کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۰۴۶۷
تاریخ خبر:

چرا اکثر بازیکنان تیم ملی کره‌جنوبی "کیم" هستند؟

پنجشنبه شاهد اولین بازی تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بودیم که با تساوی بدون گل برابر کره جنوبی به پایان رسید. یکی از پرسش‌های این بازی تعداد زیاد نام خانوادگی تکراری در تیم کره جنوبی بود. در واقع چهار مدافع به علاوه دروازه‌بان کره همگی نام خانوادگی شان کیم است.

با حضور کیم سونگ گیو در دروازه، کیم مون هوان، کیم مین جائه، کیم یونگ گیون و کیم جین سو در خط دفاع، تیم آسیایی به رهبری پائولو بنتو پرتغالی مقابل اروگوئه با پنج بازیکن با نام خانوادگی کیم به میدان رفت. همچنین کیم تائه هوان روی نیمکت بود.

کره جنوبی تقریباً ۵۲ میلیون نفر جمعیت دارد اما بر خلاف بسیاری از کشورها، فقط از ۲۵۰ تا ۳۰۰ نام خانوادگی استفاده می کند و بیش از ۵۰ درصد از جمعیت بین پنج نام خانوادگی تقسیم می شوند: کیم، لی، پارک، چوی و یونگ که البته این اسم ها آواهای متفاوتی دارند. برای سال‌ها فقط اشراف کره جنوبی می‌توانستند نام خانوادگی داشته باشند و زمانی که نام خانوادگی گذاشتن اجازه گسترش یافت، اکثریت قریب به اتفاق افراد نام های مرتبط با اشراف را انتخاب کردند و به همین خاطر طیف نام های خانوادگی در کره زیاد نیست.

کدخبر: ۴۹۰۴۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1664569183

    چون کیم می‌خوردند 🤣

  • Mansourov

    عین حسینی و محمدی😏

  • zenon

    چون قیفی دوست ندارند !!!

  • _user_1584897233

    سلام خیر اشتباه است ، کره یعنی چوسان قدی م از چند قبیله عمده تشکیل شده بود که هر قبیله اسم داشت که کیم یکی از اون قبیله ه ا بوده است و در قرن بیستم به عنوان فامیل استفاده میشود .ممنون