کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۱۵۱۲
تاریخ خبر:

چهره هفته؛ شقایق فراهانی| مهربان‌بانو در سرزمین شمالی

روزنامه هفت صبح| «گیلدخت» تازه‌ترین سریال شقایق فراهانی است که از چند هفته پیش پخش آن شروع شده. او در این سریال که پنجشنبه و جمعه‌ها روی آنتن شبکه یک می‌رود نقش زنی به‌نام «مهربان‌ بانو» را برعهده دارد. این شخصیت، چهره متنفذ خانه پر‌زرق‌و‌برق خان (با بازی محمود پاک‌نیت) است که سعی می‌کند با رویی گشاده و تدبیر مخصوص به‌خود، مشکلات را بر‌طرف سازد.

«مهربان‌بانو» شخصیتی پیچیده نیست اما فراهانی مواجهه‌ای درست با آن داشته و به‌خوبی نقش را از افتادن در کلیشه‌ها عبور داده است. «گیلدخت» از طریق روایت یک داستان عاشقانه در گیلان، به تاریخ معاصر می‌پردازد. سریال برخلاف انتظار، هنوز موجی که باید ایجاد نکرده است و به همین نسبت بازی بازیگران از‌جمله فراهانی دیده نشده.

فراهانی ابتدا در تئاتر کنار پدرش بازیگری را تجربه کرد و با فیلم لیلا ساخته داریوش مهرجویی وارد دنیای سینما شد. او بازیگری پرکار است با این حال غالبا در نقش مکمل بازی کرده. از مهم‌ترین فیلم‌های سینمایی فراهانی می‌توان به این موارد اشاره کرد: چتری برای دو نفر، نصف مال من، نصف مال تو، وقتی همه خوابیم، گناهکاران، بی‌خداحافظی، کفش‌هایم کو، خواب‌زده‌ها، خانه کاغذی و سال دوم دانشکده من.

سریال کلاه پهلوی، انقلاب زیبا، فوق‌سری، گمشدگان، آسپرین و… هم در کارنامه این بازیگر دیده می‌شود. او سریال خانگی عقرب عاشق را هم در نوبت انتشار دارد که قرار است به‌زودی توزیع شود. شقایق فراهانی سال 91 به‌خاطر فیلم گناهکاران نامزد دریافت سیمرغ از بخش بین‌الملل جشنواره فجر شد.

کدخبر: ۴۹۱۵۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر