کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۰۹۰
تاریخ خبر:

چهار چیزی که باید درباره بیماری مرگبار کرونا بدانیم

***شماره یک/
شهر ووهان چین که اکنون بیشتر موارد ویروس جدید در آن مشاهده شده حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت داد. نکته مهم این است که از ۱۵ ژانویه همه مردم شهر ووهان و شهرهای اطراف که حدود ۳۷ میلیون نفر هستند، تحت قرنطینه قرار گرفته اند و اجازه خروج از کشور را ندارند و سایر ساکنان چین نیز برای خروج از این کشور تحت غربالگری مراقبت های سختگیرانه قرار می گیرند و به شدت کنترل می شوند و هر کس تب داشته باشد اجازه خروج از چین را ندارد.

***شماره دو/
موارد معدودی از بیماری ویروس کرونا که در کره جنوبی، ژاپن، آمریکا، استرالیا و فرانسه دیده شده نیز همگی قبل از ۱۵ ژانویه از این چین خارج شده اند.

***شماره سه/
نکته مهم برای پیشگیری از این بیماری این است که ممکن است فردی تب داشته باشد و داروی ضد تب خورده باشد و به همین علت علایم بیماری را نشان ندهد بنابراین باید مراقبت ها را جدی تر انجام دهیم.

***شماره چهار/
میران سرایت ویروس کرونا از آنفلوانزا، مرس و سارس بیشتر است. هر فرد مبتلا می تواند سه یا چهار نفر را مبتلا کند در صورتی که هر فرد مبتلا به ویروس بیماری های آنفلوانزا یا سارس یا مرس می تواند ۱.۲ نفر را مبتلا کند اما کشندگی این ویروس کمتر است. این ویروس تاکنون ۵۶ فوتی در چین داشته که همگی بالای ۶۰ سال بوده اند و فقط یک نفر ۳۷ ساله بوده که او هم بیماری زمینه ای قبلی داشته است.

کدخبر: ۳۰۶۰۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر