کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۱۰۸۵
تاریخ خبر:

چشم‌ هیلتون‌ به بازار خاورمیانه‌؛ ساخت ۹۰هتل در غرب آسیا

روزنامه هفت صبح | شرکت سرشناس هیلتون که در صنعت هتلداری فعال است، قصد دارد به ۱۷۹ هتل موجود خود در خاورمیانه، آفریقا و ترکیه ۹۰ هتل دیگر اضافه کند. اتفاقی که تحولی عمده در بخش گردشگری در منطقه محسوب می‌شود. خبرنگار یورونیوز در این خصوص گفت‌وگویی را با جوکم‌ان اسلایفر، رئیس بخش خاورمیانه، آفریقا و ترکیه که در واقع مدیر 30 هزار کارمند این شرکت در این منطقه است؛ انجام داده که نکات جالبی در آن وجود دارد. این گفت‌وگو را از دست ندهید:

‌خاورمیانه بازار بسیار جذاب و واقعاً موتور رشدی برای ما طی دو سال گذشته بوده است. اینجا جایی است که می‌توانیم هتل‌های بیشتری در آن بسازیم چرا‌که مردم علاقه دارند به آن سفر کنند. بنابراین ما سبد خود را دو‌برابر خواهیم کرد و در حقیقت بیش از دو‌برابر چرا‌که یک افزایش ۱۴۰‌درصدی را ثبت خواهیم کرد. ما در حال حاضر بیش از ۶۰ هتل را اداره می‌کنیم و قرار است ۹۰ هتل دیگر را اضافه کنیم. بنابراین این واقعاً یک بازار عظیم برای ما‌ست.

من فکر می‌کنم این منطقه را به‌عنوان مقصدی برای آفتاب زمستانی می‌شناختند و مردم برای آفتاب‌گیری در فصل زمستان به اینجا می‌آمدند. اما اکنون با مشارکت کشورها مقصدی ایجاد شده که در تمام طول سال باز است و پس از همه‌گیری ما مردمی را می‌بینیم که قصد سفر به این نقاط را دارند و اگر نگوییم همه، دست‌کم بسیاری از مردم دوبی یا امارات را در لیست بالای ذهن‌شان دارند. افراد زیادی پس از همه‌گیری به اینجا آمدند که واقعاً اثر بزرگی بر کسب و کار ما داشت.

اگر به شمال آفریقا به‌ویژه مراکش نگاه کنيم، جایی‌که ما تنها چند سال پیش با چند هتل شروع کردیم، واقعاً به سرعت در حال رشد هستیم. ما بیش از ۵۰ سال است که در مصر بوده‌ایم، بنابراین یک جای پای محکم در آنجا داریم. اگر به امارات نگاه کنیم این کشور بزرگترین بازار ما در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا‌ست. در عربستان سعودی نیز بزرگترین بازار رشد را داریم. بنابراین، رشد زیادی در این منطقه در حال وقوع است و من فکر می‌کنم با نگاه به آینده، این رشد حتی شتاب بیشتری خواهد گرفت زیرا می‌دانید، مردم واقعاً می‌خواهند به اینجا سفر کنند. بنابراین این بخش واقعاً مهمی از تجارت ما‌ست.

ما نسبت به سال گذشته ۶۸‌درصد رشد درآمد داشته‌ایم و ۴‌درصد از درآمد سالانه ۲۰۱۹ جلوتر هستیم. بنابراین واقعاً خیلی خوب عمل کرده‌ایم. خاورمیانه بازار مهمی برای اروپا به‌شمار می‌رود. مهاجرانی که در خاورمیانه زندگی می‌کنند و همینطور اهالی آنجا در تابستان به اروپا سفر می‌کنند و در فصل زمستان این روند برعکس می‌شود. بنابراین دلیل دیگری که چرا داشتن هتل در این منطقه برای ما مهم است، آشنایی مردم با برندهای مختلفی است که داریم. وقتی آنها به اروپا سفر می‌کنند، دوباره با ما می‌مانند.

اروپا همیشه در این بخش از منطقه مهم بوده است. به‌طور خاص بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان نقش مهمی داشته‌اند و پس از همه‌گیری جمهوری چک و سوئیس نیز اضافه شده‌اند. بنابراین این بازار همیشه یک بازار بسیار مهم بوده است.

در سال ۲۰۱۲ ما ۳۸۰۰ هتل در جهان داشتیم. اکنون ۶۹۸۳ هتل در جهان داریم. ۹۳ سال طول کشید تا به ۳۸۰۰ هتل برسیم ولی تنها ۱۰‌سال طول کشید تا به ۶۹۰۰ هتل برسیم. از همین‌رو با باز کردن شعبه‌های جدید و ورود به بازارهای تازه، مشتریانی را انتخاب می‌کنیم که می‌خواهند عضوی از برنامه افتخاری هیلتون به‌شمار روند. تعداد این افراد در عرض ۱۰‌سال از چیزی در حدود ۳۶‌میلیون به ۱۳۹‌میلیون رسیده است.

برخی از مزایای عضویت ما در این برنامه این است که برای مثال شما می‌توانید به‌صورت آنلاین چک‌این کنید. می‌توانید با کلید دیجیتالی که در اختیارتان قرار می‌گیرد مستقیماً در اتاق باز کنید، بنابراین اگر بخواهید دیگر مجبور نیستید از سر میز خود بلند شوید. اما مهمتر از همه این است که مردم می‌خواهند به هیلتون احساس تعلق داشته باشند چرا‌که ما در زمینه‌های دیگر نیز بسیار فعال هستیم. به‌عنوان مثال، ما از حامیان اصلی مسابقات جهانی گلف (DP) هستیم. ما همین‌طور هتل رسمی مسابقات گلف موسوم به «رایدر کاپ» ۲۰۲۳ هستیم. در همین حال بیش از ۱۶‌سال است که با تیم مک‌لارن در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک همکاری می‌کنیم.

اگر به لحاظ زیست‌محیطی بگویم، بیش از ۹۰‌درصد از هتل‌های ما اکنون دارای نورپردازی کاملاً ال‌ای‌دی هستند که البته برای کاهش انرژی بسیار مهم است. اما یک دستاورد بزرگ که به آن افتخار می‌کنيم این است که ۹۵‌درصد از هتل‌هایمان، به صرفه‌جویی قابل‌توجهی در ضایعات مواد غذایی دست یافته‌اند. ضایعات مواد غذایی یکی از بزرگترین مشکلات ما در جهان است.

ما از تامین‌کننده‌ای به‌نام Winnow استفاده می‌کنیم که هوش مصنوعی را در خدمت سرآشپزها قرار می‌دهد تا ضایعاتی را که روزانه داریم اندازه‌گیری کند و ضایعات غذایی را کاهش دهد. با به‌کارگیری این روش در خاورمیانه توانسته‌ایم در حدود ۶۰۰ هزار وعده غذایی را حذف کنیم که مقدار زیادی از ضایعات غذایی دورریختنی را شامل می‌شود.

چیزی که ما به‌عنوان یک صنعت واقعاً باید روی آن کار کنیم این است که بیشتر با تامین‌کنندگان محلی کار کنیم. برای مثال ما اینجا در امارات کار می‌کنیم و محصولات محلی همین‌جا را می‌خریم. ما در ابتدای سال اعلام کردیم که ۳۵۰ تن محصول داخلی خریداری می‌کنیم و می‌توانم بگویم که تا امروز ۲۹۱ تن محصول داخلی را خریداری کرده‌ایم.

کدخبر: ۴۸۱۰۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر