کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۳۸۳
تاریخ خبر:

چند راهکار ساده برای مقابله با هک‌شدن مودم‌های خانگی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا راه‌های مقابله با هک مودم‌های خانگی را تشریح کرد. سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به پیشرفت فناوری و استفاده از شبکه‌های بیسیم یا وایرلس اشاره و اظهار کرد: از این طریق افراد می‌توانند بدون اتصال کابلی از طریق لپ‌تاپ، رایانه یا گوشی خود به‌راحتی به اینترنت متصل شوند اما راه‌ها و ابزارهای نفوذ و هک وای فای بسیار زیاد و در دسترس است.

وی با بیان اینکه با رعایت نکات ساده می‌توان مانع هک این گونه تجهیزات شد تصریح کرد: ایجاد یک پسورد اختصاصی و قوی، چک کردن افراد استفاده کننده از اینترنت اشتراک‌گذاری شده و غیرفعال کردن وای فای مودم هنگام خروج از خانه از جمله راه‌های مقابله با هک وای فای و افزایش امنیت آن است. برای ساخت یک پسورد اختصاصی قوی لازم است به بخش Administration setting مودم وارد شده و نام کاربری و کلمه عبور پیش‌فرض admin/ admin را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط نظیر Who's On My Wifi می توان به دسترسی افراد غیر پی برد خاطرنشان کرد: با انجام این اقدامات تا حد زیادی حریم خصوصی حفاظت خواهد شد.

کدخبر: ۳۹۸۳۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر