کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۸۲۰
تاریخ خبر:

چهره هفته | نقش‌ نفسگیر پیمان در درخت گردو

روزنامه هفت صبح | آنطور که مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش خبر داده،فیلم «درخت گردو» همین روزها به چرخه اکران اضافه می‌شود تا در کنار کمدی «دینامیت» سالن‌های سینما بتوانند نفسی تازه بکشند. آیا با این دو فیلم خوب،رونق به سینماها باز خواهد گشت؟در این نوشتار، وضعیت اکران و سالن‌ها مسئله نیست بلکه به مناسبت نمایش عمومی «درخت گردو» می‌خواهیم اشاره‌ای به عملکرد درخشان بازیگران آن داشته باشیم.

فیلم محمد‌حسین مهدویان در جشنواره سی و هشتم فجر رونمایی شد؛‌در میان بغض و اشک مخاطبان. داستان«درخت گردو» در سه مقطع زمانی سال‌ها ۶۶، ۸۳ و ۹۵ روایت می‌شود و داستان زندگی واقعی و تلخ مردی به نام قادر مولان‌پور و خانواده‌اش در فاجعه بمباران شیمیایی سردشت است.

قادر مولان‌پور متفاوت‌ترین کاراکتری است که پیمان معادی بازی کرده. او برای این شخصیت چند چالش پیش‌رو داشته؛ اول اینکه باید چهره و لهجه کردی‌اش باورپذیر باشد.از آن‌سو باید شرایط پیچیده زندگی کاراکتر در موقعیت‌های مختلف را باورپذیر بازی کند. معادی در همان لحظه ابتدایی فیلم کاری می‌کند که یادمان می‌رود او یک بازیگر است. فکر می‌کنیم واقعا قادر را روی پرده سینما می‌بینیم. با سرخوشی‌اش شاد می‌شویم و با مرگ عزیزانش اشک می‌ریزیم.

این یعنی اوج هنر بازیگری معادی.بازی درخشان پیمان معادی در جشنواره فجر مورد توجه خاص و عام قرار گرفت. داوران هم سیمرغ بازیگر نقش اصلی را به او دادند. حالا و در فصل اکران عمومی «درخت گردو»،‌معادی این شانس را دارد تا بازی‌اش از سوی طیف گسترده‌تری از مخاطب قضاوت شود و حجم تحسین‌ها را به خود ببیند.

کدخبر: ۳۹۹۸۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر