کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۵۰۳
تاریخ خبر:

چرا نتانیاهو باز هم به امارات نرفت؟

روزنامه هفت صبح | یک: ‌بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار بود روز پنجشنبه به امارات سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

* دو: حتی خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب به نقل از رسانه‌ها و منابع صهیونیستی گزارش داده بود که احتمالا نتانیاهو در این سفر با «محمد بن‌سلمان»، ‌ولیعهد سعودی هم در امارات دیدار و گفت‌وگو کند که این خبر توسط منابع سعودی تکذیب شد.

* سه: با این حال سفر خود نتانیاهو لغو شد.در ابتدا رسانه‌های اسرائیلی گفتند که دلیل لغو سفر، بیماری همسر نتانیاهو و بستری شدن وی در بیمارستان بوده است.

* چهار: بعدا مشخص شد که ماجرا چیز دیگری بوده است.امیر حسین بن‌عبدالله، ولیعهد جوان اردن، روز چهارشنبه همراه با هیاتی به مرز اردن و اسرائیل رسیده و در آستانه ورود به سرزمین‌های اشغالی بود تا برای ساعاتی در مسجدالاقصی نیایش کند اما اسرائیل مانع از ورود هیات بلندمرتبه اردنی شد.

* پنج: بهانه اسرائیل برای این کار این بوده که تعداد محافظان همراه ولیعهد بیش از تعداد مورد توافق بوده است.

* شش: وزیر خارجه اردن در این زمینه گفته:در لحظات آخر، رژیم صهیونیستی قصد داشت برنامه این ورود را تغییر دهد اما به خاطر این تغییر برنامه،ساکنان قدس در شب عبادت خود در مسجدالاقصی دچار مشکل می‌شدند و ولیعهد نیز تصمیم گرفت که اجازه ندهد مسلمانان در این مکان مقدس در محدودیت قرار بگیرند لذا زیارت خود را لغو کرد.

* هفت: به گفته او مسجدالاقصی، مکان مخصوصی برای عبادت مسلمانان است و رژیم صهیونیستی هیچ حاکمیتی بر آن ندارد. بر اساس معاهده صلح میان اردن و رژیم صهیونیستی، مسجدالاقصی از سال ۱۹۹۴ تحت اداره اوقاف اسلامی قدس قرار دارد و این مکان، صرفا برای عبادت مسلمانان است.

* هشت: همین موضوع باعث شد که اردن در یک اقدام تلافی‌جویانه به هواپیمای حامل بنیامین نتانیاهو اجازه عبور از حریم هوایی اردن را ندهد.

* ۹: در نهایت نتانیاهو پنجشنبه شب در حساب توئیتری خود نوشت که «به زودی به امارات سفر خواهم کرد. به دلیل مشکلات مربوط به هماهنگی پرواز از آسمان اردن نتوانستم به این کشور بروم. ما اختلافات با اردن را حل کرده‌ایم.»

* ۱۰: این برای بار چهارم بود که سفر نتانیاهو به امارات لغو شده است.

کدخبر: ۳۷۸۵۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر