کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۴۸۸
تاریخ خبر:

چهار سال ‌دلهره و تحریم و تنش و بحران اقتصادی

روزنامه هفت‌صبح، کمال بردبار | این پایان یک دوران است. یک دوران سخت چهار ساله. نماد ملی این چهار سال برای ما فرو ر‌یختن ساختمان پلاسکو بود و از دست دادن هاشمی رفسنجانی و نماد بین‌المللی‌اش ‌‌روی ‌کار آمدن ترامپ.

‌آیت‌الله‌ رفسنجانی در ۱۸ دی ماه درگذشت و ترامپ در ۲۸ دی ماه ۹۵ کار خود را شروع کرد و دو روز بعد در ۳۰ دی ماه پلاسکو فرو ریخت. شوم اندر شوم. و این آغاز چهار سال بی‌پایان بود. سخت‌ترین چهار سال در دوران پس از جنگ. چهار سال با دلهره و تحریم و تنش و بحران اقتصادی و شکاف‌های سیاسی و تهمت و عصبیت و از دست دادن برخی از عزیزترین فرزندان این کشور و دست آخر کرونا.

حتی مرور این چهار سال هم سرگیجه می‌آورد‌ اما در نهایت‌، زنده‌ایم. زنده ماندیم . سخت جان و قوی‌تر از قبل. همین امروز ترامپ از واشنگتن اثاث‌کشی می‌کند و به فلوریدا بر می‌گردد‌. در یکی از امنیتی‌ترین ‌تحلیف‌های تاریخ سیاسی آمریکا و در حضور ۱۲ هزار نیروی گارد ویژه آمریکا‌، ‌‌جو بایدن به کاخ سفید می‌آید و تاجر املاک نیویورکی از آنجا می‌رود. همزمان از ساختمان جدید پلاسکو در خیابان جمهوری هم رونمایی شده است. ‌ یک دوران سخت را پشت سر گذاشتیم‌ اما زنده‌ایم…

کدخبر: ۳۶۹۴۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    رسیدیم به دوران شیرین قبل از ترامپ!!!