کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۹۹۷
تاریخ خبر:

چه‌کسی گفت‌ پخش صدای حیاتی ‌‌ممنوع‌‌ است؟!

روزنامه هفت صبح | روز گذشته در هفت‌صبح خبری درباره ممنوعیت استفاده از صدای محمدرضا حیاتی را به نقل از چند برنامه ساز تلویزیونی منتشر کردیم. ماجرا این است که برخی برنامه‌ها برای سالگرد ارتحال امام خمینی اجازه استفاده از صدای حیاتی را نداشته‌اند. داریم از همان خبر معروفی صحبت می‌کنیم که حیاتی با بغض خواند و رحلت امام را اعلام کرد. خبر هفت‌صبح اما به شکل نادرست در فضای مجازی بازنشر داده و اینطور القا شد که گویا حیاتی در فضای مجازی ممنوع‌الفعالیت شده است!

* منظر اول| سوء‌برداشت: در خبری که منتشر کردیم هیچ اشاره‌ای به ممنوع‌الکاری محمدرضا حیاتی در فضای مجازی نشده است. دقیقا نمی‌دانیم ابتدا کدام رسانه‌، موقع باز نشر این خبر دچار سوء‌تفاهم شده . با این حال در رسانه‌هایی مثل ستاره‌ها و سینمای نوین و حتی یک شبکه ممنوعه!‌ دیدیم به نقل از هفت‌صبح نوشته شده که حیاتی در فضای مجازی ممنوع‌الکار است.

محمدرضا حیاتی به عنوان گوینده خبر با رفتاری نه‌چندان زیبنده از سوی مسئولان صدا و سیما کنار گذاشته شده ولی در فضای مجازی هیچگونه منعی برای فعالیت ندارد. وانگهی در خبر دیروز اشاره کردیم کنار گذاشتن صدای حیاتی مربوط به چند برنامه است‌؛ ‌کما اینکه صدای او در برنامه چهل تیکه شنیده شد. این یعنی چه بسا برخورد با حیاتی سلیقه‌ای و غیر کارشناسی بوده. طبعا مسئولان تلویزیون می‌دانند نمی‌توان صدای حیاتی که با اتفاقات مهم پیوند خورده است را کنار گذاشت.

* ‌منظر دوم| واکنش حیاتی: بعد از دست به دست شدن شایعه‌، با محمدرضا حیاتی تماس گرفتیم و وفق اصول حرفه‌ای توضیح دادیم ماجرا چه بوده است. او ضمن اذعان به کار حرفه‌ای هفت‌صبح‌، از صفحات زرد مجازی انتقاد کرد. کمی بعد هم با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتشار اخباری مبنی بر ممنوع‌الکاری‌اش در فضای مجازی مصاحبه‌ای انجام داد و گفت:« این خبر صحت ندارد؛ برخی افراد برای جمع کردن فالوئرهای صفحات زردشان، دست به انتشار هر خبری می‌زنند.

بعضی تلاش می‌کنند تا با تولید چنین خبرهایی من را مجاب به رفتن از کشور کنند؛ باید بگویم من کشورم را دوست دارم و امکان ندارد مملکتم را رها کنم. حتی اگر اجازه کار در فضای مجازی هم به من داده نشود، من پای کشورم می‌مانم.» محمدرضا حیاتی بعد از اینکه با برخورد عجیب مسئولان تلویزیون مواجه شد‌، در فضای مجازی به ادامه فعالیت پرداخته است و منعی برای این کار ندارد.

کدخبر: ۳۹۴۹۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر