کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۶۰۷۱
تاریخ خبر:

چند نفر معتاد در کشور داریم؟

ایرنا: معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ۲ میلیون ۸۰۸ هزار معتاد مستمر و یک میلبون ۶۰۰ هزار مصرف کننده تفننی در کشور وجود دارد.

ناصر اصلانی در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: برخی بیکاری را عامل مصرف مواد مخدر عنوان می کنند در حالیکه ۴۵ تا ۵۰ درصد معتادان شاغل هستند.

اصلانی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها هر ۱۰ سال یکبار راهبردی در زمینه مواد مخدر تدوین می کنند که در سال ۲۰۰۰ متولیان به صراحت نادرست بودن جنگ با ایران را اذعان کردند. در آن دوران آمریکایی ها دو تصمیم گرفتند که یکی از آنها تلاش برای ارایه طرحی برای شیوع و ترویج مواد مخدر در ایران بود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: آمریکایی ها به بهانه ایجاد امنیت، افغانستان را اشغال کردند و میزان کشت خشخاش از ۶ هزار هکتار در سال ۲۰۰۰ به ۲۶۳ هزار هکتار و از ۲۰۰ تن به هشت تا ۹ هزار تن رسید.

اصلانی ادامه داد: ۲ تاجر انگلیسی با مستقر شدن در افغانستان، تریاک را با چند برابر قیمت از کشاورزان خریداری کرده و قطره چکانی با چندین برابر قیمت وارد کشورمان می کردند و این زمینه ای بود تا معتادان را به مصرف دیگر مواد ارزان از جمله هرویین هدایت کنند. مصرف بی رویه هرویین در کشور از سال ۲۰۰۱ شروع شد و بعد از آن کراک را تولید کردند و امروز به این نتیجه رسیده ایم که میزان معتادان در هیچ استانی نه تنها کاهش نیافته بلکه روند افرایشی بوده است.

کدخبر: ۲۸۶۰۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arash11

    2 میلیون نفر برای 3 استان ماست، یعنی بال ای 10 میلیون معتاد داریم

  • arash11

    تو همین تهران یک سومشون

  • _user_1560781768

    بپرس چند نفر معتاد نداریم???