کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۰۸۱
تاریخ خبر:

چرا مسئولان اینقدر زود کرونایشان خوب می‌شود؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی ‌آرانی | چند روز پیش از آقای دکتر نمکی، وزیر بهداشت پرسیده بودند که چرا مسئولان این قدر زود کرونایشان خوب می‌شود. ایشان ابتدا ماجرا را کمی دراماتیزه کرده بودند و به شهدای سلامت اشاره کرده بودند و خب این در حالی بود که کسی منکر فداکاری آن‌ها نبود و سوال در مورد مسئولان بود. بعد پاسخ داده بودند: چون مسئولان زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

همان روز برای آقای نمکی در ‌ روزنامه نوشتیم که ماجرا مراجعه سریع‌تر نیست. پزشک دم دست مسئولان است. آن‌ها به سرعت، به سهولت، احتمالا بدون نوبت و شاید هم رایگان ویزیت می‌شوند و تست از آن‌ها گرفته می‌شود. حالا شاهدش از راه رسیده. آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس کرونا گرفتند. دیروز دکترشان گفتند که بهتر شدند و می‌توانند در جلسات عمومی شرکت کنند.

خدا را شکر ولی بیایید با هم سیر کرونا گرفتن رئیس مجلس را مرور کنیم. سه‌شنبه شبی بود که ایشان توئیت کردند یکی از همکاران دفتر مبتلا به کرونا شد. من هم تست دادم و نیمه‌های شب جوابم مثبت شد. جواب تست کرونا را حداقل ۴۸ ساعته به مردم عادی می‌دهند. بعضی وقت‌ها تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد.

رئیس مجلس توانسته ظرف کمتر از ۱۲ ساعت جواب تستش را بگیرد و خب ما شهروندان عادی نمی‌توانیم! خدا را شکر. بعدا یکی از همکاران آقای قالیباف توئیت کرده که ایشان به جای خانه در خانه ملت خود را قرنطینه کردند.برایمان جالب بود که ایشان در خود مجلس قرنطینه شده‌اند. برعکس بقیه که منزل می‌روند و یا در بیمارستان.

خدا را شکر امکانات درمانی برای مسئولان فراهم است لابد. دیروز اما پزشک ایشان گفته دو تست دیگر از ایشان گرفتیم و متوجه شدیم منفی بوده و پس بیماری تمام است. تا اینجای کار سه تست را ما می‌دانیم. قیمت آزاد هر تست حدود ۴۰۰ هزار تومان است.یعنی یک میلیون و دویست هزار تومان حداقل ظرف بیست روز.

خب ضمن خوشحالی از امکانات تست سریع برای مسئولان، آقای نمکی حتما توجه دارند که مردم عادی‌،‌ فلان کارمند و یا فلان کارگر،‌ توانایی سه تا تست غیر رایگان در عرض بیست روز را ندارند. با شرایط فعلی. پس کرونا می‌گیرند، ‌دیر متوجه می‌شوند‌،‌ خوب قرنطینه نمی‌شوند و می‌میرند.

تمام نمایندگان مجلس روزهای یکشنبه تست می‌دهند. این را خود مجلس اعلام کرده است. اصلا از مجلس صرف نظر کنیم. آقای ظریف قبل از سفر به آمریکای لاتین یک بار تست داده که مثبت شده و بعد به گفته سخنگوی وزارت خارجه دو بار دیگر تست داده و منفی بوده است. ما، مردم عادی می‌توانیم سه بار پشت سر هم تست بدهیم و نزدیک ۲ میلیون تومان از حقوقمان را فقط خرج کنیم که ببینیم کرونا داریم یا نه؟

نه آقای نمکی. بهتر است صادقانه بگویید راز سلامت مسئولان در دوران کرونا، تست است. همان چیزی که می‌شد راز سلامت کل کشور هم باشد ولی تا الان نشده. وعده داده‌اید که به زودی ۱۸۰ هزار تست روزانه بگیرید. ان‌شاء‌الله هر چه سریعتر و هر چه ارزانتر.

کدخبر: ۳۵۸۰۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر