کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۸۳۲۰
تاریخ خبر:

چرا جشن غدیر اتفاق خوبی بود؟

روزنامه هفت صبح | یک: ‌دیشب در ترافیک مراسم جشن عید غدیر اتومبیلم را جایی دور از مقصد پارک کردم و شب ساعت یک‌و‌نیم بود که به سوی اتومبیلم می‌رفتم. خیابان خلوت و وهم‌انگیز بود و کف خیابان پر از نشانه‌های جشن شلوغی که برگزار شده بود و حالا با وزش باد به این‌سو و آن‌سو می‌رفتند و همراه با سایه درختان و نورماه که ناگهان دو عدد روباه از جلوی من درآمدند! دو عدد روباه دم نقره‌ای.

خب هر سه‌مان از وقوع چنین موقعیتی جا خورده بودیم. اصلا انتظار دیدن روباه در وسط شهر را نداشتم و آنها هم انتظار دیدن آدمیزاد در این ساعت از شب را. به‌هرحال خدا را شکر کردم که روباه است و سگ نیست. با این حال دیدن یکی دو تا فیلم ویدئویی از حمله روباه به انسان کمی دلم را خالی کرده بود. زل زدن دو طرف فقط چند ثانیه طول کشید و هر سه خودمان را به دیوارهای کنار خیابان چسباندیم و با دلهره و اضطراب از هم فاصله گرفتیم و عبور کردیم و بعد بر‌می‌گشتیم و با اضطراب به پشت‌سر نگاه ‌کردیم و از هم دور شدیم.

دو: سلام فرمانده و جشن غدیر دو برنامه هوشمندانه از سوی اصولگرایان جوان بود. هر دو نتایج خوبی برای اصولگرایان به همراه داشته و گذشته از آن موجب می‌شود برخی دوستان این طبقه با مردم عادی کشورشان بهتر و بیشتر آشنا شوند. الان یک طبقه الیت شکل گرفته که فقط در محافل خاصی ظاهر می‌شوند و فقط به شرطی در مجامع عمومی حاضر می‌شوند که آنچه جلوی چشم‌شان می‌آید برخلاف میل‌شان نباشد. حداقل چنین جشن‌هایی موجب می‌شود آنها بقیه مردم را قبول کنند و از این لحن صحبت از موضع بالا با مردم دست بکشند.

سه: نویسنده کتاب «من احمق» که از چهره‌های پرطرفدار فضای مجازی است، سبک نوشتاری خود را جریان سیال ذهن خوانده و گفته که شبیه هیچ نویسنده دیگری نیست و اضافه کرده‌اند که این نوع نگارش «با برش زمانی و درهم‌ریختگی دستوری و نگارش‌گذاریه»، کتابشان را نخوانده‌ام ولی این‌ها را گفتم که در جریان باشید. یعنی درهم‌ریختگی دستوری و نگارش‌گذاری (که من شخصا نمی‌دانم چیست) از مشخصات جریان سیال ذهن است؟‌ مثلا کارهای جویس و مارسل پروست درهم‌ریختگی دستوری و «نگارش‌گذاری» دارند؟

چهار: لیگ امسال فوتبال ایران بسیار با‌کیفیت خواهد بود. سال منتهی به جام‌جهانی موجب چگالی بازیکن خوب در لیگ امسال شده است و کلی سرمربی درجه یک. شیوه یارگیری فولاد و سپاهان روندی را طی می‌کند که بعید است استقلال و پرسپولیس به این سادگی‌ها بتوانند خودشان را در صدر جدول ببینند. تازه به این‌ها باید تراکتور‌سازی را هم اضافه کرد. شانس خوب پرسپولیس (که هنوز هیچ فوروارد درجه یک و حتی درجه دویی ندارد و وحید امیری هم بعید است تا هفته پنجم به تیم برسد) شروع زودتر تمریناتشان است.

کدخبر: ۴۶۸۳۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر