کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۶۵۰۷
تاریخ خبر:

چهره هفته| ‌سمیرا حسن‌پور از دلنوازان تا بی‌همگان

روزنامه هفت صبح| اواخر دهه هشتاد بود که نام سمیرا حسن‌پور در تیتراژ چند سریال دیده شد. شروع این اتفاق با «دلنوازان» بود و بعد از آن نوبت به «چاردیواری» و «پایتخت 1» رسید. نقش‌ها کوتاه بودند اما سریال‌ها پرمخاطب. همین فرصت مغتنمی بود تا حسن‌پور دیده شود. جالب آن‌که اولین تجربه تئاتری او هم با «مجلس شبیه…» بهرام بیضایی رقم خورد.

و باز جالب آن‌که حسن‌پور برای اولین فیلم سینمایی‌اش یعنی «تمشک» کاندیدای سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فجر شد. حالا او همزمان در دو سریال و در دو موقعیت متفاوت دیده می‌شود: «جیران و بی‌همگان». حسن‌پور در سریال خانگی «جیران» نقش گلین خاتون را بازی می‌کند؛ شخصیتی که ما‌به‌ازای واقعی دارد و اولین همسر عقدی ناصرالدین‌شاه بوده است.

او شمایل یک شخصیت سرخورده اما مهربان و کمی مقتدر را به‌خوبی به نمایش گذاشته. این بازیگر در سریال تلویزیونی «بی‌همگان» نقش زنی به‌نام مریم را بازی می‌کند که پس از قتل همسر، به خواست دیگران با مردی جوان (امیرعلی با بازی محمد صادقی) ازدواج کرده. امیر‌علی متهم به قتل است و برای نجات، نامزد جوان خود را رها و با مریم ازدواج کرده.

آنچه بازی حسن‌پور را واجد تحسین می‌کند، حس دوگانه‌ای است که در رفتارش دیده می‌شود. او درک درستی از موقعیت دارد و حس یک زن که از شر همسر شرور رها شده و حالا کنار مردی مهربان زندگی می‌کند را با جزئیات نشان می‌دهد. در عین حال متوجه شرایط و تفاوت سنی هم هست؛ بازیگر به‌خوبی از پس این چالش برآمده است.

کدخبر: ۴۸۶۵۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر