کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۶۱۲
تاریخ خبر:

چطور در آخر سال ماشین ‌و خانه‌مان را بفروشیم

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | ۱۰نکته کلیدی برای موفقیت آگهی‌های فوری فروش . اگر پول لازم داشته باشید، برایتان فرقی نخواهد کرد که این‌روزها همه درباره کرونا حرف می‌زنند یا اینکه کسی در هفته آخر سال به‌دنبال خرید خانه و ماشین نیست. هرطور شده باید آنها را بفروشید و از شرشان خلاص شوید.

برای این کار حتما لازم نیست زانوی غم بغل بگیرید و چشم‌انتظار تماس خریداران بمانید، بلکه رعایت چند نکته کلیدی می‌تواند شما را با موج تماس‌های آنها روبه‌رو کند. کافی است به رازهایی که در این گزارش می‌خوانید، حسابی فکر کنید. اشکالی ندارد اگر این رازها را به کس دیگری بگویید، اما مطمئن باشید با عمل کردن به آنها چند قدم از بقیه فروشنده‌های خودرو و خانه جلوتر خواهید بود.

*** پنج راز موفقیت در فروش فوری خودرو
فروختن یک خودرو هرگز آسان نیست، به خصوص اگر این کار را به‌صورت اینترنتی و آنلاین انجام دهید. جایی که خودروهای دست‌دوم دیگری هم وجود دارند و راحت‌تر می‌توان آگهی‌ها را مقایسه کرد. چیزی که معمولا مردم نمی‌دانند این است که ذکر نکات برجسته‌ خودرو و ویژگی‌های مثبت آن، کلید اصلی فروش آنلاین خودرو است. به همین دلیل است که در سایت‌هایی مثل دیوار و شیپور بسیاری از تبلیغات اطلاعات مهم را ذکر نکرده‌اند.

* یک: مهم‌ترین اطلاعات شامل مدل، سال ساخت، نوع تریم خودرو، میزان مسافت طی‌شده، مصرف سوخت و نوع گیربکس می‌شود و می‌تواند تاثیر زیادی بر ارزش خودرو داشته باشد. با این‌حال مهمتر از همه اضافه کردن عکس است چرا که یک لیست کامل بدون عکس دید کلی خریداران را تقلیل می‌دهد و باعث القای قیمت‌های پایین می‌شود.

خود شما حاضرید یک خودرو را بدون دیدن آن بخرید؟ یک تبلیغ موفق دربردارنده‌ عکس‌هایی از داخل و خارج خودرو و از تمام زوایا است. البته، عکس‌های عاقلانه از خودرو تهیه کنید و دقت داشته باشید که قبل از گرفتن عکس، خودرو را تمیز کنید. به آنچه در پس‌زمینه‌ عکس خودرو است، توجه کنید و مطمئن شوید که منظره‌ بد و زباله در اطراف خودرو پخش نشده باشد.

* دو: برای جلب توجه هرچه بیشتر نسبت به خودروی فروشی خود، لیستی از مفیدترین اطلاعات را ذکر کنید؛ لیست دقیق و صریح از ویژگی‌های یک خودرو باعث جوش خوردن معامله یا شکست آن می‌شود. در کنار لیستی از جزئیات و حقایق، توضیحات مشخص و شخصی مثل پس‌زمینه و تاریخچه‌ خودرو می‌توانند تاثیرگذار باشند.

متن نوشته‌شده باید جامع و کامل باشد و دربردارنده‌ ممکن‌ترین جزئیات مرتبط. ذکر اینکه خودرو کی و کجا خریده شده است، چقدر کار کرده و چرا فروخته می‌شود، تصویر بهتری را ایجاد می‌کند. تاریخچه‌ سرویس‌های خودرو، هرگونه اطلاعات راجع به گارانتی، مسائل و مشکلات خودرو و هر ویژگی به‌دردبخور دیگر می‌تواند گفته شود. آیا در خودرویتان سیگار می‌کشید یا حیوانات اهلی را با آن حمل می‌کنید؟ آیا فقط دوبار در هفته با آن رانندگی می‌کنید؟

مردم می‌خواهند این موارد را بدانند. خود را به جای خریدار بگذارید و سوالاتی که ممکن است از شما بپرسد را از پیش پاسخ دهید. این گونه نیازی به جواب دادن به سوال‌های فراوان دریافتی نیست. چیزی که معمولا مردم دوستش ندارند، این است که حس کنند گول خورده‌اند. بهترین راه برای دوری از ایجاد چنین حسی «صداقت» است.

* سه:زمانی را برای ویرایش نوشته و تبلیغ خود اختصاص دهید تا مطمئن شوید که غلط املایی و گرامری ندارید. از نشانه‌گذاری‌های صحیح استفاده نمایید و از زبان نوشتاری ساده‌ای استفاده کنید که قابل ‌فهم برای عموم باشد. در نوشته‌ تبلیغی خود از استفاده از کلمات و جملات کلیشه‌ای نظیر «از صفر بهتره»، «لای زرورق بوده» و… پرهیز کنید و به ‌جای آن توضیح دهید که چرا خودرو همانند خودروی صفر است.

بسیاری از خودروها تجهیزاتی دارند که دارای نام مخفف و اختصاری هستند بنابراین بهتر است مواردی را که ممکن است باعث تفسیر بد شوند، توضیح دهید. سطح تجهیزات در خودروهای فول هم ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد بنابراین داشته‌ها و نداشته‌های خودرویتان را ذکر کنید. برای توضیحات مطمئن شوید که متن شفاف و واضح است و از به کار بردن کلمات مخفف و پیچیده بپرهیزید.

* چهار: قیمت خودروی خود را واقع‌بینانه تعیین کنید و خیلی حریص نباشید. اگر قیمت پیشنهادی شما خیلی پایین یا خیلی بالاتر از حد معمول باشد، انتظار نداشته باشید که به‌ زودی آن را بفروشید.

* پنج: همان‌طور که یک متن تبلیغی می‌تواند برای ایجاد جذابیت کافی باشد، در همان حال این متن می‌تواند باعث ایجاد سؤالات گوناگون برای خریداران شود. برای اطمینان خاطر خریداران از رسیدن به پاسخ‌های خود، راه ارتباطی مناسبی را در نظر بگیرید. اگر واقعاً می‌خواهید که تبلیغ آنلاین خودروی شما برجسته و متمایز باشد، کار متفاوتی انجام دهید.

مثل تهیه‌ ویدئویی جذاب و جالب از خودرو! این مسئله شانس را به خریدار می‌دهد تا چیزهای بیشتری از خودرویتان بداند و اگر شما آنها را بخندانید، جایزه‌ خود را به‌دست می‌آورید. اگر خوش‌شانس باشید، ویدئوی شما تکثیر شده و افراد بیشتری تبلیغ شما را می‌بینند و شانس فروش خودرو با قیمتی خوب افزایش پیدا می‌کند.

*** پنج راز موفقیت در فروش فوری خانه
حوصله، مهمترین چیزی است که برای فروش خانه‌تان به خرج دهید. در کنار آن باید نکات زیادی را رعایت کنید تا بتوانید در شرایط این روزها با موفقیت خانه‌تان را بفروشید. قیمت نجومی اولین چیزی است که مشتریان را فراری می‌دهد. آنها در بازار راکد فعلی صدها گزینه خرید دارند و خیلی راحت می‌توانند خانه شما را از میان گزینه‌هایشان خط بزنند؛ از موقعی که تصمیم به فروش خانه خود می‌گیرید، تا زمانی که خانه واقعا فروخته شود، کلی فاصله است.

مشتری گیرتان نمی‌آید، قیمت خانه بالاست، مشتری‌ها بهانه‌گیر هستند و عیب‌جو و ده‌ها اتفاق و حادثه دیگر. بهتر است از همان اول یک قیمت منطقی روی ملکتان بگذارید. باید قبل از سپردن خانه به بنگاهی سر کوچه، دستی به سر و گوش خانه بکشید. آخر عقل انسان به چشمش است. اگر ببیند خانه خیلی کثیف و شلوغ است، می‌رود سراغ گزینه دیگر. ضمن اینکه عیب خانه را همان اول کار به مشتری بگویید. اگر بعد از امضای قرارداد بفهمد یک جای خانه مشکل دارد، می‌تواند شکایت بکند. پس خودتان را گرفتار نکنید. رو راست باشید.

* یک: لطفا واقع‌بینانه قیمت خانه‌تان را تعیین کنید. تصوری که از ارزش ملک‌تان دارید و قیمت واقعی که می‌توانید آن را بفروشید، دو مقوله مجزا هستند. زیرا برای خریدار اهمیتی ندارد که این خانه را چند خریده‌اید. بنابراین قیمت معقولی را برای فروش ملک خود بگذارید که این قیمت بر مبنای عواملی نظیر قیمت املاک مشابه ملک شما و ارزش واقعی آن است. اگر بعد از گذشت ۳۰روز مشتری پیدا نکردید، بدانید که قیمت بالایی پیشنهاد کرده‌اید.

* دو: دستی به سر و گوش خانه بکشید، بعد بفروشید. ظاهر خانه یکی از عوامل مهم جذب مشتری است. فروشندگان دست‌کم باید مطمئن شوند که از نظر ظاهری و سلامت، ملکی که برای فروش گذاشته‌اند وضعیت ایده‌آلی داشته باشد. رنگ‌کردن نرده‌ها، سروسامان دادن به باغچه‌ها و حتی خرید مبلمان جدید به شما کمک می‌کند تا خانه خود را بهتر به فروش برسانید. خانه‌هایی که ظاهر مناسب‌تری دارند پنج تا هفت‌برابر سریع‌تر از سایر خانه‌ها به فروش می‌رسند.

* سه: پیش از همه باید یک قیمت معقول برای فروش ملک خود ارائه کنید اما باید کمی هم فضای مانور را برای تخفیف باز بگذارید. به‌خصوص اگر قصد فروش سریع‌تر ملک خود را دارید. بسیاری از خریداران قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت پیشنهادی شما ارائه می‌کنند، مخصوصا وقتی که احساس کنند وقت خرید ملک فرا رسیده است.

به‌طور طبیعی هدف آنها این است که پول کمتری را برای خرید خانه مورد علاقه خود بپردازند. ضمن اینکه بسیاری از افراد هم دوست دارند به ‌خودشان نشان دهند که در مهم‌ترین معامله زندگی خود برد کرده‌اند. بنابراین با دادن تخفیفی معقول هم می‌توانید خریدار را خوشحال کنید و هم اینکه جلوی تخفیف بیش از حد او را بگیرید. به‌عنوان مثال می‌توانید برخی هزینه‌ها را به گردن خریدار بیندازید و در ازای آن تخفیف بدهید.

*چهار: صداقت کلید حل مشکلات است. بعضی وقت‌ها یک فروشنده به دلیل مشکلاتی که ملکش دارد، می‌خواهد هرچه زودتر از شر آن خلاص شود. بنابراین سعی می‌کند برخی ایرادهای ملک مثل چکه کردن سقف، ترکیدن لوله‌ها، پوسیدگی و… را از خریدار پنهان کند. درصورتی‌که فروشنده این حقایق و ایرادها را از خریدار پنهان کند و خریدار درهنگام تحقیقات از ملک مورد معامله متوجه ایرادات فوق شود، می‌تواند دست به اقدامات قانونی مربوطه بزند یا هزینه‌های مربوطه را از فروشنده طلب کند.

اگر پس از عقد معامله، خریدار متوجه هرگونه غش در معامله شود، می‌تواند از شما به مراجع قانونی شکایت کند. بنابراین، بهترین راه برای رهایی از هرگونه مشکل قانونی، این است که در همان ابتدا ایرادات احتمالی را فهرست‌برداری کنید و هم خریدار و هم فروشنده لیستی از آن را در اختیار خود داشته باشند.

*پنج: به فکر خانه جایگزین باشید تا آلاخون والاخون نشوید. در ایده‌آل‌ترین حالت، باید به‌راحتی پس از فروش ملک خود بتوانید یک خانه جدید را جایگزین کنید. اما در واقعیت، همه چیز به ‌همین راحتی و برنامه‌ریزی‌شده نیست. افرادی که ملکی به‌فروش می‌رسانند باید خیلی مراقب باشند تا در هنگام جایگزین کردن یک خانه جدید، بدهی بالا نیاورند.

برخی در قرارداد فروش ملک خود بندی را می‌گنجانند که تا زمانی‌ که خانه مناسبی خریداری نکنند، اقدام به تخلیه ملک نخواهند کرد. بعضی وقت‌ها، فروش برنامه‌ریزی‌نشده ملک باعث می‌شود تا ناچار شوید خانه‌ای را اجاره کنید یا موقتا نزد اقوام یا آشنایان خود بمانید تا خانه جدیدی پیدا کنید. بنابراین بهتر است تا پیش از فروش خانه خود، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید یا دست‌کم برای این هزینه‌ها و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده چاره‌جویی کنید.

کدخبر: ۳۱۴۶۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر