کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۵۲۶
تاریخ خبر:

چهار تکه یادداشت| خاطره خطرناک و جمله ‌دو‌پهلو

روزنامه هفت صبح | یک: ‌حبیب الله نصیرفر از مخاطبان روزنامه بود که زنگ زد و از مطلبی که درباره عبدالوهاب شهیدی نوشته بودیم ابراز رضایت کرد و از اینکه به جای کلمه درست موسیقی سنتی از عبارت مجهول موسیقی اصیل استفاده نکرده‌ایم.بعدش متوجه شدیم که ایشان خودش پژوهشگر حوزه موسیقی در مطبوعات و کتاب بوده‌اند.مخاطب دیگری از مشهد زنگ زد و از جمله شروع ستون روزنامه‌خوانی روز سه‌شنبه ابراز نارضایتی کرد.

آنجا که نوشته بودیم:‌صفحه اول اطلاعات ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۶ دوتا عکس دارد؛یکی دیدار جیمی کارتر با حافظ اسد و دیگری طبق معمول فرح دیبا این بار در یک مرکز بهزیستی در ساری. این مخاطب می‌گفت که مگر بازدید از بهزیستی جای انتقاد دارد ‌و خب منظور ما از طبق معمول طعنه به روزنامه اطلاعات آن روزها بوده که مدام عکس فرح دیبا را در صفحه اول منتشر می‌کرده وگرنه نفس بازدید از بهزیستی که جای انتقاد ندارد و خب این نگاه منجر به یک بحث طولانی شد که دوست مشهدی‌مان مرا به بی‌انصافی نسبت به دوره قبل حکومت در ایران متهم می‌کرد البته این مکالمه پرتنش آخرش ختم به‌خیر شد. همکارمان هم دیروز گلایه کرد که چرا خاطره یدالله رویایی از شاملو را چاپ کرده‌ایم.جالب است که آن خاطره طنزآمیز اولین‌بار در رادیو زمانه منتشر شده است.

* دو: دیروز یک برآورد از تورم خواندم که جالب و کمی هم خنده‌دار بود. در بهترین حالت تورم شهریور ۴۱درصد، در بدترین حالت ۴۷ درصد. یعنی کی قرار است از کاهش نرخ برابری ارز و تفاهمات بین‌المللی در اقتصادمان بهره‌مند بشویم؟ این رقم تورم حتی با توجه به شرایط کشور عجیب و غیرقابل تحمل است.

* سه: یک درگیری در رختکن به چه بلوایی بدل شده است.رسما کانال‌های تلگرامی بر افکار عمومی سوار شده‌اند.در بسیاری از بازی‌های مهم فوتبال اروپا به‌خصوص در انگلیس و ایتالیا این جروبحث‌ها در راهرو درون رختکن‌ها مکرر در مکرر رخ می‌دهند و اینقدر قیل‌وقال درباره‌اش راه نمی‌اندازند.

* چهار: واکسن زدن ملی پوش‌های دو تیم پرسپولیس و استقلال هم کار عجیبی بود.آن هم سه روز مانده به دربی.به هرحال واکسن در بسیاری از افراد واکنش‌ها و عوارضی به همراه دارد و قبل از چنین بازی مهمی واکسینه کردن شش پرسپولیسی و سه استقلالی ریسک بالایی برای مربیان دو تیم به همراه داشته.به‌خصوص پرسپولیس که فعلا امید عالیشاه را از دست داده و از حضور سعید آقایی هم مطمئن نیست و مچ پای کنعانی‌زادگان و کتف سیامک نعمتی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. قشنگ معلوم نشد نگران پرسپولیس هستم. نه؟

کدخبر: ۳۸۹۵۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر