کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۱۹۸۲
تاریخ خبر:

چند انتقاد کوچک از ‌ترودو، ‌آشنا‌‌،‌ رضایی و فرهادی

روزنامه هفت صبح | یک: چند تا خبر جالب. اول این‌که سه دانشگاه صنعتی پیشتاز دانشگاه‌های ایران در رده‌بندی بهترین دانشگاه‌های آسیا شدند. دانشگاه نوشیروانی بابل‌، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه امیرکبیر که در رتبه‌های ۴۷ ،‌۷۳ و ۸۱ قرار گرفته‌اند. دانشگاه بابل در رتبه‌بندی قبلی جای ۴۳ داشت اما به هرحال رتبه خود به عنوان بهترین دانشگاه ایران را حفظ کرد.

دانشگاه نوشیروانی برای سومین سال پیاپی است که بهترین دانشگاه ایران محسوب می‌شود و به‌خصوص در رشته مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی که ازبهترین دانشگاه‌های ایران محسوب می‌شود. در رقابت دو دانشگاه صنعتی مشهور تهرانی شریف این بار پلی تکنیک را جا گذاشت. به هرحال حضور سه دانشگاه صنعتی به عنوان بهترین نماینده‌های ایرانی نشان از توان بالای بچه‌های فنی می‌دهد.

در فهرست ۴۸۹ دانشگاه برتر آسیا ۴۰ دانشگا ه ایرانی حضور دارند که رقم بالایی است اما فقط یک نماینده در ۵۰ تای اول و سه نماینده در ۱۰۰ تای اول نشان می‌دهد که هنوز جای کار زیاد است. دو دانشگاه چینی در مقام اول و دوم هستند و ژاپن با ۱۱۰ دانشگاه بیشترین نماینده را در کل کشورها به خود اختصاص داده است.

* دو: فیلم مصاحبه جاستین ترودو به عنوان نخست وزیر کانادا خشم کانادایی‌ها را برانگیخته.وقتی از او درباره ناآرامی‌های آمریکا سوال می‌شود او جلوی دوربین‌های تلویزیونی ۲۰ ثانیه تمام سکوت می‌کند و من و من می‌کند و دست آخر یک جواب محافظه کارانه می‌دهد. این همه واهمه و ترس شهروندان کانادایی را عصبانی کرده است.

* سه: آقای آشنا به عنوان مشاور رئیس‌جمهور تصمیم گرفته‌اند جواب ترامپ را به زبان انگلیسی توئیت کنند و با استفاده از ضمیر ما یک تنه جور دیپلماسی را کشیده‌اند و فرموده‌اند‌: ‌حسام‌الدین آشنا در توئیتی خطاب به ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشت: تو در انتخابات، شکست خواهی خورد؛ ما این را می‌دانیم. بنابراین، تو باید امتیاز بیشتری نسبت به اوباما، به ایران بدهی.

بهتر نیست دیدگاه خود درباره این‌گونه شرط‌بندی‌های سیاسی را به عنوان مشاور به رئیس‌جمهور منتقل کرده و ورود به این حیطه را به آقای ظریف بسپاریم؟ به نظرم ظریف خوب از پس این ماجرا بر می‌آید و جواب دندان‌شکن‌اش به پومپئو نشانه‌ای از این مهارت اوست. توئیت‌های جناب آشنا و جناب محسن رضایی فقط در شیوه دیپلماسی عمومی آقای ظریف اختلال غیر لازم ایجاد می‌کنند.

* چهار: از قرار اصغر فرهادی برای فیلم جدید خود یعنی قهرمان که در شیراز کلید می‌خورد بازیگرهای متفاوتی انتخاب کرده است. و این بار از شهاب حسینی ، علی مصفا و یا پیمان معادی که بازیگران محبوب فرهادی بوده‌اند استفاده نکرده است. همین طور در بین بازیگران زن هم خبری از لیلا حاتمی و ترانه علیدوستی نیست. امیر جدیدی و رعنا آزادی‌ور دو بازیگر اصلی فیلم قهرمان هستند.

جدیدی در طیف متفاوتی از فیلم‌ها بازی کرده است از جنگی‌هایی مثل تنگه ابو غریب تا کمدی قانون مورفی تا فیلم معمایی مثل رخ دیوانه و فیلم‌های متفاوتی مثل اژدها وارد می‌شود و هت تریک و تریلر پرحادثه‌ای مثل روز صفر. حالا بازی در فیلم اصغر فرهادی تجربه خاص و عجیبی برای امیر جدیدی خواهد بود. از آن سو رعنا آزادی‌ور اوایل دهه هشتاد با مارمولک و پارک وی در حد یک نوستاره جلوه‌گر شد اما به تدریج حضورش کمرنگ شده است‌. فیلم فرهادی فرصتی دوباره برای این بازیگر مستعد و ۳۷ ساله تهرانی است.

کدخبر: ۳۳۱۹۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر