کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۵۴۴۳
تاریخ خبر:

چند همبرگرفروشی قدیمی‌ و پرطرفدار با غذایی خوشمزه و قیمتی مناسب/شکم گردی هفت صبح

همراه با محبوب‌ترین فست‌فود جهان در تهران

خشایار پروانه/ همبرگر معروفترین غذایی است که در خواستگاه تاریخی‌اش، طرز تهیه و ساخت آن و حتی در ارائه آن به‌صورت امروزی مدرک مستدلی موجود نیست. درباره این غذا همه‌چیز گمانه‌زنی است. اما چیزی که پراهمیت است، میزان محبوبیت این غذای بسیار خوشمزه در سراسر جهان است. کشور ما هم از این قاعده مستثنا نیست. همبرگر یکی از پرطرفدارترین غذاهای موجود در بازار است که حضورش در ایران به حداقل نیم‌قرن گذشته می‌رسد. البته چندسالی است که کاملا به‌صورت تخصصی به این غذا نگاه شده است. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی مغازه همبرگر‌فروشی در تهران وجود دارد. می‌خواهیم چند برگرفروشی قدیمی، نوستالژیک و البته سرپا را که هنوز هم عاشقان بسیار دارند، به شما معرفی کنیم.

خانه کباب
یکی از ساندویچی‌های مرغوب و قدیمی‌ تهران که بعد از چهل‌واندی‌سال کیفیت غذای خود را کاملا حفظ کرده. یک مغازه کوچک در خیابان گلشن آپادانا در سهروردی شمالی که جای نشستن ندارد. شکل و شمایلش هم قابل ذکر نیست. اما هرچه از کیفیت وکمیت و طعم و مزه غذا بگوییم کم است. منوی چاق‌وچله‌ای دارد، انواع ساندویچ را می‌توانید خریداری کنید. مخلفات درون ساندویچ خوب است و مکفی. به‌جای کاهو از مخلوط پیاز و جعفری استفاده می‌کند، البته به درخواست مشتری. سالاد کلم خوشمزه‌ای دارد و سس تندش معروف است. یک جمع خوش‌مشرب باصفا هم در این مغازه مشغول به‌کارند. به‌غیر از برگرش، روست‌بیف، استیک با پنیر و مرغ توری هندی‌اش توصیه می‌شود. اما یک دوبل‌چیزبرگر همراه با سبزی و یک سالاد کلم انتخاب شایسته‌ای به حساب می‌آید. امتحان کنید.

برگر زغالی
اوایل خیابان ظفر از طرف شریعتی، نرسیده به خیابان اطلسی، برِ‌ خیابان رستورانی جا خوش کرده که حالا دیگر نزدیک به ۴۰‌سالش است. در آن حوالی که بگردید، بوی خوش گوشت پخته‌شده روی زغال آدم را مدهوش می‌کند. مشام خوب که داشته باشید و مذاق جست‌وجوگر حتما برگر زغالی را پیدا می‌کنید. رستورانی کوچک و صمیمی‌که به‌رغم جایگاه خوبش مابین مشتریان، هنوز جانب انصاف را رعایت کرده و قیمت‌هایش همچنان مناسب است. درست مانند کیفیتش که بعد از این‌همه سال در حد معقولی آن را حفظ کرده. تفاوتش با اکثر برگری‌هایی که می‌روید در پخت گوشت روی زغال است. طعم فوق‌العاده و میزان درست متریال در نان برشته برگر، حتما خاطره خوشی را برای شما به‌جا خواهد گذاشت. منو خیلی پر نیست اما از طعم‌ها که بخواهید کامل است. برگرها در سه طعم معمولی، چیلی و اسموکی عرضه می‌شود. همینطور سیب‌زمینی سرخ‌شده که در چندمزه موجود است. روست‌بیف خوبی هم دارد. شب‌ها شلوغ است و حتما باید منتظر باشید تا جا برای نشستن به دستت برسد. البته جای پارکش خوب است. شاید خوش‌شانس بودید و جایی جستید و نشستید. اگر دونفرید پیشنهادم به شما یک چیزبرگر، یک دوبل‌برگر اسموکی و یک سیب‌زمینی چیلی و یک سالاد است. به وسط برگرتان که رسیدید با همراهتان شریک شوید. برگرتان را تعویض کنید تا لذت تمام مزه‌های این رستوران را ببرید. سیر که شدید یاد ما را هم زنده نگاه دارید.

بیگ‌بوی
یک فست‌فود قدیمی ‌دیگر، برِ خیابان عباس‌آباد. قبل از میدان تختی از ورودی شریعتی به داخل عباس‌آباد که بیاید حتما از صف مشتریان وشماره‌های روی اسکرین پیدایش می‌کنید. جایش بسیار محدود است و شب‌ها میز و صندلی‌ها را جمع می‌کند تا جا برای سفارش‌دادن مشتریان باز شود. اینجا البته به پیتزایش هم معروف است. اما همبرگرش نشان بین‌المللی iso را یدک می‌کشد. گوشت برگرهایش بسیار خوش‌طعم است وساندویچ را فقط با یک سس مخصوص و کاهو پر می‌کند. البته امان از سس مخصوصش. دورچین غذا هم دارد به کفایت. طعم غذا بی‌نظیر است و میزانش مکفی. کیفیتش هم زبانزد و قیمت‌هایش نیز معقول است. خیلی شلوغ است پس باید تحمل داشته باشید. جای پارک هم پیدا می‌شود. یک دبل‌برگر با سس زیاد سفارش دهید و حالش را ببرید.

ترنج
از خیابان ستارخان سه‌راه تهران‌ویلا بالای پارک تهران‌ویلا چندقدم داخل کوچه سهراب، فست‌فود قدیمی ‌ترنج را پیدا می‌کنید. جای نشستن درست وحسابی ندارد. آنقدر شلوغ است که برای نشستن خیلی معطل می‌شوید پس بهتر است سفارش دهید و در ماشین یا منزل غذایتان را میل کنید. فرقی نمی‌کند، چیزی که مهم است طعم حیرت‌آور چیزبرگری است که می‌خورید. در ترنج، بیرونِ نان برگر شما را هم با پنیر سرخ می‌کنند و آن‌را با سالادی پرسس و مقدار معتنابهی سیب‌زمینی سرخ‌شده همراه کرده و به‌صورت خوراک سرو می‌کند. یک آقاداود بامرام هم دارد که در مغازه می‌چرخد و سرویس به مشتریان می‌دهد. منوی پری دارد و همه چیزی که تحویل شما می‌دهد خوشمزه است. قیمت‌هایش بسیار مناسب است و البته در فصول سرد سال، سوپ بسیار خوش‌طعمی ‌می‌پزد. اگر شلوغ بود ناامید نشوید، صبر کنید و غذای ترنج را از دست ندهید و کیفش را ببرید.

کدخبر: ۱۷۵۴۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • shahramdadashi4779

    ساندویچ ناطقی خیابان مولوی باغ فردوس کوچ ه ادیب با بیش از 50 سال سابقه همبرگر و.ک تلتش خیلی خیلی عالین و مشتری دائمی و قدی می

  • ahmadsiavashoun

    حالا خدایی چقدر گرفتی که اینجوری تبلیغ ک ردی??