کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۰۹۹
تاریخ خبر:

چرا معصومه ابتکار قهر کرد؟

روزنامه هفت صبح | این اولین‌بار نیست که یکی از چهره‌های دولت از صداوسیما انتقاد می‌کند اما این‌بار درگیری معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور با شبکه ۳ سیما جنجالی‌تر شده است و همزمانی آن با روز زن هم به حاشیه‌های این درگیری اضافه کرده. ماجرا از توئیت معصومه ابتکار شروع شد که گویا برای انجام گفت‌و‌گو به برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر دعوت شده بود اما ماجرا طور دیگری پیش رفته.

ابتکار در توئیتی نوشت: «شبکه‌های ملی سیما مدت‌هاست که عنایتی به فعالیت‌های ما در زمینه زنان ندارند. امروز جهت گزارش کار به مناسبت روز زن به برنامه صبح شبکه ۳ دعوت شده بودم که بعد از ۴۵‌دقیقه معطلی هنگام ورود به استودیو گفتند برنامه ندارید… برخوردهای جناحی و ناراحتی از رأی مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ ادامه دارد.»

این حرف در شبکه‌های اجتماعی بازخورد زیادی پیدا کرد و کم‌کم پای دو نفر از مجریان برنامه سلام صبح بخیر به ماجرا باز شد. محمدرضا باقری، مجری این برنامه در توئیتر خود نوشت: «خانم ابتکار، شما طبق پروتکل‌های تمام برنامه‌های زنده ۳۰تا ۴۵دقیقه پیش از برنامه در محل استودیو حاضر شدید، در رفتاری غیر حرفه‌ای به عوامل برنامه گفتید منافق و نحس و استودیو را ترک کردید، بعد تهدید کردید. حالا با فرار رو به جلو روایت دروغ می‌گید. توهین و تهدید اهالی رسانه خجالت‌آور است.»

زهره سادات هاشمی، دیگر مجری برنامه سلام صبح بخیر هم با انتشار ویدئویی روایت تازه‌ای از اتفاقات رخ داده مطرح کرد. هاشمی در این ویدئو گفت که چند دقیقه پیش از حضور معصومه ابتکار در جلوی دوربین برنامه، همراه او با فریاد به معطل شدن آن‌ها اعتراض می‌کند و ابتکار هم اعلام می‌کند که دیگر در آنجا نخواهد ماند.

به همین دلیل عوامل برنامه تصمیم به پخش آیتم دیگری می‌گیرند. اما وقتی هاشمی به ابتکار یادآوری می‌کند که حضورش در برنامه از قبل به بینندگان اعلام شده بود، ابتکار ناگهان و بدون هماهنگی وارد استودیو می‌شود. اما چون بخش دیگری از برنامه در حال پخش بود این مسئله بار دیگر باعث رنجش ابتکار می‌شود، به همین دلیل استودیو را ترک می‌کند و همراه او نیز الفاظ زشتی را به زبان می‌آورد.

*** بی‌صبری یا سیاسی‌کاری؟
با بیخ پیدا کردن ماجرا، موضوع در حد بگو مگوهای توئیتری محدود نماند. روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری اطلاعیه صادر کرد و سعی کرد ماجرا را شرح بدهد. در اطلاعیه معاونت زنان آمده بود که زمان آغاز گفت‌وگوی معصومه ابتکار در برنامه سلام صبح بخیر زودتر اعلام شده بود و وقتی از زمان اعلام شده می‌گذرد و خبری از برنامه او نمی‌شود، ابتکار تصمیم به ترک استودیو می‌گیرد.

اما یکی از عوامل برنامه می‌گوید حضور او از قبل در برنامه اعلام شده به همین دلیل ابتکار می‌پذیرد که بماند و به سمت استودیوی پخش می‌رود اما به او اعلام می‌شود که در حال حاضر فرد دیگری در جلوی دوربین برنامه در حال صحبت است.در بخشی از اطلاعیه معاونت زنان، موضوعی مطرح می‌شود که به ماجرا رنگ و بوی دیگری می‌دهد، آنجا که آمده فایلی صوتی به دست آن‌ها رسیده که یک شب قبل مدیر شبکه ۳ نسبت به حضور ابتکار به مسئول برنامه اعلام نگرانی کرده بوده است.

بعد هم اطلاعیه اینطور تمام می‌شود که این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در مورد مسئولان دولت مخصوصا همین خانم ابتکار رخ می‌دهد. ‌از آن طرف رسانه‌های نزدیک به صدا و سیما اعلام کرده‌اند که موضوع اصلا سیاسی نبوده و اصلا حضور ابتکار در تلویزیون خواست دولت بوده است اما به هر حال در برنامه‌های زنده نا‌هماهنگی پیش می‌آید و خانم ابتکار بی‌صبری کرده‌اند. این رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که قبلا هم وقتی از خانم ابتکار دعوت شده بوده، او گفته که نیم ساعت برای حضورش کم است در حالی که آیتم‌های برنامه سلام صبح بخیر در همین حد است و وزرا هم همینقدر وقت دارند.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۲۰۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر