کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۵۲۳
تاریخ خبر:

چه شد که فصل‌ برای استقلال به‌این زودی تمام شد؟

روزنامه هفت صبح | با تساوی مقابل آلومینیوم اراک، استقلال ۴۴ امتیازی شد. آبی‌ها اگرچه سومی و سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان را برای خود قطعی کرده‌اند اما حالا دیگر عملا هیچ شانسی برای قهرمانی در لیگ بیستم ندارند. حتی از نظر ریاضی. آنها در صورت پیروزی در پنج بازی بعدی خود ۵۹ امتیازی می‌شوند و این یعنی حداقل یک امتیاز کمتر از حداقل میانگین لازم برای قهرمانی که همان دو امتیاز از هر بازی است. در این میان ثبت چند نتیجه ضعیف و دور از انتظار نقش زیادی در وداع زودهنگام آبی‌ها با قهرمانی لیگ برتر داشت که مهم‌ترین آنها را مرور می‌کنیم.

هفته دوم؛ از دست دادن برد در اهواز
استقلال که در نیمه اول بازی نسبتا خوبی را نمایش داده بود، در دقیقه ۶۳ با پنالتی وریا غفوری به گل رسید. محمود فکری برای حفظ نتیجه محمد دانشگر را به زمین آورد اما سه دقیقه بعد فرشاد احمدزاده کوتاه قامت زودتر و بالاتر از همه مدافعان استقلال با ضربه سر گل مساوی را زد. فکری که به تساوی هم راضی بود در دقایق پایانی بازی سه تعویض دیگر انجام داد اما در نهایت با گل پریرا در دقیقه ۹۰ استقلال بازنده بازی شد. نکته جنجالی این بازی اما مصدومیت دانشگر در دقیقه ۸۷ بود.

دانشگر مصدوم شده بود و برای انجام کارهای درمانی به مکانی خارج از زمین ورزشگاه انتقال داده شد ولی کادرفنی استقلال از این قضیه مطلع نبود که تیم‌شان با یک یار کمتر در حال بازی است. استقلال درست در همین لحظات برای بار دوم دروازه‌اش را باز شده دید و فکری پس از نزدیک به ۱۰ دقیقه، متوجه این امر شد و بابک مرادی را به جای دانشگر مصدوم به زمین مسابقه فرستاد. شاید اگر کادر فنی استقلال متوجه ۱۰ نفره بودن این تیم می‌شد، گل دوم را دریافت نمی‌کرد و حداقل یک امتیاز از این بازی می‌گرفت.

هفته پنجم، دو امتیاز خانگی پرید
استقلال میزبان صنعت‌نفت بود. هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند اما این استقلال بود که در دقیقه ۵۰ توسط احمد موسوی به گل رسید. در ادامه تیم آبادانی چند موقعیت گل داشت اما هیچ کدام تبدیل به گل نشد تا اینکه کادر فنی استقلال دست به کار شد و با تعویض‌هایش زمینه را برای گلزنی تیم مهمان فراهم کرد. فکری در دقایق ۷۰ و ۷۹ دو تعویض انجام داد و در دقیقه ۸۲ محمد طیبی دروازه شاگردان محمود فکری را باز کرد. دو تعویض در دقایق پایانی هم جز توقف در روند بازی و کشتن وقت به سود صنعت‌نفت، تاثیر دیگری نداشت و استقلال دو امتیاز را مفت و مجانی از دست داد.

هفته دوازدهم؛ ۳ امتیاز خانگی تقدیم به سایپا
به نظر می‌رسید یک پیروزی بی‌دردسر و راحت در انتظار استقلال باشد. حریف تیم جوان اما پایین جدولی سایپا بود که تا قبل از این بازی فقط دو برد مقابل تیم‌های قعرنشین به دست آورده بود. در نیمه اول یکی از بدترین بازی‌های استقلال را شاهد بودیم و سایپا در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم یک گل مدرسه‌ای و تمرین شده به استقلال زد. شاگردان محمود فکری تقریبا یک نیمه فرصت داشتند تا گل خورده را جبران کنند اما تعویض‌های محمود فکری باز هم بی‌ثمر بود و استقلال در کمال ناباوری ۳ امتیاز خانگی را از دست داد.

هفته پانزدهم؛ باخت در بازی ۶ امتیازی نقش جهان
در هفته آخر نیم‌فصل اول، استقلال مهمان سپاهان بود. البته تیم اصفهانی در جدول شرایط بهتری داشت اما به نظر می‌رسید استقلال می‌تواند با یک استراتژی مناسب حداقل یک امتیاز از این بازی بگیرد اما تیم محمود فکری در همان نیمه اول دو گل خورد و چند گل هم نخورد و در ضعیف‌ترین بازی فصل خود به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی برای سپاهان ۲برصفر مغلوب این تیم شد. به یاد بیاوریم که سایپا در اصفهان سپاهان را متوقف کرده بود و شهرخودرو در نقش جهان ۳بریک سپاهان را برده بود اما بازی با استقلال یکی از ساده‌ترین بازی‌های فصل سپاهان بود.

هفته نوزدهم؛ دو امتیاز هدیه به پیکان
مجیدی بعد از حضور در استقلال کارش را با دو برد شروع کرده بود و بازی با پیکان می‌توانست سومین برد متوالی او با استقلال باشد اما در این بازی، تیم مجیدی شباهت‌های زیادی به تیم محمود فکری داشت و در یک نمایش ضعیف و سردرگم به تساوی بدون گل رضایت داد. استقلال در این بازی خوش‌شانس بود که داور یک پنالتی مسلم را هم برای پیکان نگرفت.

هفته بیست و دوم؛ باخت به یک تیم پایین جدولی دیگر
پس از دو برد متوالی دیگر، استقلال میزبان یک تیم در حال سقوط بود. در حالی که هواداران این تیم منتظر یک پیروزی ساده و حتی پرگل بودند اما یک گل در دقیقه ۷ و یک گل دیگر در دقیقه ۶۰ از سوی ذوب‌آهن، سه امتیاز این بازی را از استقلال گرفت و تقدیم تیم اصفهانی کرد. این بازی یکی دیگر از نمایش‌های ضعیف استقلال در لیگ بیستم بود و قبل از دربی روحیه این تیم را خراب کرد.

هفته بیست و سوم؛ مهم‌ترین ۳ امتیاز برای پرسپولیس
در روزی که دو تیم نمایش متوازنی داشتند، پرسپولیس با تعویض‌های خوب یحیی توانست تقریبا از تک‌موقعیتش در این بازی به گل برسد. مثل بیشتر بازی‌ها، تعویض‌های استقلال جواب نداد و این پرسپولیس بود که در نهایت ۳ امتیاز حساس و مهم را از این بازی دشت کند.
اگر می‌خواهید اهمیت این برد را درک کنید، کافی است بدانید که به لطف همین پیروزی، پرسپولیس الان بالاتر از سپاهان است و شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

افسوس برای نیمی از این امتیازات
در مجموع این چند بازی استقلال ۱۹ امتیاز را از دست داده است. البته فقط در بعضی از آنها بازی برده را با باخت و تساوی عوض کرده اما آبی‌ها اگر نیمی از این امتیازات یا حتی شش امتیاز دو بازی مقابل پرسپولیس و سپاهان را کسب می‌کردند امروز شرایط جدول کاملا متفاوت بود. مثلا پیروزی بر سپاهان و پرسپولیس علاوه بر اینکه ۶ امتیاز به اندوخته‌های استقلال اضافه می‌کرد، ۳ امتیاز هم از دو تیم بالانشین جدول کم می‌کرد که این اتفاق باعث می‌شد تا استقلال امروز تیم دوم جدول باشد و شانس زیادی هم برای قهرمانی داشته باشد.

کدخبر: ۴۰۰۵۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر