کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۲۶۳۰
تاریخ خبر:

چهره هفته | ملاحت پایان‌ناپذیر خانم بازیگر

روزنامه هفت صبح| بعضی بازیگران در یک نقش کلیشه می‌شوند و بعد از مدتی رفتار و گفتارشان مخاطب را دلزده می‌کند. بعضی هم به‌رغم حرکت روی کلیشه‌ها، هیچ وقت جذابیت‌شان از دست نمی‌رود. مرجانه گلچین در دسته دوم قرار می‌گیرد. نمونه متاخرش سریال بوتیمار است که اندک جذابیتش به حضور خانم گلچین برمی‌گردد.

او که در جان دادن به نقش‌های جدی و کمدی صاحب تبحر است، این بار تفاوتی محسوس در بازی‌اش ایجاد کرده. آرامش شخصیت مریم و واکنش‌های خونسردانه او مهمترین عامل در ایجاد تغییر بازی گلچین است. او اینبار بدون استفاده از حرکت چشم و صورت و نیز بدون داشتن تکیه‌کلام، شخصیتی دوست‌داشتنی خلق کرده.

مرجانه گلچین در دهه شصت وارد دنیای بازیگری شد و با سریال آینه به شهرت رسید. فیلم شب بیست‌ونهم شاخص‌ترین اثر او در این سال‌هاست. او مدتی از بازیگری دور بود و در دهه هشتاد و نود بار دیگر پرکار بود. شهرت دوباره گلچین به حضور در سریال بزنگاه ساخته رضا عطاران است. مرجانه گلچین از سال‌های آغازین بازیگری محبوب طیفی از مخاطبان شد. او به‌خاطر بازی در نقش‌های «شیرین» توانسته به موفقیت فراوان دست بیاید.

در عین حال در نقش‌های جدی هم موفق عمل کرده است. در میان افتخارات گلچین می‌توان به این موارد اشاره کرد: برنده بهترین بازیگر نقش اول زن از چهاردهمین جشن دنیای تصویر برای سریال شاهگوش، برنده بهترین بازیگر ۱۰ سال گذشته در برنامه سه ستاره شبکه در سال ۱۳۹۲، برنده بهترین بازیگر زن برنامه سه ستاره در سال ۱۳۹۴، برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره تلویزیونی جام جم برای سه‌دُنگ سه‌دُنگ و شمس‌العماره.

کدخبر: ۳۹۲۶۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • farbod7

    عنوان «ملاحت پایان ناپذیر» بیشتر گویای م طلب است.