کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۱۷۹
تاریخ خبر:

چرا ترامپ برخلاف هیلاری، از مگان متنفر است‌‌؟

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: دومین عروس خاندان سلطنتی بریتانیا، تبدیل به موضوع رقابت بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها شده است، که از همین حالا برای انتخابات ۲۰۲۴ آماده شده‌اند. از روزی که مگان مارکل رو به روی اپرا وینفری نشست و رازهای خانواده ملکه الیزابت را برملا کرد، واکنش‌های بسیار زیادی بر سر ماجرای نژادپرستی در باکینگهام، بی‌اعتنایی سلطنتی‌ها به سلامت روان عروس رنگین پوست و… در گرفته است.

اما یکی از جالب‌ترین واکنش‌ها به ماجرایی که مگان و هری ساخته‌اند در بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در ایالات متحده در جریان است. پس از آنکه پیرز مورگان مجری معروف و ترامپیست انگلیسی در تلویزیون طرف ملکه را گرفت و گفت که مگان ممکن است دروغ گفته باشد و مجبور به استعفا و ترک کارش شد، جنگ در ایالات متحده بالا گرفت و احزاب سیاسی شروع به لشکرکشی مقابل یکدیگر کردند.

* دو: دونالد ترامپ از نخستین روزی که این زوج از همه جا رانده شده وارد خاک آمریکا شدند، روی خوشی نشان نداد و خیلی فوری گفت که آنها خودشان باید هزینه‌های زندگی را پرداخت کنند. او به خاطر اینکه مگان به دموکرات‌ها پیوسته و به چهره‌های این تیم نزدیک شده، از او دل خوشی نداشت. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در خرداد ماه سال ۹۸ هم در حمله‌ای به مگان مارکل گفت که نمی‌دانسته مگان شرور بوده است و او در قبال ترامپ شرور رفتار کرده. اشاره رئیس‌جمهور سابق آمریکا به مصاحبه‌های این زن آمریکایی علیه سیاست‌های اوست.

حالا اما ترامپ در ته فهرست اهمیت قرار گرفته است. او از واشنگتن و کاخ سفید رانده شده و اظهاراتش دیگر چندان اهمیتی ندارد اما طرفدارانش کماکان منتظرند تا او دهان باز کند تا بار دیگر ترامپ را تبدیل به ترند روز کنند. یکی از نزدیکان ترامپ با حضور در پادکست استیو بنن می‌گوید که ترامپ می‌خواسته در مقابل حرف‌های مگان رسما صحبت کند اما منصرف شده است. طبق گفته جیسون میلر ترامپ در اظهار نظری غیر رسمی گفته:« مگان خوب نیست و این را قبلا گفته بودم و حالا همه او را می‌شناسند. اما مهم‌تر این است که اگر الان علیه او حرف بزنید بدنام می‌شوید. درست مانند پیرز مورگان که بدنام شده و مجبور شد مجری گری برنامه ۵ساله صبح به خیر بریتانیا را رها کند. من جزو تیم مورگان هستم.»

* سه: اشاره ترامپ به ماجرای اخراج مجری بریتانیایی است که نفرت عجیبی نسبت به مگان دارد. او پس از آنکه تلاش کرد تا به مخاطبانش بگوید مگان یک دروغگو و فرصت‌طلب است، هشتادهزار نامه دریافت کرد که خواهان کناره‌گیری‌اش بودند. شوخی با مسئله سلامت روان و خودکشی در بریتانیا شوخی بردار نیست و همین موضوع هم بود که باعث سقوط مجری طرفدار ترامپ شد.

* چهار: در ادامه ماجرای هری و مگان، هیلاری کلینتون هم از قافله عقب نماند. او که همیشه طرفدار عروس ناسازگار خاندان سلطنتی بوده، دو سال پیش از فعالیت‌های خیریه مگان مارکل در پستی اینستاگرامی تمجید کرده و گفته بود که بسیار تحت تاثیر او قرار گرفته است. او به کسانی که دورگه بودن مگان را دستمایه آزار او قرار می‌دادند هم حمله کرده بود.

کلینتون در واکنش به مصاحبه این زوج عملا به خاندان سلطنتی بریتانیا پرید و اعضای خاندان سلطنتی این کشور را به خاطر «کوتاهی در حمایت از زنی جوان که فقط می‌خواهد زندگی خودش را داشته باشد» محکوم کرد و «بیرحمی» مطبوعات انگلیسی نسبت به وی را«ظالمانه»خواند. او گفته بود که این دلخراش بود که ببینم هر دو آنها آنجا نشسته و مجبور شوند شرح دهند که چقدر برایشان مقبول واقع شدن و در جمع پذیرفته شدن، آن هم نه فقط طبق توصیفشان در قبال خاندان سلطنتی بلکه به شکل دردناکتری در قبال کلیت جامعه‌ای بر مبنای روایت‌های مجله‌های در گذشته مانده، سخت بوده است.

* پنج: گفته می‌شود که مگان خودش را برای انتخابات ۲۰۲۴ آماده می‌کند. از روز گذشته خبرها در این مورد جدی‌تر شده. این نخستین بار است که یک عضو خاندان سلطنت که البته حالا دیگر عضوی رسمی نیست، می‌خواهد مستقیما وارد سیاست شود. این کار برای آنها ممنوع است و احتمالا اگر مگان بخواهد به این ماجراجویی به صورت جدی نگاه کند، با مخالفت گسترده‌ای از سوی لندن رو‌به‌رو خواهد شد.
مگان ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند او را تبدیل به چهره‌ای جدی در رقابت با جمهوری خواهان کند. او هم زن و هم سیاه پوست است و در جامعه آمریکا محبوبیت دارد. پیش از این از گزینه‌های مشابهی با این ویژگی‌ها چون میشل اوباما و اوپرا وینفری هم نام برده می‌شد. ولی آن دو گفته‌اند جاه‌طلبی سیاسی ندارند. حالا که هیلاری کلینتون دیگر شانسی برای خود نمی‌بیند تا اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا باشد، به پشتیبانی از مگان روی آورده است.

ترامپ هم که هنوز امید دارد دوباره به کاخ سفید برگردد، به عروس مطرود ملکه انگلیس به چشم یک رقیب بالقوه نگاه می‌کند که می‌تواند موقعیت سیاسی او یا دخترش را به خطر بیاندازد. هر چند که مگان مارکل روزگاری از لباس پوشیدن ایوانکا تقلید کرده و از دوستی با او برای حضور در مراسم طبقات بالای اجتماع آمریکا بهره برد، اما در زمین سیاست دوستی‌های قدیمی می‌توانند تبدیل به دشمنی و رقابت‌های جدی شوند.

کدخبر: ۳۷۹۱۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر