کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۱۷۲
تاریخ خبر:

چند خبر کوتاه از کتاب را اینجا بخوانید

آرامش قرنطنه: ایزابل آلنده یکی از پرمخاطب‌ترین نویسندگان در زبان اسپانیایی است. نویسنده ۷۸ساله اهل شیلی در طول پاندمی و قرنطینه نه تنها بیکار ننشسته که پرکار هم بوده است. خودش می‌گوید این آرامش به او کمک کرده تا بتواند کتابش را به چاپ برساند و نوشتن کتاب دیگر و سپس کتاب سومی را آغاز کند؛ هرچند در کنار نوشتن بنیادی را نیز برای کمک به زنان راه‌اندازی کرده و در این راستا مشغول فعالیت است.

آلنده در مصاحبه‌ای که از طریق زوم با خبرگزاری رویترز از خانه‌اش در کالیفرنیا انجام داده، با خنده می‌گوید: «به عنوان یک نویسنده، پاندمی فرصت مناسبی برای داشتن وقت کافی، سکوت و تنهایی بوده است؛ سه چیزی که عمدتا به آسانی به دست نمی‌آیند و معمولا برای داشتن آنها باید با چنگ و دندان جنگید.» آلنده را «پرخواننده‌ترین نویسنده اسپانیایی‌زبان در دنیا» می‌دانند. برخی از آثارش که شامل ۲۵ کتاب می‌شود نظیر «خانه ارواح» و «شهر جانوران» به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده‌اند.

او سال گذشته نیز مقاله‌ای درباره فمینیسم تحت عنوان «روح یک زن» منتشر کرد. خود او می‌گوید سفرش به دنیای زنان در سنین جوانی و بعد از مرگ پدر و تماشای مادرش آغاز شده که با چالش بزرگ ‌کردن سه بچه کوچک روبه‌رو بوده است. اخیرا یک مینی‌سریال جدید تلویزیونی -که ۵۰ سال اول زندگی آلنده را به تصویر کشیده- از طریق آمازون پرایم به نمایش درآمده که خود آلنده تصاویر و ویدئوها را برای تولید و ساخت این سریال فراهم کرده است.

کتاب خاطرات ویل اسمیت :ویل اسمیت بازیگر مشهور هالیوودی بعد از دو دهه سکوت و انزوای رسانه‌ای اعلام کرده کتاب خاطراتش برای چاپ آماده شده است .این کتاب به زودی وارد بازار کتاب خواهد شد. اسمیت بارها در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی ایفای نقش کرده است و یکی از بانفوذترین بازیگران صنعت سینمای آمریکاست. در ماه آوریل ۲۰۰۷ هفته‌نامه نیوزویک از او به عنوان قدرتمندترین بازیگر هالیوود یاد کرد.

اسمیت چهار بار نامزد جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اسکار و یک بار نیز برنده جایزه گرمی شده ‌است. او تا سال ۲۰۲۰ در ۳۰ فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده ‌است. به عقیده منتقدان فیلم، «در جست‌وجوی خوشبختی» که در سال ۲۰۰۶ اکران شد، بهترین فیلم ویل اسمیت محسوب می‌شود.این بازیگر آمریکایی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام از چاپ کتابش در نهم نوامبر امسال با عنوان «ویل» خبر داد که قرار است توسط انتشارات پنگوئن وارد بازار کتاب آمریکا شود. نسخه صوتی کتاب خاطرات اسمیت نیز توسط خودش ضبط خواهد شد.

به گفته اسمیت خاطرات نوشته‌شده در این کتاب به چهار بخش تقسیم شده است. او در اظهارنظری در صفحه اینستاگرام خود نوشته: «از اینکه بالاخره توانستم با همکاری «مارک منسون» کتاب خاطراتم را تمام کنم، خوشحال هستم. من دو سال گذشته را مشغول نوشتن این کتاب بودم و حالا برای چاپ آماده شده است.» روند چاپ کتاب و خاطره‌نویسی‌های بازیگران هالیوودی، جریانی تازه نیست و در سال‌های اخیر شاهد چاپ کتاب از سوی بسیاری از این چهره‌ها بوده‌ایم. بعضی از این کتاب‌ها به فارسی هم ترجمه شده.

نمایش سلبریتی: «نمایش سلبریتی» نوشته شارون مارکوس که به تازگی منتشر شده، ترکیبی است از زندگی‌نامه و رساله جامعه‌شناختی در مورد یکی از مهم‌ترین پدیده‌های دوران معاصر. مارکوس، استاد دانشکده اورلاندو هریمن در رشته انگلیسی و ادبیات تطبیقی در دانشگاه کلمبیا، به پشتوانه هفت سال فعالیت پژوهشی دلایل جاذبه و دافعه فرهنگ سلبریتی برای ما را نشان می‌دهد. او در ابتدا سلبریتی را به‌عنوان فردی تعریف می‌کند که در سرتاسر جهان شناخته شده و در حوزه رسانه استاد است و همچنین عامدانه با عموم ایجاد تعامل می‌کند.

سلبریتی جویای نام می‌بایست به منظور رسیدن به «عموم» (به بیان مارکوس) با رسانه‌ها ارتباط برقرار کند، و از این طریق فتیله مواد منفجره شهرت را روشن کند. فرهنگ سلبریتی در قرن هجدهم آغاز شد؛ زمانی‌که عموم مردم به نویسندگان، هنرمندان، بازیگران، دانشمندان، و سیاستمداران علاقه پیدا کردند. پیش از آن، تنها پادشاهان و فاتحان سلبریتی بودند؛ که براساس تعریف مارکوس، تعداد مردمی که این افراد را در طول حیات‌شان می‌شناختند بسیار بیشتر از حلقه اطرافیان‌شان بود.

مارکوس با بررسی زندگی بازیگری فرانسوی به نام سارا برنهارت که به بیان او «بزرگ‌ترین سلبریتی جهان است»، نشان می‌دهد که چگونه یک فرد معاصر از طریق سرنگونی سنت‌ها، و شکستن تمام قواعد مرسوم رفتاری فرهنگ سلبریتی را خلق کرد. بسیار قبل‌تر از آنکه لیدی گاگا در فضای عمومی لباسِ تولید شده از گوشت خام بپوشد (که ضمناً باید اشاره کنیم، این لباس به تالار مشاهیر نیز راه یافت)، برنهارت با گرفتن عکس در تابوت، غیرعادی و عجیب بودن را در آغوش کشید.

کتاب‌ بستنی در ژاپن! در ژاپن کتابفروشی‌ها شرایط دشواری را سپری می‌کنند و تعداد آنها در طی ۲۰ سال گذشته به نصف و به حدود ۱۱‌هزار فروشگاه در کل این کشور رسیده و پاندمی نیز به آن دامن زده است. در این میان اما کتابفروشی سیوادو در شهر اوساکای ژاپن با تبدیل ظاهر کتاب‌ها به بستنی چوبی در سال‌های اخیر موفقیت زیادی به دست آورده است. در سال ۲۰۱۷ نوه صاحب این کتابفروشی -که خود کارمند یک چاپخانه است- ایده ساده اما جالب و پر از امیدی را که چاپ مجدد کتاب‌های کاغذی با اشکال مطلوب و دلخواه بود، برای رونق‌بخشیدن به شغل پدربزرگش ارائه داد.

او در ابتدا با گذاشتن عکس اشیا مربوط به کتاب در شبکه‌های اجتماعی به معرفی بیشتر کتابفروشی پدربزرگش در فضای مجازی اقدام کرد؛ رویکردی که امروزه در هر کسب‌وکاری رایج و عمومی شده و به شناخته‌ترشدن آن حرفه کمک بسیاری می‌کند و حالا می‌ماند جذب مشتری به فروشگاه و تشویق آنها برای خرید کتاب. او سپس با هدف حفظ و حمایت از کتاب‌ها شروع به طراحی و شخصیت‌بخشی به جلد کتاب‌ها کرد تا اینکه در تابستان سال ۲۰۱۷ یکی از ایده‌هایش برای طراحی کتاب با اقبال زیادی مواجه شد: طراحی جلد کتابی با رنگ‌های خنک و تابستانی در شکل یک بستنی همراه با یک نشانک که به شکل چوب بستنی در میانه کتاب قرار گرفته است. از آن زمان تاکنون از سراسر ژاپن و حتی خارج از این کشور موج سفارش‌های فراوانی برای خرید این کتاب‌های خاص و منحصربه‌فرد به سوی این کتابفروشی سرازیر شده.

کدخبر: ۳۹۹۱۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر