کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۱۶۹
تاریخ خبر:

چرا مسابقات باشگاه‌های آسیا را‌ نباید‌ تحریم کرد؟

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | درباره این‌که چرا تحریم مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا از سوی ایران‌ کاری نابخردانه است .
* یک: ‌در زمین سعودی‌ها بازی نکنیم. تحریم بازی‌ها و خروج از بازی‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا دردی از ما دوا نخواهد کرد. درفضای فعلی حاکم بر کشور قرار نیست فدراسیون فوتبال باب میل تعدادی نماینده و چندتا گروه فشار تصمیم‌گیری کند.

آنها باید روحیه عمومی ‌کشور را مد نظر قرار دهند. ای‌اف‌سی به هر دلیلی رای به محرومیت موقت ایران از بازی‌های خانگی داده است. اظهرمن‌الشمس است که لابی شیوخ خلیج فارس، نقش اول را در این تصمیم ناعادلانه داشته‌اند و البته سرنگونی هواپیمای اوکراینی هم بی‌تاثیر نبوده است! باید اعتراض می‌کردیم و کردیم.

حتی با رئیس فیفا هم لابی انجام شد و وزیر ورزش با خود رئیس ای‌اف‌سی هم صحبت کرد. رای‌شان تعدیل شد اما عوض نشد. با مقداری عقب‌نشینی آن را تعدیل کردند و فعلا به مسابقات پلی‌آف محدود کردند و این‌که در دور اول مسابقات گروهی تیم‌های ایرانی بازی‌های دور رفت را مهمان باشند و برای دور برگشت شرایط میزبانی بررسی شود.

از حکم قبلی بهتر است اما هنوز هم ظالمانه است؛ خب که چه؟‌ عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم و باید به رای و قانونشان احترام بگذاریم. می‌دانیم که ظالمانه است، می‌دانیم که با لابی شیوخ به‌دست آمده اما نافرمانی از حکم قطعی هیچ دستاوردی برای ما نخواهد داشت.

اتفاقا محرومیت ایران از شرکت در بازی‌ها، یعنی نفس راحت سعودی‌ها و اماراتی‌ها. حالا که حکمشان را شکسته‌اند و تعدیل کرده‌اند و تا مرحله رفت دور گروهی عقب‌نشینی کرده‌اند، خروج ایران از این بازی‌ها کار اشتباهی است که می‌تواند محرومیت بلندمدتی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد. محرومیت ایران از بازی‌های بین‌المللی همان چیزی است که اتحاد شوم جنوب خلیج فارس خواهانشان هستند.

* دو: نترسیم. اعتراض کنیم. از همه امکانات برای احقاق حق استفاده کنیم اما درنهایت بمانیم و بجنگیم. دوسال پیش پرسپولیس با دست‌های خالی ماند و جنگید و تا فینال هم پیش رفت. حالا هم این حکم ناعادلانه می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای فوتبال ایران. برای جنگیدن و احقاق حق. برای شکست‌دادن میلیاردرهای سعودی و اماراتی و قطری.

تیم‌های ایرانی می‌توانند حتی در زمین بی‌طرف ورق را به نفع خود بازگردانند و روسیاهی را به اشراف‌زاده‌های خیانتکار جنوب خلیج فارس ارزانی کنند. مسئله انگیزه را دست‌کم نگیرید و این‌که هر چهار تیم ایرانی به‌لحاظ مهره از پتانسیل بسیار بالایی برخوردارند. این حکم ناعادلانه را به یک انگیزه قوی روحی بدل کنید؛ بمانید و بجنگید و پیروز شوید و برای دور گروهی مسابقات از همین حالا لابی‌های خود را شروع کنید.

کدخبر: ۳۰۵۱۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر