کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۴۶۷۲
تاریخ خبر:

چند فقره اعتراض‌ حیرت‌آور از سمت مخالفان واکسن‌‌

روزنامه هفت صبح | دو سال گذشته با طیف جدید فکری به اسم «کرونا ناباوران» روبه‌رو بودیم که مواضع عجیبی درباره کرونا داشتند. حالا که کشورها کم‌کم خدمات خود را دارند به واکسینه‌شده‌ها محدود می‌کنند، بخش زیادی از همان افراد، امروز به معترضان واکسن تبدیل شده‌اند. ایران و غیر ایران هم ندارد؛ چه در تهران و قم، چه نیویورک و چه لندن افرادی هستند که استدلال‌های حیرت‌آوری در مخالفت با واکسن می‌آورند. آنها چه می‌گویند و برای سناریوهای عجیب‌شان درباره کرونا چه صغری و کبرایی می‌چینند؟ جواب این سوال‌ها را به صورت خلاصه آورده‌ایم.

نادر طالب‌زاده: کرونا در پنتاگون درست شده است
هرجا حرف از بیوتروریسم باشد، ردپایی از استدلال‌های نادر طالب‌زاده هم پیدا می‌شود. این مستندساز بخش زیادی از شهرتش را مدیون مفهوم‌پردازی خود از سلاح‌های میکروبی و حوادث بعد از انتخابات ۱۳۸۸ است. این دانشجوی قدیمی دانشگاه کلمبیای آمریکا سال ۱۳۹۵ ادعا کرد که در لبنان مورد ترور بیولوژیکی قرار گرفته است. این بار طالب‌زاده گفته که «کرونا وایروس» که امروز اینجا هست، سابقه و تاریخی قدیمی دارد که به آزمایشگاه‌های آمریکایی‌ها برمی‌گردد. البته پیش از این علی‌اکبر رائفی‌پور احتمال‌های مشابهی درباره نقش آمریکا در کرونا داده بود. خلاصه حرف‌های اخیر طالب‌زاده چه بود؟

بر اساس تاریخی که من از کرونا شناسایی کردم، کرونا حرکتی ضد اسلامی است که {علیه} ایران از اول انقلاب اسلامی راه انداخته شده. مستندی تحت عنوان رمزگشایی یک پاندمی در همین رابطه تهیه شده است.سال ۲۰۰۷ که من حج بودم، متوجه شدم همه مریض هستند و سرفه می‌کنند و همه اعضای کاروان‌ها تب دارند. همه کلینیک‌ها پر از مریض است و کسی نمی گوید موضوع چیست؟ این بیماری با آمپی‌سیلین (احتمالا منظور از این کلمه، ترکیبی از آموکسیسیلین و پنیسیلین است) و آنتی‌بیوتیک‌های معمول هم خوب نمی‌شود. معتقد هستم که اتفاق‌هایی افتاده که پیش از این در حج طی سی سال تمرین شده است.

اولین اثر مریض شدن در حج بی‌میل بودن برای عبادت است. بعدا از رحلت امام ایران با رفاقت‌ها و بده بستان‌هایی که با عربستان داشت راه حج را باز کرد ولی این بار دیگر کسی نمی‌فهمید چرا مردم دارند آنفلوآنزا می‌گیرند. دو سال بعد از بازگشایی خود من به حج رفتم و این سرماخوردگی را گرفتم. دفعه بعد که رفتم باز همان تب، لرز برای خودم و همگی پیش آمد و تصمیم گرفتم درباره مریضی حج حرف بزنم. آنجا فهمیدم که آب زمزم آلوده است و سمی به اسم آرسنیک دارد که نیترات آن ۱۰ برابر بیشتر از تحمل انسان است. این نوعی بیوتروریسم است.
دکتر مردانی (پزشک مشهور کرونا) ۷ سال پیش بعد از برنامه ما گفتند آنفلوآنزایی که در حج بود و همه دچار آن شدند نوعی از کرونا وایروس بود. یعنی از جنس دیگری از کرونا که شما را لنگ و خسته می‌کند. الان که این ویروس دنیا را گرفته کسی پیگیری نمی‌کند که این ویروس برای لابراتوار‌های ارتشی و دولتی آمریکایی است. پنتاگون و لابراتوارهای آن روی ژن خداجویی (god gene) کار می‌کنند.

پناهیان: داخل واکسن‌های ایران شاید فایزر باشد
احمد پناهیان، برادر خطیب مشهور علیرضا پناهیان است. او چند روز پیش در مسجد جمکران به دولت جدید حمله کرد که چرا رئیس جمهور به واکسیناسیون اصرار دارد. از بین‌ حرف‌هایش این نکته عجیب‌تر بود که گفته بود: «ازکجا معلوم واکسن‌های وارداتی به ایران فایزر و مدرنا نباشند؟ چرا مردم باید این واکسن‌ها را بزنند و سلامتی‌شان را به خطر بیندازند؟»

واکسن‌ ما را آدم‌آهنی می‌کند
مدت‌های قبل هم واکنش‌‌ها و تحلیل‌های عجیب دیگری درباره واکسن منتشر شده بود. مثلا حسین کنعانی مقدم یکی از چهره‌هایی بود که در سال گذشته با استدلال‌های حیرت‌آوری از او درباره واکسن روبه‌رو شدیم. این فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادعا کرد که «اگر بخواهیم واکسن‌های خارجی را تزریق کنیم، احتمال حمله بیولوژیکی هم وجود دارد. اطلاعات بسیاری به دست آمده است که در برخی از واکسن‌ها چیپ الکترونیکی جاسازی می‌کنند و چیپ الکتریکی و جی‌پی‌اس را در بدن ما کار می‌گذارند تا از طریق این واکسن کلیه واکنش‌ها و حرکات ما را تحت کنترل قرار دهند تا جایی که ما یک نوع آدم‌هایی آهنی خواهیم شد که کنترل‌مان در دست دیگران است.»

فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین هم آبان سال ۱۳۹۹ گفت: « طب سنتی برای کنترل کرونا در چین نقش بسیاری داشته و مطالعات نیز ثابت کرده که شیرین بیان ضد کووید ۱۹ است.» او سوم اسفند هم گفته بود:«یک دانشمند جوان قزوینی موفق به کشف داروی ضدکرونایی شده که ۱۰۰ سال گذشته هم داروی ضدانگل بوده است.» به غیر از او، زهرا شیخی، یک نماینده دیگر مجلس توئیت حاشیه‌ساز دیگری کرد که هنوز هم روی صفحه توئیترش وجود دارد.

او هم‌صدا با مخالفان واکسن در کشورهای دیگر توئیت کرده بود که بیل گیتس قصد دارد با واکسن ۱۵درصد از جمعیت جهان را کم کند. درباره واکسن و گذاشتن میکروچیپ و عقیم‌سازی مردان هم اظهارنظرهای زیادی شده است. مثلا دی ماه همین سال علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق خود گفت: «بر اساس برخی گزارش‌ها (واکسن‌های کرونای آمریکایی و انگلیسی) هم سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند.»

شما اسب نیستید
ماجرا در برخی از کشورها از این هم عجیب‌تر است. هفته پیش یک افسر پلیس مخالف واکسن کووید-۱۹ که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری از داروی ضدانگل‌ اسب استفاده می‌کرد، در اثر عوارض ویروس کرونا درگذشت. به دنبال مرگ او اسکرین‌شاتی از صفحه فیسبوک او در مخالفت با واکسن کووید-۱۹ و تبلیغ استفاده از «آیورمِکتین»، ماده ضدانگل‌ حیوانات، به اشتراک گذاشته شد. این آقای پلیس نوشته بود:« بسیار خب مردم، (فروشگاه) وِین فید اند سید، داروی مایع و کرم آیورمکتین را می‌فروشد. تا تمام نشده بخرید.»

داروی آیورمکتین، داروی کشنده انگل در اسب و سایر حیوانات است. بعد از این ماجرا هم سازمان غذا و داروی آمریکا در توئیتر نوشت: «شما اسب نیستید. شما گاو نیستید. جدی می‌گوییم. از مصرف آن خودداری کنید.» حالا این ماجرا تمام شد ولی اگر منصف باشیم احتمالا خوردن داروی اسب، خیلی بهتر از تبلیغ فروش ادرار شتر است که همین سال پیش بعد از تبلیغ در اینستاگرام، سازنده آن از سوی نیروی انتظامی بازداشت شد.

غرغره بتادین در نیویورک
اگر می‌شد با دهانشویه از بدن کرونازدایی کرد خیلی خوب بود ولی حیف که این ماجرا به سادگی تمام نمی‌شود. اگر این ایده به نظرتان احمقانه می‌آید باید نظر آنتی‌واکسن‌های آمریکایی را بپرسید. بتادین یک درمان بریدگی برای استفاده موضعی است که باکتری‌ها را از بین می‌برد. ولی پزشکی در اورژانس نیویورک خبر داده که بیمارانی سراغ او آمده‌اند که دهان خود را با بتادین غرغره کرد‌ه‌اند.

اگرچه مصرف خوراکی این دارو می‌تواند منجر به مسمومیت با ید شود اما در رسانه‌های اجتماعی، برخی از مردم آن را به عنوان وسیله‌ای برای دفع کووید معرفی کرده‌اند. البته آنتی‌واکسن‌ها روی شبه علم حساب زیادی باز کرده‌اند و روی هوا حرف نمی‌زنند. آنها به مقاله‌ای در سال ۲۰۲۰ اشاره کرده‌اند اما تا امروز نویسنده یا محققی آن را تایید نکرده و نگفته این روش برای انسان‌های مبتلا به کووید جواب می‌دهد.

یک روش خلاقانه‌تر برای مخالفت
روش‌های مخالفت با واکسن، به تعداد کشورهای جهان متنوع است. مثلا یک زن انگلیسی ادعا کرده بود که پس از تزریق دُز دوم واکسن «آکسفورد-آسترازنکا» دیگر قادر به صحبت نبوده است. بعد از این ماجرا پزشکان بیمارستان گلوی او را اسکن کردند و هیچ مشکلی پیدا نکردند. بعد از یک هفته بستری این زن ۴۳ ساله سازمان تنظیم دارو در انگلیس (MHRA ) اعلام کرد: «هیچ مدرکی وجود ندارد که از دست دادن صدای خانم گومس با تزریق این واکسن مرتبط باشد.»

اگر فکر می‌کنید این ادعاهای غیرعلمی آسیبی به تحقیقات و آموزش سیستم بهداشت و درمان زده، بهتر است که در عقاید خود تجدیدنظر کنید. به خاطر اینکه هر بار ادعای حیرت‌آوری درباره واکسن به صورت گسترده منتشر شده افراد زیادی مجبور به پاسخگویی و تحقیق بر روی این ادعاها شده‌اند یا مثل بیل گیتس با خبرنگاران نشست خبری برگزار کرده و گفته‌اند که «نخیر ما میکروچیپ نگذاشته‌ایم»، «عقیم‌سازی نمی‌کنیم» و «آهن‌ربا جاساز نکرده‌ایم.»

کدخبر: ۴۱۴۶۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر