کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۵۷۰۹
تاریخ خبر:

چرا دست‌انداز ‌اجازه شوخی با رامبد و مهران را ندارد؟

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | شبکه نسیم از ابتدای سال مجموعه طنز «دست انداز» را روانه آنتن کرده است. این مجموعه را شهاب عباسی کارگردانی کرده که در کارنامه‌اش «خنده بازار» دیده می‌شود. هدف‌گذاری «دست انداز» هم مثل «خنده بازار» شوخی با برنامه‌ها و چهره‌های تلویزیون و نیز اتفاقات اجتماعی است. اگر بیننده «دست انداز» باشید احتمالا می‌پرسید چرا با چهره‌های شاخصی که برنامه روی آنتن دارند شوخی نشده است. بر اساس پیگیری هفت صبح، سازندگان اجازه چنین کاری نداشته‌اند.

‌مورد اول| شوخی‌ها چیست؟
در «دست انداز» بیشترین شوخی‌ها با برنامه «چهل تیکه» و مجری آن محمدرضا علیمردانی می‌شود. این برنامه در واقع قاب شوخی‌های دیگر بخش‌های برنامه «دست انداز» است و از طریق آن نوبت به شوخی با برنامه‌های قدیمی از جمله «مسابقه هفته» با اجرای زنده‌یاد منوچهر نوذری می‌رسد.در «دست انداز» با برنامه‌ها و مجریان دیگر مثل «سیمای خانواده»،هرمز شجاعی مهر و بهمن هاشمی هم شوخی می‌شود. اجزای دیگر «دست انداز» هم شوخی‌های آیتمی با اتفاق‌های روز جامعه است.

مورد دوم|عدم اجازه شوخی با رامبد و مهران
وقتی «دست انداز» روی آنتن رفت اولین سوالی که پیش آمد این بود: چرا با «دورهمی» و «خندوانه» شوخی نمی‌شود. این پرسش وقتی جدی‌تر می‌شود که می‌بینیم با دیگر برنامه شبکه نسیم یعنی «چهل تیکه» مدام شوخی می‌شود.پیگیری هفت صبح به اینجا رسید که سازندگان «دست انداز» چنین اجازه‌ای نداشته‌اند.

یک روایت می‌گوید خود رامبد جوان و مهران مدیری راضی به شوخی نیستند و روایت دیگر از تصمیم جدی مدیران ارشد شبکه نسیم برای عدم شوخی با این برندها حکایت دارد. هرچه هست اینکه در شبکه نشاط و سرگرمی فرصتی برای شوخی با برنامه‌های شاخص به «دست انداز» داده نشده، عجیب است. همین اتفاق به برنامه «دست انداز» ضربه‌ای مضاعف زده.

مورد سوم| عدم اجازه شوخی با مجریان شبکه سه
در «دست انداز» جای برنامه‌ای چون «عصر جدید» هم خالی است. سازندگان اجازه شوخی با احسان علیخانی را نداشته‌اند و به شدت از شوخی با برنامه او منع شده‌اند. عادل فردوسی پور که جای ثابتی در سلسله برنامه‌های طنز شهاب عباسی داشت هم این بار از سوی مدیران تلویزیون کنار گذاشته شده است.دلیلش را می‌دانید و نیاز به یادآوری نیست!نه فقط علیخانی که دیگر برنامه‌ها و مجریان شبکه سه از جمله «فوتبال برتر»، «زوجی نو» و رضا رشیدپور هم از شوخی منع شده‌اند.

شهاب عباسی کارگردان «دست انداز»، روز ۱۱ اسفند ۹۹ در پشت صحنه این مجموعه گفت‌وگویی با خبرنگار ایرنا انجام داده بود و از سختگیری شبکه سه گفته بود:«به صورت غیررسمی شنیده‌ایم که شبکه سه مایل نیست با برنامه‌هایش شوخی کنیم. فعلا صبر کرده‌ایم ببینیم این حرف واقعیت دارد یا نه.» گذشت زمان نشان داد شبکه سه این اجازه را به سازندگان «دست انداز» نداده است.

مورد چهارم| از مدیری بعید است
تعجب‌مان دو برابر می‌شود اگر به طور قطع بدانیم نظر مهران مدیری این بوده که با او شوخی نشود. حتی اگر این تصمیم مدیران شبکه نسیم بوده هم شگفتی‌مان پابرجاست. احتمالا خبر به گوش مدیری رسیده و او می‌توانسته اجازه شوخی را صادر کند. مهران مدیری خودش از خانواده کمدی است و ید طولایی در شوخی با آدم‌ها و اتفاقات دارد. از قضا در برنامه «نوروز ۷۲» و «ساعت خوش» مدیری با زنده‌یاد منوچهر نوذری و برنامه «مسابقه هفته» شوخی می‌کرد. در ادامه هم سلسله ساخته‌های مدیری، مطایبه با اقشار مختلف جامعه را دربرمی‌گرفت و غالبا هم توام با واکنش بود. نمونه متاخرش به سریال «در حاشیه» و اعتراض جامعه پزشکی برمی‌گردد.

مورد پنجم| یک بام و دو هوا
حالا سوال این است:چرا با مهران مدیری که سر به سر همه می‌گذارد نباید شوخی شود؟ او و شبکه نسیم نگران چه چیزی هستند؟ مگر حالا که با هرمز شجاعی مهر شوخی می‌شود، از اعتبار او کاسته شده است؟ اگر جواب مثبت است چرا نسیم اجازه ساخت «دست انداز» و شوخی با مجریان تلویزیون را می‌دهد؟ اگر جواب منفی است چرا نسیم اجازه شوخی با مهران مدیری و رامبد جوان را نمی‌دهد؟ وقتی مصاف شبکه نسیم با برنامه خود یعنی «دست انداز» توام با سختگیری و محافظه کاری است،شبکه سه و دیگر شبکه‌ها حق دارند اجازه شوخی با برنامه‌ها و مجریان خود را ندهند.

کدخبر: ۴۰۵۷۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر