کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۶۹۸
تاریخ خبر:

چند حاشیه از‌ کرونا و اتفاقات پیرامون آن

روزنامه هفت صبح | یک: درگذشت جوان مستندساز اصولگرا: یکی از خبرهای تلخ کرونا درگذشت حامد جلالی کاشانی، جوان ۳۱ساله (متولد ۱۳۶۷) فعال اصولگرا بود. حامد جلالی بر اساس آنچه در توئیتر نوشته بود شب انتخابات به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا به بیمارستان مراجعه کرده بود. خواهر حامد جلالی کاشانی با تایید درگذشت این مستندساز به دلیل بیماری کرونا گفت: پنجشنبه شب پزشکان تشخیص دادند که ایشان به بیماری کرونا مبتلاست و صبح روز شنبه نیز بر اثر این بیماری در بیمارستان درگذشت.»

حامد جلالی به عنوان مستندساز و پژوهشگر مشهور بود و در جشنواره فیلم عمار نقش پررنگی داشت. او چند سال به عنوان معاون موسیقی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فعال بود و در ساخت مستند «ایکسونامی» نیز به عنوان پژوهشگر حضور داشت. مستند «ایکسونامی» همان مستند جنجالی درباره زندگی یک بازیگر پورن بود که به‌رغم عدم مجوز وزارت ارشاد، در شهر مشهد اکران شد.

جلالی کاشانی همچنین کارگردانی چند ویدئو کلیپ برای حامد زمانی را نیز به عهده داشت. او چهره‌ای محبوب میان اصولگرایان محسوب می‌شد که شخصیت فرهنگی و رسانه‌ای داشت و حالا اصولگرایان از درگذشت او بسیار ناراحت‌اند. او پیش از برگزاری انتخابات، توئیت‌هایی درباره انتخابات مجلس و لزوم رای دادن به اصولگرایان، ابتلای خودش به آنفلوآنزا( که حالا مشخص شد کرونا بود) و نمایندگان مجلس فعلی و ادعاهای آن‌ها درباره کرونا زده بود که برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم:

* دیدم بعضی بزرگواران ازعدم لزوم رای به نامزدهای خانم گفتن،من قطعا با این نظر مخالفم. پروژه‌ای که درحوزه زنان درکشور ما درحال اجراست برای براندازی درسال ۱۴۰۴برنامه‌ریزی شده. دولت و مجلس فعلی در لایه حکومتی نقش بسیارمهمی در پیش بردن این پروژه داشته. مجلس آینده باید جلوی اجرای این پروژه رو بگیره.

* این شبکه من و تو واقعا شبکه کثیفیه! عکس یه پزشک از آشناهای ما در لاهیجان رو زده که مدت‌ها بود آنفلوآنزای مرغی داشت و به رحمت خدا رفتن و زیرش زده به‌علت کرونا! آخه چقدر شماها کثیف و بی وجدانید که فکر خانواده داغدارش نیستید که مراسم دارن و دارید با دروغ مردم رو فراری می‌دید! لعنت بهتون (ریتوئیت)

* آخه کی شب انتخابات آنفلوآنزا میگیره میره بیمارستان آخه که من گرفتم! حداقل یه کرونایی چیزی بود باهاش شوآف می‌کردیم.
* سوم اسفندماه۱۳۹۸، تولد ۹۳سالگی آیت الله احمد جنتی. ان‌شاءالله تولد ۲۰۰سالگی، به کوری چشم دشمنان مردم ایران. بر چشم بدم لعنت. ۱۳۰۶ میشه تولد یک سالگی دیگه الان ۱۳۹۸ میشه تولد ۹۳ سالگی و میرن توی ۹۴ سالگی. هر چند من آنفلوآنزا دارم مغزم درست کار نمی‌کنه.

* خب نماینده خائن وقتی هنوز ابتلا به کرونا ایشون تایید نشده برای چی به احتمال دامن می‌زنید؟ فکر کردید با این … مشارکت رو پایین بیاورید تا خیانت‌های بعدیتون رو برنامه‌ریزی کنید؟

* (دوشنبه ۲۸ اسفند: آخرین توئیت): ترکیب احتمالی فراکسیون زنان مجلس یازدهم: فاطمه رهبر، فاطمه قاسم پور، زهره لاجوردی، زهره الهیان، سمیه رفیعی، فاطمه رحمانی، فاطمه محمد بیگی، عفت شریعتی، معصومه پاشایی، پروین صالحی، زهرا شیخی، سمیه محمودی، الهام آزاد، فاطمه آجرلو، فاطمه مقصودی، شیوا قاسمی پور و سارا فلاحی.
او از دوشنبه هفته پیش هیچگونه توئیتی نزده بود و به نظر می‌رسد اوضاعش از لحاظ جسمانی و مریضی حاد شده بود.

* دو: ایتالیا رکورد ایران را زد! سازمان بهداشت جهانی نوشت که ایتالیا با صادرات ۲۴نفر مبتلا به کرونا به ۱۴کشور، در رتبه اول ارسال کرونا قرار دارد و ایران با صادرات ۹۷نفر مبتلا به کرونا به ۱۱کشور در رتبه دوم قرار دارد. رقابت نفسگیر است!

* سه:‌خرید ژل ضد عفونی سخت‌تر از انتخاب واحد! همچنان خرید ژل ضد عفونی جزو یکی از مشکلات اساسی مردم کشور است. با وجود آنکه گفته شده این مواد به وفور در داروخانه‌ها توزیع شده اما در واقعیت اینگونه نیست. برخی داروخانه‌ها فقط در ساعاتی خاص ژل ضد عفونی می‌آورند و خریداران صف کشیده نیز نفری یک تا دو عدد می‌توانند بخرند. در سایت‌های خرید آنلاین نیز تا ژل ضدعفونی موجود می‌شود، در همان لحظه همه کاربران هجوم می‌آورند و در کسری از ثانیه ناموجود می‌شود.

* چهار: ابتلای یک پرستار جوان دیگر به کرونا:حسین فرخی، پرستار بیمارستان غرضی تامین اجتماعی اصفهان که حدود ۲۵سال سن داشت به کرونا مبتلا شد. او در یک پست اینستاگرامی نوشته‌ای منتشر کرد که در آن ابتلا به بیماری کرونا را تایید کرده است. او همچنین ادعایی عجیب مطرح کرده مبنی بر اینکه مدیران بیمارستان او تا هفته گذشته همه ماسک‌های پرستارها را به اجبار جمع‌آوری کرده و گفته بودند برای جلوگیری از ایجاد جو روانی، پرستارها اجازه زدن ماسک ندارند… کاش این ادعا که از سوی چندین و چند پرستار و پزشک دیگر نیز مطرح شده، هیچگاه حقیقت نداشته باشد.

* پنج: پسر حداد عادل و کرونا . پسر حدادعادل پس از سفر به قم به کرونا مبتلا شد. فریدالدین حداد عادل در توئیتر خود نوشت: «خب، کرونایی شدم. رفته بودم قم به مدرسه‌ سر بزنم که مبتلا شدم و الان قرنطینه‌ خانگی‌ام. از همه‌ دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان مدرسه بابت پیام‌های محبت‌آمیزشون تشکر می‌کنم. سعی می‌‌کنم تجربه‌ این چند روز رو براتون بنویسم.»

پس از زیاد شدن واکنش کاربران نسبت به توئیت او، فرید حداد عادل در توضیحاتی نوشت:«من رفتم قم ولی‌ خب نباید می‌رفتم. این ابتلا به اون سفر نمی‌ارزید پس به‌نظرم بهتره که سفرهاتون رو لغو کنید. اصلی‌ترین مسئله رعایت بهداشته اما نه از نوع دم دستی، خیلی جدی و اونهم به شکل وسواسی باید رعایت کنید؛ هم برای خودتون و هم برای دیگران. من با خودم ژل ضدعفونی‌کننده برده بودم و استفاده هم کردم اما افاقه نکرد. پرسنل زحمتکش آزمایشگاه سریع کار مراجعان را راه می‌انداختند.

خود دکتر کیوان هم در آزمایشگاه بود؛ مصمم، مسلط، منعطف و شوخ طبع. فردای اون روز بدن درد پیدا کردم و نگران شدم. یکی از دوستان توصیه کرد تست بدهم. آزمایشگاه کیوان رفتم. البته باید علائم اولیه داشته باشید که تست بگیرند، من هم سرماخورده بودم و قم رفته بودم؛ تست گرفتند.»

او در پاسخ به سوال‌های متعدد کاربران که گفته‌اند شاید با رابطه توانسته تست کرونا بگیره، گفته: «سلام. شما می‌توانید آزمایشگاه کیوان بروید و از صحت ادعای بنده مطمئن بشوید؛ تست هم می‌توانید بدهید. من سرماخوردم بهم گفتن چون قم رفتی برو تست بده. منم به اون آزمایشگاه مراجعه کردم و تست دادم، به دیگرانی هم این پیشنهاد رو دادم و رفتند تست دادند؛ مثل همه.»

باشگاه خبرنگاران از مبتلا شدن مصطفی پورمحمدی، چهره شاخص جامعه روحانیت مبارز به کرونا خبر داد. یک منبع آگاه اما گفت:‌ «پورمحمدی (وزیر سابق دادگستری) در بیمارستان مسیح دانشوری بستری است. هنوز تست کرونا از ایشان گرفته نشده است. او سه روز پیش به علت اینکه تب داشتند به بیمارستان مسیح دانشوری مراجعه کرده و بستری شدند.

مشکل خاصی در مورد پورمحمدی وجود ندارد و به زودی مرخص خواهد شد. ایشان تب بالایی داشتند و بعد از دو تا سه روز مقاومت در نهایت به بیمارستان مراجعه کردند اما هنوز تست کرونا از ایشان گرفته نشده است؛ مشکلی وجود ندارد و به زودی مرخص می‌شوند.»
نامزد منتخب آستانه اشرفیه به علت ابتلا به کرونا درگذشت.

خبرگزاری فارس درگذشتِ «محمدعلی رمضانی دستک» منتخب آستانه اشرفیه گیلان برای مجلس بعدی را تایید کرده و نوشته او از جانبازان شیمیایی جنگ ایران و عراق بوده. یک هفته پیش، کانال خبری پزشکان نوشته بود: «محمدعلی رمضانی دستک» منتخب مردم آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم، به‌رغم بستری بودن در بیمارستان، رضایت شخصی داد، به ستاد انتخاباتی‌اش رفت، با تشدید علائم به بیمارستان بازگشت. حال با تشخیص کووید۱۹ وضعیتش وخیم است.»

تست کرونای معصومه آقاپور نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی مثبت اعلام شد. میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت به کرونا مبتلا شد. او خواهرزاده آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی است. مدیر روابط عمومی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: «در حال حاضر معصومه ابتکار در خانه قرنطینه هستند و روند معمول دیگر بیماران را پس از اعلام مثبت بودن تست می‌گذرانند.»

* شش: افزایش تعداد نمایندگان کرونایی مجلس به پنج نفر‌:عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفته: از ۱۰۰نفر نماینده مجلس که تست کرونا داده‌اند تست پنج نفر از آنها مثبت بود بنابراین با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی مجلس مقرر شد از دیگر نمایندگان هم این تست گرفته شود.

* هفت: آمار مبتلایان: ابتلای ۵۹۳ نفر به کرونا
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت: «از ظهر روز جمعه تا پیش از ظهرشنبه، ۲۰۵ نفر مورد ابتلای جدید داشته‌ایم.از این تعداد ۵۲ نفر در تهران، ۲۱ نفر در قم، ۱۷ نفر در گیلان، ۲۲ نفر در گلستان، اصفهان ۱۲ نفر، مرکزی ۱۸ نفر، مازندران ۱۲ مورد، خراسان جنوبی یک مورد، ایلام یک مورد، استان فارس هشت مورد کردستان ۵ مورد، قزوین ۶ مورد، خوزستان ۴ مورد، یزد ۴ مورد بوده است.از این تعداد ۲۰۵ نفره ۹ نفر فوت کرده‌اند که تعداد کل مبتلایان ۵۹۳ نفر خواهد شد که تعداد بهبود یافته‌ها ۱۲۳ نفر است و متاسفانه ۴۳مورد هم فوت کرده‌اند.تعداد افراد مشکوک بیشتر از تعداد مبتلایان واقعی است و شاید از تعداد افراد مشکوک تنها ۱۰ تا ۱۵درصد به کرونا مبتلا شده باشند.»

* هشت: کرونا مصرف آب را افزایش داد!
به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا در تهران و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و همچنین همزمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب تهران افزایش یافته است.به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی اطلاعیه از مشترکان استان تهران درخواست کرد تا ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیرضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها و پنجره‌ها خودداری شود تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

* ۹: حادثه‌ای تلخ در بندرعباس
در حادثه‌ای تلخ، شایعه نگهداری بیماران کرونایی در یک درمانگاه در بندرعباس موجب تحریک مردم و برخی افراد در شهرک توحید و آتش‌زدن درمانگاه شد. طبق گزارش فارس عوامل پلیس و آتش‌نشانی بلافاصله در محل وقوع آتش‌سوزی حاضر شده و ضمن دعوت مردم به آرامش، آتش رخ داده در محوطه درمانگاه را اطفا کردند.

فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با رد شایعه بستری بودن بیماران کرونایی در این محل گفت: «چند مرکز درمانی در بندرعباس برای مراجعه اولیه مردم به منظور بررسی علایم حاد تنفسی در نظر گرفته شده است که یکی از آنها در شهرک توحید است تا عوامل درمانی مستقر در این درمانگاه‌ها پس از بررسی‌های اولیه و در صورت حاد بودن شرایط بیماران، آنها را به بیمارستان شهید محمدی اعزام کنند.» او هرگونه شایعه مبنی بر بستری شدن بیماران کرونایی در درمانگاه‌ها را رد کرد و گفت: «در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بخش ویژه بستری افراد مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده و اساسا هرگونه شایعه درباره بستری بیماران کرونایی در درمانگاه‌ها کذب است.»

کدخبر: ۳۱۲۶۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر