کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۱۲۹۱
تاریخ خبر:

چند توصیه دوستانه بعد از دو هفته سخت و سیاه

روزنامه هفت صبح | یک: ‌اگر واقعا قرار است یک ایران شاد و قدرتمند در دورنمای ذهنی ما به وجود بیاید به دو مولفه قدرت در خارج از مرزها و مهربانی در داخل مرزها محتاجیم. ایران زیبای آینده باید قوی و سرکش و مستقل باشد اما در داخل کشور باید آن نگاه خرده‌گیر و سختگیر‌،‌ نگاهی که جوان ما را رام و مطیع و ساکت می‌خواهد‌،‌ به کناری برود.

جوان به شکل ذاتی دوست ندارد به عنوان متهم بالقوه قلمداد شود. جوان مصادف با سرکشی است‌،‌ از این خیره شدن به جوانان بر سر هیچ و پوچ، بر سر ایده‌آل‌های دور از دسترس بخشی از خطبا دست بکشید. شکاف‌های اجتماعی را بیشتر از این تعمیق نکنید. بگذارید زخم‌ها آرام آرام التیام پیدا کنند.

دو: ستاد برگزاری نمازهای جمعه از همین حالا برای روز جمعه محورهای آرام و آشتی‌جویانه تدارک ببیند. ببخشید که این گونه توصیه می‌کنم اما اگر قرار است آرامش به صحنه اجتماع بازگردد خطبای ما نیز باید راه تزریق آرامش را فرا بگیرند. این دو هفته سخت گذشته باید چراغ راه آینده ما باشد. باید چراغ راه برخورد با جوانان‌، با دختران و باکسانی که الزاما به ارزش‌های شما خطیب محترم صد‌درصد پایبند نیستند. این جمعه را مدارا کنید. مدارا کردن را بیاموزیم. قاطعیت، نسبتی با عصبیت ندارد.

سه: طبیعی است که کشورهای منطقه‌، رقبای منطقه‌ای یک ایران ضعیف و پاره پاره را می‌خواهند‌. طبیعی هم هست. همیشه این گونه بوده و ربطی هم به حکومت‌های مختلف ندارد. هر تلاشی برای تضعیف ایران انجام می‌دهند. هر تلاشی برای خدشه دار کردن چهره ایران. پس مراقب باشیم. مواظب باشیم. ایران عزیزمان را از نگاه‌های خموده محافظه کار‌،‌ سیاست‌های خرده‌گیر رخوتناک دور نگه داریم.

چهار: امیدواریم چهره‌های مطبوعاتی بازداشت شده به زودی به تحریریه‌هایشان بازگردند.از جمله فاطمه رجبی.

کدخبر: ۴۸۱۲۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر