کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۲۱۳
تاریخ خبر:

چرا تابستان‌ها به کیش سفر نمی‌کنیم؟

روزنامه هفت صبح | تابستان شروع شده و اگر شرایط عادی بود و کرونا سایه به سایه ما نمی‌آمد فرصت خوبی بود برای سفر به مناطق سردسیر، می‌خواهم بگویم حتی اگر کرونایی هم در میان نبود کمتر کسی دلش می‌خواهد تابستان‌ها سراغ جنوب ایران و جایی مثل جزیره کیش برود اما در همین شرایط هم دلایلی برای سفر به کیش وجود دارد که احتمالا اغلب مردم آنقدر از گرمای هوا می‌ترسند که از آنها غفلت می‌کنند. دلایلی که حتما ارزش مرور کردن دارند.

*** تمیز و گرم مثل ساحل کیش
اینکه ساحل مرجانی کیش خیلی تمیز است و جان می‌دهد برای آب تنی موضوعی نیست که مخصوص تابستان باشد اما ساحل جزیره در فصل تابستان ویژگی‌هایی دارد که آنها را در فصل‌های دیگر نمی‌بینید، یکی گرمای آب است. سطح آب گرمای مطبوعی دارد که نه تنها لرز به تنتان نمی‌اندازد بلکه می‌توانید با خیال راحت مفاصلتان را به آن بسپارید، البته نه آنقدر گرم که تن کلافه‌تان از گرمای بیرون آب را آرام نکند بلکه یکجور دمای تنظیم شده برای بدن که بعید است در فصل دیگری، زیر طاق آسمان گیرتان بیاید.

نکته دیگر خلوت بودن ساحل حتی در پلاژهایی است که در فصل‌های دیگر جای سوزن انداختن ندارند. ساحل و دریا آنقدر خلوت است که به احتمال زیاد وقتی حتی ۱۰ متر هم از ساحل دور نشده‌اید و آب به زحمت تا زیر گردنتان می‌رسد، دسته‌ای ماهی از بین پاهایتان رد می‌شوند و حتی ممکن است یک مار ماهی رنگی بزرگ ببینید که گذرش به نزدیکی‌های ساحل افتاده. پس اگر دلتان آفتاب گرفتن می‌خواهد به استخرهای روباز شهرها قناعت نکنید و حتی اگر دو روز وقت و مقدار کافی بودجه دارید به گزینه کیش خیلی جدی فکر کنید.

*** ارزانتر از پاییز و زمستان
سفر به کیش اساسا ارزان تمام نمی‌شود حتی در روزگاری که کرونا نبود و مردم از سفر کردن نمی‌ترسیدند، شکایت اغلب سفر دوست‌ها این بود که چرا پرواز به کیش و چهار شب اقامت در آن از پرواز به استانبول و چهار شب اقامت در این شهر، گران‌تر تمام می‌شود؟

خبر خوب اینکه تابستان شرایط متفاوت است. هتل‌ها و امکانات تفریحی قیمتشان را تقریبا به نصف کاهش می‌دهند و می‌توانید با خیال راحت‌تری به کیش مسافرت کنید. صاحبان امکانات تفریحی هم سعی می‌کنند مثل فصل‌های پاییز و زمستان گوش شما را نبرند و تخفیف‌هایی می‌دهند که استفاده از امکاناتشان را مقرون به صرفه می‌کند.

*** پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی
اگر در تهران یا شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید و می‌بینید که کرونا تقریبا فراموش شده، بدانید که در کیش از این خبرها نیست. ماموران در پاساژها با سخت‌گیری هرچه تمام‌تر بر استفاده مردم از ماسک نظارت می‌کنند.

ورود به اماکن تفریحی بدون داشتن ماسک ممکن نیست و موقع استفاده از آنها هم خواهید دید که چطور کارکنان با دقت هرچه تمامتر به طور مرتب مشغول ضد عفونی کردن هرچیزی که می‌شود، هستند. اهالی کیش می‌گویند این سخت گیری‌ها از ترس بسته شدن دوباره و خوابیدن تمام و کمال اقتصاد جزیره است. خلاصه در کیش برای همه از راننده تاکسی گرفته تا فروشنده‌های مغازه‌های پاساژ مهم است که کسی کرونا نگیرد.

*** خطر غیر قابل کتمان کرونا
از سه دلیل مهم که می‌توانند برای سفر به کیش قانع کننده باشند که بگذریم، به هر حال دلایلی هم وجود دارد که باعث می‌شود نخواهید راهی کیش شوید، یکی همین حضور کرونا است. هر چقدر هم که اهالی جزیره تلا‌ش کنند که سفر شما بی‌خطر باشد، به هر حال نمی‌توان فراموش کرد که ویروس هنوز هم هست، مخصوصا وقتی که بدانید با وجود رعایت حداکثری از طرف مردم کیش و کارکنان اماکن تفریحی، باز هم این خود مردم هستند که خیلی وقت‌ها تصمیم می‌گیرند در هواپیما، فرودگاه، خیابان و… ماسکشان را در بیاورند.

*** پرقدرت مثل گشت ارشاد
یک نکته جالب و کمی عجیب در کیش حضور فعال و پرشور ماشین‌های گشت ارشاد است. هر چقدر حضور آنها در شهرهای دیگر کم رنگ شده باشد، در کیش کماکان وجود دارند و نظارتشان ممکن است به خاطره جدانشدنی از سفرتان تبدیل شود.

*** گوش‌بری از نوع فروشندگی
سال‌هاست که اهالی شهرهای بزرگ و کوچک می‌دانند که دیگر کیش آنطور که در روزگار گذشته بود، جای چندان مناسبی برای خرید نیست و دیگر قیمت کالاها در جزیره چندان تفاوتی با شهرهای دیگر نمی‌کند اما امسال تابستان قیمت کالاها در کیش خط قیمت در تهران و دیگر شهرهای بزرگ را شکسته.

پس اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید برای خرید به کیش بروید یا فکر می‌کنید چون تابستان است ممکن است با قیمت‌های مناسب تری رو به رو شوید، سخت در اشتباهید. اگر اصرار دارید، کافی است قبل از سفر قیمت چند کالا را در نظر داشته باشید تا با دیدن قیمت همان کالا در کیش کاملا تعجب کنید.

کدخبر: ۳۳۶۲۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر