کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۰۴۲
تاریخ خبر:

چرا اکثر فینالیست‌‌های‌ فصل سوم عصر جدید ‌کودک هستند؟

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| دوشنبه شب دومین قسمت نتایج آرای مردمی در مرحله نیمه نهایی فصل سوم «عصر جدید» اعلام شد و فینالیست‌های مردمی مشخص شدند. نکته جالب، سهم بالای گروه سنی زیر ۱۰ سال در مرحله فینال است‌ تا جایی که از میان شش راه یافته به فینال، چهار نفر زیر ۱۰ سال سن دارند.

آیا این نشانه‌ای است از غلبه استعدادهای کودک ‌یا مردم با احساس خود رای داده‌اند؟ آیا برنده اصلی هم زیر ۱۰ سال سن خواهد داشت؟ ‌فینال «عصرجدید» شب عید قربان برگزار می‌شود و ویژه‌برنامه نتایج فینال شب عید غدیر روی آنتن خواهد رفت .تا پخش فینال، شنبه و یکشنبه‌ها مستند فینالیست‌ها از شبکه سه پخش می‌شود.

‌زیر ۱۰ سال
ساینا شیخی یکی از فینالسیت‌های فصل سوم است که به خاطر مهارت در دوبله توانست به مرحله آرای مردمی راه یابد. او در رقابت با گروه جنگجویان ووشو با یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۹۹۵ رای پیروز شد و به فینال راه یافت. طبعا اشباع شدن سلیقه مخاطب از حرکات رزمی (ولو در حد و اندازه این گروه) در این ماجرا بی‌تاثیر نیست.

هر چند نمی‌توان توانایی ساینا شیخی را نادیده گرفت.علی طولابی که با صدای خود و تسلط در خوانندگی حالا صاحب شهرت شده، در رقابت با گروه دختران خورشید پیروز شد و با یک میلیون و ۹۱۱ هزار و ۶۳۷ رای رکورددار رای به فینال راه یافت. ستیلا و آنیسا هم در رقابت با گروه ترانه به پیروزی رسیدند و با یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۷۱۶ رای توانستند به فینال عصر جدید راه یایند. گروه پهلوانک‌های ایران زمین هم در رقابت گروه دپا صاحب برتری شد و توانست یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۵۲۴ رای را ‌از آن خود کند.

بالای ۱۰ سال
در جمع فینالیست‌ها دو نفر بالای ۱۰ سال سن دارند. یکی از آنها احسان یاسین است که استعداد خود در خوانندگی را به رخ کشید و موفق شد یک میلیون و ۸۹ هزار و ۱۷۳ رای از مردم بگیرد. پیمان ابراهیمی‌، استندآپ کمدین اصفهانی هم موفق به کسب یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۴۷۴ رای مردمی شد.

سلیقه مردم
بر اساس آرای مردمی می‌توان پی برد آنها بیش از همه جذب استعداد خواننده‌ها شده‌اند و به همین خاطر دو خواننده در فینال عصر جدید حاضر هستند. کما اینکه علی طولابی رکورددا‌ر رای مردمی شده است. این نوجوان هم صاحب استعداد در زمینه موسیقی فولکلور است و هم سنتی. شخصیت خاص او نیز که دارای حجب و حیا در عین شیرین‌زبانی است هم در رکوددار شدن آرای مردمی تاثیری مستقیم دارد.

دوبله و استندآپ کمدی هم به ظاهر کارهای آسان‌تری هستند اما رای مردم نشان داد که اگر این دو هنر خوب اجرا شوند، همچنان واجد جذابیت هستند. سهم حرکات گروهی ورزشی هم در فینال فصل سوم عصر جدید دو مورد است. این بار نیز مثل فصل دوم یک گروه باستانی‌کار به فینال رسیده‌اند که نشانه‌ای است گویا از علاقه مردم به فرهنگ و آیین کهن خود.

وضعیت فصل اول
حالا بیایید نگاهی به برندگان فصل‌های قبل عصر جدید داشته باشیم. در دور اول فاطمه عبادی با نقاشی روی شن اول شد که سن او بیش از ۱۰ سال است! محمد زارع که آکروبات‌باز است و بالای ۱۰ سال سن داشت، دوم شد. عنوان سوم به یک خواننده نوجوان یعنی پارسا خائف رسید. سعید فتحی‌روشن(شعبده‌باز) و گروه دختران نینجا هم چهارم و پنجم شدند. در بین این گروه دختران زیر ۱۰ سال هم دیده می‌شد. فتحی روشن اما در این گروه سنی قرار نمی‌گیرد.

وضعیت فصل دوم
در فصل دوم دو عصر جدید گروه فرشتگان نینجا اول شد که استخوان‌بندی گروه را دختران زیر ۱۰ سال شکل می‌دهد. عرفان طهماسبی دوم شد؛ این خواننده بالای ۱۰ سال سن داشت! گروه جوانمردان ایران زمین هم در رشته باستانی فعالیت دارند سوم شدند. میانگین سنی آنها نیز جوان است.گروه نمایش کمدی مجاز که متشکل از چند جوان است رتبه بعدی را از آن خود کردند.‌گروه ستاره هشتم‌ (حرکات نمایشی ورزشی) هم پنجم شد که در بین آنها شرکت‌کننده زیر ۱۰ سال هم دیده می‌شد.

کدخبر: ۴۶۲۰۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر