آمریکایی یا American Crime Story را دیده باشید، حتما تصاویری از کودکی این چهار فرزند را دیده‌اید. داستان آن سریال مربوط به قتل دوست دختر او.جی.سیمپسون، قهرمان فوتبال آمریکایی در آمریکاست. پرونده‌ای که باعث شهرت کارداشیان شد چراکه روبروت کارداشیان دوست صمیمی سیمپسون و البته یکی از اعضای تیم وکلای او بود. داستان آشنایی آن‌ها به سال ۱۹۶۷ برمی‌گشت. به زمانی که هر دو دانشجوی USC بودند.

* شش: پرونده قتل او جی البته در سال ۱۹۹۴ باز شد و سه سال قبل از آن، روبرت از کریس جنر طلاق گرفته بود. روبرت بعد از آن دیگر چندان فرد مهمی نبود ولی کریس جنر، بار این بیزینس خانوادگی را به دوش کشید. بعد از مدت کوتاهی ابتدا با بروس جنر، قهرمان المپیک ازدواج کرد و از او هم دو فرزند دارد: کندال (متولد ۱۹۹۵) و کایلی (متولد ۱۹۹۷).

* هفت: حالا خانواده کارداشیان کامل شد. خانواده‌ای متشکل از کریس جنر به عنوان مادر، روبرت کارداشیان به عنوان پدر چهار فرزند و بروس جنر به عنوان پدر دو فرزند (همین‌جا بگویم که بروس جنر، بعدها جنسیت خود را تغییر داد و حالا یک زن است به نام کیتلین جنر).

* هشت: با این حال در ابتدای سال ۲۰۰۰، خانواده کارداشیان هنوز هم به هیچ وجه اهمیت امروز خود را نداشتند تا اینکه دو اتفاق افتاد. کیم کارداشیان در دهه ۲۰ خود توانست با پشتوانه همان شهرت پدر و البته ظاهر خود با پاریس هیلتون، مدل معروف آن روزها دوست شود و در شوهای تلویزیونی او حضور پیدا کند.

او سه سالی با هیلتون دوست و همکار بود تا اینکه از او جدا شد و با دو خواهر خود یک بوتیک افتتاح کرد. اما اتفاق اصلی کمتر از یک سال بعد از افتتاح این بوتیک افتاد. درست وقتی که در فوریه سال ۲۰۰۷، یک فیلم هرزه نگارانه کثیف از کیم کارداشیان با ری جی، دوست او منتشر شد و ناگهان شهرت او و البته این خانواده را جهانی کرد؛ شهرتی که حالا می‌گویند، ابتکار شیطانی مادر این خانواده یعنی کریس جنر بوده است.

* ۹: شوی تلویزیونی کارداشیان‌ها، در اکتبر همان سال آغاز شد و تا همین امروز ادامه داشت. کیم کارداشیان هم از همان زمان شروع کرد به فعالیت‌های تلویزیونی بیشتر و بعد از آن تبلیغ برندهای مختلف و البته از سال ۲۰۱۳، سرمایه‌گذاری روی شبکه‌های اجتماعی. حالا، او در ۴۰سالگی، ۳۵۰ میلیون دلار ثروت خالص دارد.

او البته ثروتمندترین فرد این خانواده نیست. کایلی جنر، دختر آخر این خانواده که حالا ۲۳ سال دارد، با یک میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد خانواده است و البته بیشترین میزان فالوئر را در اینستاگرام هم دارد: ۱۷۱ میلیون یعنی ۵ میلیون بیش از کیم. بعد از کایلی جنر و کیم کارداشیان، خود کریس جنر، مادر این خانواده با سهم ۱۰درصدی از پروژه‌های فرزندانش به عنوان مدیر برنامه، حالا با ۶۰میلیون دلار، سومین فرد ثروتمند خانواده است و در رده‌های بعدی کلویی و کورتنی قرار گرفتند که تقریبا جز خواهر کیم کارداشیان بودن، هنری نداشتند و به ترتیب ۴۰ و ۳۵ میلیون دلار ثروت دارند.

کندال جنر هم آخرین ثروتمند این خانواده است با ۳۰میلیون دلار ثروت ولی البته یکی از گران‌ترین مدل‌های جهان به حساب می‌آید. به این ترتیب، باید مجموع ثروت نهفته شده در این خانواده را یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار دانست یعنی به میزان تولید ناخالص داخلی کشور سن مارینو!

* ۱۰: دنیا جای عجیبی است. ۱۰۰سال پیش خانواده کارداشیان می‌توانست یکی از خانواده‌های کشته شده در قتل عام ارامنه باشد ولی حالا آن‌ها یکی از ثروتمندترین و البته پولسازترین خانواده‌های جهانند. البته نه با فرهنگ و هنر. با رفاقتی با اوجی سیمپسون و پاریس هیلتون و البته با نمایش بدن. مادر این خانواده با ۶۵سال سن، بیش از ۳۰میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد و دخترهای بی‌هنرش، هر روز پول پارو می‌کنند و هر وقت هم کفگیر داشت به ته دیگ می‌خورد جنجالی می‌آفرینند و دوباره پاروهایشان را برمی‌دارند. همین قدر پوچ. همین قدر بی‌محتوا.

کدخبر: ۳۲۲۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر