کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۲۲۹۹
تاریخ خبر:

چهر‌ه هفته؛ وحید آقاپور | وقتی استاد جدی می‌شود!

روزنامه هفت صبح| شخصیت استاد در برنامه «ممیزی» که از طریق فیلیمو منتشر شد، به قدری مورد توجه قرار گرفت که غالب مخاطبان وحید آقاپور را با آن می‌شناسند. این بازیگر در «ممیزی» با ترانه‌های خوانندگان شوخی می‌کرد و از دل این ماجرا سراغ نقدهای اجتماعی می‌رفت. آقاپور شمایل یک ممیز را متفاوت و جذاب ارائه کرد و توانست از مخاطب خنده بگیرد و در عین حال نقدش را بر زبان آورد.

فعالیت حرفه‌ای آقاپور از تئاتر شروع شد و بعد از تجربیات مختلف به سینما آمد. این اتفاق با فیلم «پذیرایی ساده» مانی حقیقی در سال 89 رخ داد. آقاپور که در کارنامه‌اش صداپیشگی و عروسک گردانی هم به چشم می‌خورد، این روزها سریال«سقوط» را در پلتفرم فیلیمو دارد و با فیلم «سرهنگ ثریا» در جشنواره فجر حاضر است.

نقطه اشتراک هر دو نقش او، به جدی بودن آن‌ها بر می‌گردد. آقاپور در «سقوط» نقش یک مامور ارشد اطلاعاتی را بازی می‌کند و در «سرهنگ ثریا» نقش مردی را دارد که به امید آزادی برادرش از اردوگاه اشرف به کشور عراق رفته و در کمپ آزادی زندگی خاصی را کنار دیگران از سر گرفته است.

این نقش‌های جدی نسبتی با کاراکتر آقاپور در «ممیزی» ندارند و رویی دیگر از توانایی او را نشان می‌دهند. آقاپور در هر دو اثر تلاش کرده نقش‌ها را «باورپذیر» ارائه کند. مثلا در «سقوط» می‌توان به کوشش او برای عبور شخصیت از کلیشه کاراکتر ماموران اطلاعاتی پی برد. در «سرهنگ ثریا» نیز این کوشش مشهود است و آقاپور به‌خوبی از پس انتقال احساسات یک برادرِ چشم انتظار و مستاصل برآمده است.

کدخبر: ۵۰۲۲۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر