کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۱۲۷۴
تاریخ خبر:

چهار انتقال دو سر برد برای پرسپولیس

روزنامه هفت صبح | هرچند باشگاه پرسپولیس هرگونه فعالیت نقل و انتقالاتی را تکذیب کرده اما به نظر می‌رسد از همین حالا می‌توان تعدادی از بازیکنان جدید این تیم برای فصل آینده را پیش‌بینی کرد. بازیکنانی که پیش از این هم بارها شایعه حضورشان در پرسپولیس به گوش می‌رسید و حالا شرایط برای پیوستن آنها به این تیم مهیا به نظر می‌رسد.

علیرضا بیرانوند (شاید هم حقیقی)
تا هفته گذشته به نظر می‌رسید بیرانوند تمایلی به بازگشت به پرسپولیس ندارد. ضمن اینکه مدیران باشگاه هم به دلیل اینکه او پنجره باشگاه را بسته بود، دل خوشی از او نداشتند. ضمن اینکه شایعاتی هم مبنی بر اختلاف بیرانوند با یحیی گل‌محمدی به گوش می‌رسید و همه این اتفاقات نشان می‌داد که بیرانوند به این زودی به پرسپولیس بازنخواهد گشت.

اما همه چیز در عرض یک هفته تغییر کرد. بیرانوند در یک استوری اختلافاتش با گل‌محمدی را تکذیب کرد و همین دو سه روز پیش در یک مصاحبه به صراحت اعلام کرد که اولویتش بازگشت به پرسپولیس است؛ چرا که می‌خواهد در سال منتهی به جام‌جهانی قطر، بازی کند تا رقابت را به امیر عابدزاده نبازد. با این حال موانعی برای پرسپولیسی شدن او وجود دارد. او بازیکن آنتورپ است و به صورت قرضی در بوآویشتا بازی می‌کند.

پرسپولیس هم برای جذب او به صورت قرضی یا دائمی باید با باشگاه بلژیکی توافق کند. اگر تیم بلژیکی دندان‌گردی کند، ممکن است پروژه بازگشت بیرو به پرسپولیس منتفی شود. البته در این صورت هم پرسپولیس گزینه‌ای به نام علیرضا حقیقی را دارد که همین چند روز پیش با مدیران این باشگاه عکس یادگاری انداخت.

شجاع خلیل‌زاده
مدافع ملی‌‌پوش الریان قطر، غیرمنتظره‌ترین بازیکن در دسترس پرسپولیسی‌هاست. او یک فصل نسبتا خوب را در قطر گذراند و به نظر می‌رسید باز هم در این تیم بماند اما همین یکی دو روز پیش خبر رسید که الریان تمایلی به تمدید قرارداد او ندارد و شجاع در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد.

در واقع او پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که دو هفته دیگر خواهد بود، بازیکن آزاد است و می‌تواند به تیم دیگری منتقل شود. اگر تیم قطری یا اماراتی دیگری به دنبال جذب شجاع نباشد، بازگشت او به پرسپولیس محتمل خواهد بود. شجاع هم عضو تیم ملی است و در آستانه جام جهانی باید همچنان در شرایط بازی باشد و پرسپولیس جایی است که از او استقبال خواهد شد. این تیم در این فصل از نظر دفاعی به شدت افت کرد و برای فصل آینده به بازیکنی مثل خلیل‌زاده نیاز خواهد داشت.

در واقع اگر پای تیم دیگری در میان نباشد، تیم بعدی که شجاع لوگوی آن را خواهد بوسید، پرسپولیس خواهد بود! او در شرایط فعلی بهترین گزینه برای پرسپولیس و پرسپولیس برای او بهترین انتخاب خواهد بود. هواداران هم در چنین شرایطی، بوسه او بر لوگوی الریان قطر را فراموش خواهند کرد.

مرتضی پورعلی‌گنجی
یکی از بازیکنانی که در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو به شدت نیاز به بازی کردن دارد، مرتضی پورعلی‌‌گنجی است. مدافع باسابقه تیم ملی، ماه‌هاست که به دلیل مصدومیت بازی نمی‌کند. او در هفته‌های اخیر در تمرینات پرسپولیس حاضر شده و بعد از مدت‌ها پنهان کردن علاقه‌اش به این تیم، هفته گذشته سرانجام اعتراف کرد که همه می‌دانند او عاشق پرسپولیس است!

پورعلی‌گنجی البته هنوز بازیکن تیم شن‌زن چین است و تا ژانویه ۲۰۲۳ با این تیم قرارداد دارد و خودش در همین مصاحبه اخیر اعلام کرده که می‌خواهد یکی دو سال دیگر در خارج از ایران بازی کند و بعد به پرسپولیس بیاید اما ماجرا اینجاست که پرسپولیس برای فصل پیش رو به او نیاز دارد و ممکن است یکی دو سال دیگر به جذب او علاقه‌ای نداشته باشد.

ضمن اینکه در فاصله چند ماه تا جام‌جهانی پرسپولیس بهترین انتخاب برای او خواهد بود و تا حد زیادی حضور او در فهرست تیم ملی برای جام جهانی را قطعی خواهد کرد. بازی در پرسپولیس اگر در کنار شجاع خلیل‌زاده اتفاق بیفتد، حتی می‌تواند حضور او در ترکیب اصلی تیم ملی را هم تضمین کند و این بهترین فرصت برای هر دو طرف است.

علی علیپور
پرسپولیس در دو فصل اخیر از نبود یک مهاجم گلزن و زهردار رنج برده است. عیسی آل‌کثیر شروع خوبی داشت اما محروم و سپس مصدوم شد و ظاهرا فصل بعد جایی در پرسپولیس نخواهد داشت. شهریار مغانلو هم در این تیم نماند و به سپاهان رفت. مهدی عبدی هم آنقدر فرصت گل از دست داده که نمی‌شود روی او به عنوان مهاجم اصلی حساب کرد.

از شرزود تمیروف هم آبی گرم نشد و حالا پرسپولیس برای تقویت خط حمله خود نیم‌نگاهی به علی علیپور دارد. مهاجمی که برخلاف بازیکنی مثل رضا قوچان‌نژاد هنوز جوان است. ضمن اینکه در پرسپولیس جواب داده و دو بار هم با این تیم آقای گل شده است. او با فضای باشگاه کاملا آشناست و نیازی به زمان طولانی برای هماهنگی و جا افتادن در ترکیب تیم ندارد.

علیپور به دلیل نیمکت‌نشینی‌های گاه و بیگاه و توقف روند گلزنی، در پرتغال شانسی برای حضور در جام جهانی ندارد. از آخرین گل او برای ماریتیمو دو ماه می‌گذرد. اما علیپور اگر به پرسپولیس برگردد و بدرخشد، می‌تواند به جای بازیکنانی مثل مهدی قایدی و کاوه رضایی که حسابی افت کرده‌اند، در فهرست نهایی دراگان اسکوچیچ برای جام جهانی قرار بگیرد.

کدخبر: ۴۵۱۲۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر