کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۶۸۵۴
تاریخ خبر:

چرا ملاقات‌ لعیا زنگنه و رامین پرچمی اینقدر نوستالژیک شد

روزنامه هفت صبح، ساعد برقی| این عکس احتمالا برای خیلی از مخاطبان جوان روزنامه هیچ معنا و مفهومی ندارد‌. نمی‌فهمند که چرا ملاقات دو بازیگر گمنام ۵۶ ساله و ۴۹ ساله‌، ‌در اکران خصوصی یک فیلم روی پرده (بی‌صدا حلزون )برای بخشی از مخاطبان میانسال این‌قدر هیجان انگیز بوده است‌. آنها اصلا داستان مریم و رامین را نمی‌‌دانند. داستان دو ستاره جوانی که به شکلی باورنکردنی در یک سریال تلویزیونی پربیننده در دهه هفتاد ظاهر شدند و با مشارکت دیگر دوستانشان یک مثلث نجیبانه عشقی شکل دادند.

و البته به روایتی یک مربع عاشقانه. جایی که رامین پرچمی برای بردن دل لعیا زنگنه همکلاسی‌اش در دانشگاه هنر مجبور بود رقبایی مثل حسن جوهرچی و پارسا پیروزفر را کنار بزند و با هر ترفندی که بود به کام دل خود برسد. در یکی از ملودرام ترین و ترکیه‌ای‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون ما‌، ‌که عشق و نجابت و پاکدامنی و ناباروری در کنار هم قرار گرفتند و میلیون‌ها تماشاگر جوان و تین‌ایجر میانه دهه هفتاد را مدهوش خود ساختند.

همان تین‌ایجرهایی که دو سال بعد ماجرای دوم خرداد را آفریدند و حالا در سنین چهل و پنجاه سالگی قرار دارند و با حسرت و نوستالژی این ملاقات را دنبال می‌کنند و به چرخش زمانه فکر می‌کنند. از چهار بازیگر اصلی در پناه تو‌،‌ پارسا پیروزفر به ستاره‌ای مشهور بدل شد. بازیگری که نقشش در معادلات عشقی پیچیده در پناه تو از همه کمتر بود و مابقی‌اش هم تسلیم سانسور شد اما سه نفر دیگر خیلی خوش اقبال نبودند. حسن جوهرچی مثبت‌ترین و موجه‌ترین چهره درپناه تو‌،‌ در ۴۷ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

رامین پرچمی مدت‌های متناوبی را در حبس به سر برد. برخی می‌گویند دلایل سیاسی داشته و برخی دلایلی دیگر ذکر می‌کنند‌. در کارنامه بازیگری او به جز در پناه تو و فیلم ضیافت (که با پارسا و جوهرچی درآن همبازی بود‌‌) هیچ فیلم مهم دیگری به چشم نمی‌خورد. و لعیا زنگنه که به رغم محبوبیت شگفت‌انگیزش هیچ وقت بازیگر بزرگی نشد. او فرصت سه بار حضور در فیلم‌های کیمیایی را پیدا کرد اما به رغم نمایش حرفه‌ای‌اش تحولی در کارنامه سینمایی او ایجاد نکرد.

او این سال‌ها دیگر به شکل کامل در سریال‌های تلویزیونی ظاهر می‌شود و کلا سینما و حتی وی‌او‌دی‌ها را نیز کنار گذاشته است. برخی می‌گویند علت آن است که او تن به بازی و قاعده بازی سینمایی‌ها برای درخشش بازیگران زن نداده است. نمی‌دانیم. به هرحال لعیا زنگنه در ذهن مخاطبان هنوز با نقش‌هایش در سریال‌های حمید لبخنده (در پناه تو و در قلب من ) و همین طور تولدی دیگر (ساخته داریوش فرهنگ )ثبت شده است.

این داستان یک عکس بود. داستان ملاقات لعیا زنگنه و رامین پرچمی در پردیس سینمایی کورش. ازآن عکس‌ها که وقتی از خیره شدن به آن فارغ می‌شوی به خودت می‌گویی: ‌ای دل غافل …چقدر پیر شده‌ایم.

کدخبر: ۴۶۶۸۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر