کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۸۹۰
تاریخ خبر:

چهار سرمربی لیگ برتری در خطر اخراج

روزنامه هفت صبح | مجید جلالی آخرین سرمربی لیگ بیستم بود که همین دیروز با تیمش قطع همکاری کرد. با بررسی شرایط تیم‌های لیگ برتری، می‌توان با قاطعیت گفت ‌ حداقل چهار مربی دیگر هم در خطر کنار گذاشته شدن از تیم‌های‌شان هستند و اگر روند فعلی این تیم‌ها ادامه پیدا کند، آنها دیر یا زود اخراج می‌شوند یا خودشان استعفا می‌دهند.

*** امیر قلعه‌نویی؛ نه فورا ولی شاید!
شواهد غیررسمی نشان می‌دهد ‌ او گران‌ترین مربی لیگ بیستم است. او در ابتدای فصل با مبلغی نجومی هدایت گل‌گهر سیرجان را بر‌عهده گرفت و چند بازیکن گران‌قیمت هم برای این تیم جذب کرد تا تیمی در سطح مدعیان کسب سهمیه آسیا در اختیار داشته باشد. تیم او شروعی فوق‌العاده داشت و تا هفته چهارم با سه برد و یک مساوی صدرنشین جدول هم بود‌ اما دریافت دو گل زودهنگام در بازی با پیکان که یکی از آنها با اوت دستی بلند نادر محمدی و اشتباه علیرضا حقیقی به دست آمد و در نهایت اولین شکست فصل گل‌گهر در خانه را رقم زد، این تیم را به قهقرا برد.

گل‌گهر بعد از چهار هفته بدون باخت، در ۱۳ هفته بعدی، ۶ باخت، ۳ برد و ۳ مساوی ‌ کسب کرد و حالا با کسب ۲۳ امتیاز از ۱۷ بازی و تفاضل گل ۱- در رده هشتم جدول ایستاده است. سه برد آخر این تیم برابر دو تیم بحران‌زده شهرخودرو و نساجی و البته تیم پایین جدولی سایپا رقم خورده. البته با توجه به سابقه نه‌چندان طولانی گل‌گهر در سطح اول فوتبال ایران، در نگاه اول به نظر نمی‌رسد جایگاه فعلی این تیم خیلی هم بد باشد اما واقعیت این است که مدیران باشگاه گل‌گهر از مربی‌ مثل قلعه‌نویی و بازیکنان بزرگی که او جذب کرده، انتظار نتایج بهتر و رده‌های بالاتری را دارند. گل‌گهر در سه بازی آخر خود دو باخت و یک مساوی داشته و حتی یک گل هم نزده است. بازی بعدی این تیم مقابل فولاد است و اگر با باخت به شاگردان نکونام به پایان برسد، احتمال قطع همکاری قلعه‌نویی با گل‌گهر وجود دارد.

*** سیدمهدی رحمتی؛ مدیون مشکلات مدیریتی!
یکی از چهار نماینده ایران در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، امسال حتی در لیگ برتر هم شرایط خوبی ندارد و اگر کمی بدبین باشیم، حتی می‌تواند کاندیدای سقوط به لیگ یک هم باشد. شهرخودرو البته مثل دو سه فصل گذشته، تیمی پرستاره و دارای مدیریت و مالک مشخصی نیست اما اینکه پس از ۱۷ هفته در رده دهم جدول بایستد اصلا مورد قبول هواداران این تیم نیست. مشکل بزرگ شهرخودرو، نتایج پرنوسانی است که کسب می‌کند.

روند این تیم در لیگ بیستم تقریبا به همین شکل بوده: یک برد و دوباره چند تساوی و باخت پی‌درپی و یک برد و… همین روند باعث شده تا شایعه اخراج یا کناره‌گیری سیدمهدی رحمتی از هدایت این تیم بارها منتشر شود اما با همان یک برد، دوباره شرایط تا اطلاع ثانوی عادی شود! در حال حاضر تعداد باخت‌های این تیم از بردهایش بیشتر است، تیم او به جز سپاهان، به سایر تیم‌های بالای جدولی باخته و بردهایش معمولا مقابل تیم‌های بحران‌زده‌تر از خودش رقم خورده است.

شاگردان رحمتی آخرین بازی خود را مقابل پیکان با برد پشت سر گذاشتند اما چند بازی متوالی بسیار سخت در انتظار این تیم است که به نظر می‌رسد برد بعدی این تیم را تا مدت‌ها به تعویق خواهد انداخت. شهرخوردو در هفته‌های آینده به ترتیب باید مقابل صنعت‌نفت، پرسپولیس، ذوب‌آهن، استقلال و گل‌گهر به میدان برود و نتایج ضعیف احتمالی در این چند بازی می‌تواند قبل از پایان فصل، همکاری رحمتی با شهرخودرو را پایان دهد. البته اگر تکلیف مالک و مدیران بازداشت شده این تیم زودتر مشخص می‌شد شاید جدایی رحمتی از شهرخودرو خیلی قبل‌تر از اینها رخ می‌داد.

**** مهدی تارتار؛ اگر آن پرتاب‌های اوت نبود
او از ابتدای فصل کارش را با پیکان شروع کرد اما بعد از دو، سه هفته به بهانه اینکه تیم را خودش نبسته و با این بازیکنان نمی‌تواند تاکتیک‌های مورد نظرش و بازی روی زمین را در تیمش پیاده کند، استعفا داد. استعفایی که ۲۴ ساعت هم طول نکشید و تارتار خیلی زود به نیمکت پیکان برگشت و بدون اینکه بازیکنان جدیدی به این تیم اضافه شوند، به کارش ادامه داد.

فوتبالی‌ها بعد از استعفا و بازگشت تارتار، منتظر بازی‌هایی تاکتیکی و روی زمین از تیم او بودند اما فعلا اگر از هر علاقه‌مند به فوتبال‌ درباره تیم پیکان سوال کنید، قبل از هر چیزی به پرتاب‌های اوت نادر محمدی اشاره می‌کند که انگار مهم‌ترین، موثرترین و شاید هم تنها برنامه تاکتیکی و تمرین شده این تیم در لیگ بیستم است! پرتاب‌هایی آنقدر بلند که حتی از نزدیک محوطه جریمه خودی تیم پیکان به محوطه جریمه تیم حریف می‌رسد و تا امروز چند گل را هم برای این تیم به ارمغان آورده است.

گذشته از نحوه بازی این تیم که با انتقادات اهالی فوتبال روبه‌رو شده، نتایج پیکان هم دور از انتظار است. این تیم با ۲۱ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد و در آخرین بازی خود ۲برصفر مغلوب تیم بی سر و سامان شهرخودرو شد! آنها البته قبل از این بازی صنعت‌نفت را برده بودند اما در پنج بازی قبل از آن، بردی به دست نیاورده بودند. پیکان در ادامه پنج بازی سخت با ذوب‌آهن، استقلال، گل‌گهر، آلومینیوم و تراکتور در پیش دارد و ممکن است در میانه همین پنج بازی با نتایجی ضعیف، اخراج شود یا استعفا دهد.

*** مهدی پاشازاده؛ «دیر آمده‎ای» که زود می‌رود!
او تازه دو هفته است که هدایت تیم ماشین‌سازی تبریز را بر‌عهده گرفته و نباید توقع داشت بتواند در این فرصت کوتاه تیمش را متحول کند و از سقوط نجات بدهد. در همین دو هفته ماشین‌سازی با او یک مساوی خانگی مقابل شهرخودرو و یک باخت مقابل ذوب‌آهن به دست آورده که تفاوت چندانی با نتایج این تیم در دوره دو مربی قبلی یعنی وحید بیاتلو و سعید اخباری ندارد.

با توجه به بضاعت این تیم از نظر بازیکن، بعید به نظر می‌رسد پاشازاده به‌رغم وعده نجات، بتواند ماشین‌سازی را در لیگ برتر نگه دارد. ماجرا اما فقط بضاعت کم ماشین‌سازی از نظر بازیکن نیست. پاشازاده در سال‌های اخیر نشان داده که به‌رغم ادعاهایش مربی موفقی نبوده و برای نجات دادن تیم‌ها از سقوط گزینه مناسبی به شمار نمی‌رود. ضمن اینکه او درست از روزی که کارش را با ماشین‌سازی شروع کرد به صراحت و به شکلی کاملا غیرحرفه‌ای اعلام کرد ‌ بازیکنانش کیفیت لازم را ندارند و این تیم در هر بازی، به عنوان یک تیم از پیش بازنده به میدان می‌رود!

همین ادعا برای از بین رفتن ته مانده انگیزه‌های بازیکنان ماشین‌سازی کافی است و طبیعی است که آنها برای بقا در لیگ برتر تلاش چندانی نکنند. او حتی قبل از اولین بازی تیمش مدعی شد که چند بازیکن ماشین‌سازی خودشان را به مصدومیت زده‌اند و مشخص شد که از همان روز اول، هیچ اعتمادی بین او و بازیکنان وجود ندارد. به این ترتیب و البته با توجه به بازی‌های بعدی این تیم مقابل استقلال، گل‌گهر، آلومینیوم و تراکتور، به نظر می‌رسد باید خیلی زود منتظر جدایی پاشازاده از نیمکت ماشین‌سازی باشیم.

کدخبر: ۳۷۷۸۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر