کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۲۲۴
تاریخ خبر:

چهار تاکتیک نبرد با کرونا در جهان

بخشهای مهم مطلب دنیای اقتصاد در پاسخ به این سوال که کشورهایی که ویروس جدید کرونا در آنها شیوع یافته است، چه ابتکار مقابله‌ای به خرج داده‌اند را برایتان انتخاب کردیم:
- در قاره سبز، ایتالیا به نقطه بحرانی این منطقه تبدیل شده و تعداد مبتلایان در این کشور به ۳۲۳ نفر رسیده و تعداد کشته‌شدگان نیز از مرز ۱۰ نفر عبور کرده است. با وجود اینکه ایتالیا چه از لحاظ مسافتی و چه از لحاظ فرهنگی تفاوت‌های فاحشی با چین دارد، اما مانند این کشور از تاکتیک قرنطینه برای ۱۱ شهر کوچک خود استفاده کرده است. مقامات بهداشتی ایتالیا از افرادی که به برخی از شهرهای خاص سفر کرده‌اند، خواسته‌اند که در صورت داشتن علائم شبیه به سرماخوردگی، ۱۴ روز در خانه خود بمانند.
- کره جنوبی بیشترین تعداد مبتلایان بعد از چین را دارد. با وجود این اما مقامات کره‌ای، از سیاست‌های چین در جنگ با کرونا پیروی نکردند. در حقیقت تاکتیک مقامات کره‌ای به این صورت است که با وجود هشدارهای دائم بهداشتی به شهروندان، هیچ محدودیت رفت‌وآمدی را برای شهرواندان وضع نکرده‌اند و همچنین کسب‌وکارها و اماکن عمومی به کار خود ادامه می‌دهند.کره‌جنوبی هنوز حتی در شهر اصلی شیوع ویروس، قوانین منع رفت‌وآمد وضع نکرده است.
- هنگ‌کنگ اعلام کرده است برای محافظت از شهروندان خود از رکود اقتصادی ناشی از ناآرامی‌های سیاسی و شیوع کرونا، به هر یک از آنها حدود ۱۲۰۰ دلار پرداخت خواهد کرد.
- ژاپنی‌ها هم سیاستی پیش گرفته‌اند که نوعی خرق عادت در فرهنگ کاری این کشور است. شرکت‌های بزرگ ژاپنی، بر خلاف فرهنگ کاری این کشور که مبتنی بر حضور کارکنان در محل کار است، به دلیل نگرانی‌های به وجود آمده از شیوع کرونا در آن کشور، به کارمندان خود اجازه می‌دهند، از طریق دورکاری، وظایف روزانه خود را در خانه انجام دهند.

کدخبر: ۳۱۲۲۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر