کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۴۱۷۴
تاریخ خبر:

چرا مدیرعامل سابق اسنپ از این مجموعه جدا شد؟

روزنامه هفت صبح | مدیرعامل سابق اسنپ که کمتر از دو ماه پیش از این مجموعه بزرگ اینترنتی جدا شد در مصاحبه‌ای با سایت دیجیاتو ضمن اعلام دلایل جدایی‌اش از اسنپ تاکید کرده کماکان در فضای استارتاپی و نوآوری ایران فعالیت خواهد کرد و قصد خروج از کشور را ندارد.

علاقبند که به‌رغم موفقیت‌های اخیر مجموعه‌های مختلف اسنپ به یکباره اعلام کرد قصد جدایی از این گروه بزرگ کسب و کاری را دارد و به شکلی غیرمنتظره جای خود را به محمد خلج داد حالا گفته دلیل اصلی جدایی‌اش دردسرهایی بوده که با نهادها و مراکز قانونگذاری و اداری مرتبط با اسنپ داشته است.

او با اشاره به تجربه حضورش در اسنپ و البته گرفتاری‌هایی که داشته گفته است: «اسنپ تجربه خوبی بود که آن را با هیچ‌چیز عوض نمی‌کنم. حقیقت این است که اگر به چند سال گذشته برگردیم باز هم برای رسیدن به این موقعیت تلاش می‌کنم.

اما شما وقتی مدیرعامل اسنپ هستید، خواه‌ناخواه بیشتر وقت‌تان صرف مسائل بیرونی و رگولاتوری می‌شود، که اگرچه (این کار) چالش‌های خودش را دارد و جذاب است اما من احساس کردم که هنوز در مقطعی از مسیر کاری‌ام هستم که نمی‌خواهم تماما درگیر مسائل رگولاتوری و بیرونی شوم. حقیقت این است که دلم می‌خواست کار عملیاتی و اجرایی تاثیرگذار را دوباره تجربه کنم؛ همان‌کاری که قبلاً در «زیراکس» می‌کردم و به رشد فروش منجر می‌شد.

البته این فرصت‌ها در اسنپ هم بود اما اسنپ خواه‌ناخواه به خاطر نوع کارش، مدیرعامل را مجبور می‌کند تا بیشتر وقتش را صرف مسائل بیرونی کند.»به نظر می‌رسد فشارهای بیرونی روی مجموعه اسنپ که در یکی دو سال گذشته از سوی نهادهایی چون شهرداری، شورای رقابت، دیگر نهادهای صنفی و رگولاتوری و حتی در مقطعی نهادهای امنیتی به اوج خود رسیده بود مهم‌ترین دلیل علاقبند و دیگر مدیران اسنپ برای تغییر در راس هرم مدیریتی این مجموعه بوده است.

موضوعی که در نشست خبری مدیرعامل تازه اسنپ هم به شکلی غیرمستقیم مورد اشاره قرار گرفت. محمد خلج مدیرعامل تازه این گروه اینترنتی در اولین دیدارش با رسانه‌ها تلویحا اشاره کرده بود که اسنپ امیدوار است با آمدن او تعامل این مجموعه با نهادهای دولتی و حاکمیتی، روان‌تر و کم‌دردسرتر پیش برود.

*** لیان‌کپیتال یک تجربه تازه
علاقبند درخصوص دلایل پیوستنش به گروه سرمایه‌گذاری لیان و فعالیت‌های این مجموعه هم گفته است: «گروه سرمایه‌گذاری لیان در حوزه مواد غذایی و نوشیدنی، چند سال پیش شرکت «زیدشت» را با هدف توسعه و تولید محصولات نوآورانه و سلامت محور غذایی راه‌اندازی کرده است. در حوزه سلامت و بهبود کیفیت زندگی نیز، لیان شرکت «آدریان سلامت» را حدوداً یک سال پیش تاسیس کرد.

این شرکت هم به دنبال توسعه و تولید مکمل‌های طبیعی و غذایی سلامت‌محور و نوآورانه به منظور مصرف روزانه افرادی است که در شلوغی زندگی شهری به دنبال بهبود سطح سلامت و ارتقای کیفیت زندگی‌شان هستند.» به گفته مدیرعامل سابق اسنپ و مدیرعامل فعلی لیان‌کپیتال، این گروه سرمایه‌گذاری تجربه همکاری با استارتاپ‌هایی چون زنبیل و دکتردکتر را دارد و با آمدن علاقبند این دست سرمایه‌گذاری‌های لیان در اکوسیستم استارتاپی بیشتر خواهد شد.

علاقبند تاکید کرده که در اولین گام برخی شرکت‌های فعلی لیان کپیتال را از این مجموعه جدا خواهد کرد و روی استارتاپ‌های تازه‌ای برای سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی می‌کند. با آمدن علاقبند دور از ذهن نخواهد بود اگر شنیده شود زنبیل یا حتی دکتردکتر از سبد سرمایه‌گذاری‌ لیان حذف خواهند شد و به جای آن استارتاپ‌هایی در حوزه حمل‌و‌نقل یا لجستیک موردتوجه لیان کپیتال قرار بگیرد.

کدخبر: ۳۴۴۱۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر