کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۷۱۹
تاریخ خبر:

چرا اوکاسیو کورتز تبدیل به ستاره شد؟

روزنامه هفت صبح | یک: اوکاسیو کورتز را به عنوان زنی می‌شناسند که بعد از ترامپ بیشترین توجهات را در میان سیاستمداران آمریکایی به خود جلب کرده است. او در ۲۹سالگی از حزب دموکرات، نماینده‌ای را که ۱۰ سال پیش از این در نیویورک انتخاب شده بود کنار زد و به کنگره آمریکا رفت.

* دو: پس از توهین یکی از نمایندگان مرد حزب جمهوریخواه مجلس آمریکا به الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده زن حزب دموکرات، او با ایراد سخنرانی تکا‌ن‌دهنده‌ای در صحن مجلس مخالفت خود را با هرگونه توهین و خشونت علیه زنان ابراز کرد. نماینده جوان حزب دموکرات آمریکا به فحاشی و توهین تد یوهو، نماینده حزب جمهوریخواه در مجلس این کشور با ایراد یک سخنرانی برجسته و تکان‌دهنده پاسخ داد.

اوکاسیو کورتز در سخنرانی خود در روز پنجشنبه سوم مرداد (۲۴ ژوئیه) در کنگره آمریکا گفت: «این تنها یک مورد نیست. این نوع برخورد یک فرهنگ است، فرهنگی مصون از مجازات که در آن خشونت و خشونت کلامی علیه زنان پذیرفته می‌شود و تمامی ساختار قدرت از آن حمایت می‌کند.» موضوع اینگونه بود که یوهو و اوکاسیو کورتز در اوایل هفته جاری در پله‌های ساختمان کنگره آمریکا در حال صحبت بودند. در میانه این مکالمه از قرار یوهو سخنان این خانم نماینده دموکرات را «انزجارآمیز» خوانده است.

اوکاسیو کورتز در سخنان خود در مجلس گفته بود که بیکاری و فقر ناشی از بحران کرونا می‌تواند به افزایش ارتکاب جرم در شهر نیویورک منجر شود. هنگامی که این دو سیاستمدار از هم جدا شدند، یوهو در حضور یک نماینده دیگر مجلس از اوکاسیو کورتز به عنوان لقب زشت و زن ستیزانه‌ای داده بود. یوهو روز چهارشنبه ۲۳ ژوئیه، از «نحوه گفت‌وگوی ناگهانی» میان خودش و کورتز عذرخواهی کرد.

این نماینده جمهوریخواه همچنین گفت که او پس از ۴۵سال ازدواج و داشتن دو دختر «از انتخاب واژگان» خود آگاه است. پس از این پوزش اوکاسیو کورتز گفت، یوهو می‌خواست از همسر و دخترانش به عنوان سپر و بهانه‌ای برای رفتار بد خود استفاده کند. اوکاسیو کورتز دو سال از جوان‌ترین دختر یوهو کوچک‌تر است. اوکاسیو کورتز در حالی که صدایش می‌لرزید در سخنان خود گفت: «من هم دختر کسی هستم. خوشبختانه پدر من دیگر زنده نیست که ببیند آقای یوهو با دخترش چگونه رفتار می‌کند.»

او افزود اما مادرش بی‌احترامی یوهو در مجلس نمایندگان را در تلویزیون مشاهده کرده است. این زن دموکرات افزود: «و من اینجا هستم زیرا باید به پدر و مادرم نشان دهم که من دختر آنها هستم و این‌که آنها مرا بزرگ نکرده‌اند تا فحاشی مردان را بپذیرم.»

* سه:جمهوریخواهان به کورتز به عنوان یک خطر بالقوه علیه خود نگاه می‌کنند. او که جوان‌ترین عضو کنگره آمریکاست، از کارکردن در یک کافه و بعد پیوستن به کمپین انتخاباتی کاندیدای سوسیالیست دموکرات انتخابات سال ۲۰۱۶ شرکت کرد و بعد خود کاندیدا شد. او کم کم تبدیل به یک سلبریتی هم شده است. حتی اگر مارک رژ لبش را بنویسد، آن برند رکورد فروش را می‌زند و وقتی بخواهد طرح‌هایش در کنگره رای بیاورند، کمپینی بیرون از آنجا می‌سازد تا نمایندگان را وادار کند تا به خاطر افکار عمومی با او همراه شوند.

* چهار: دموکرات‌ها به این زن جوان اسپانیایی زبان امید بسته‌اند. او قادر است تا هرکسی را که بخواهد با خود همراه کند و با چند جمله کوچک سرتیتر خبرهای جهان شود.کورتز تقریبا تمام چیزی است که دموکرات‌ها بعد از اوباما به او نیاز دارند. یک مهاجر، اکتیویست و یک زن خوش صحبت و چهره‌ای محبوب برای رسانه‌ها. در عین حال آنها نگرانند تا رویه سلبریتی مآبانه کورتز به محبوبیت او لطمه بزند. حزب دموکرات این روزها عملا به دنبال چهره‌هایی از میان زنان می‌گردد تا بتواند روی آن‌ها برای آینده سیاسی خود برنامه‌ریزی کند.

کورتز بخش عمده‌ای از آنچه حزب می‌خواهد را دارد، به غیر از اینکه گاهی زیادی سوسیالیست می‌شود و اینکه در میان عوام با روش‌هایی محبوب شده که ممکن است در آینده به ضررش تمام شود. بخشی از دموکرات‌ها معتقدند او شاید بتواند در ساختن کمپین‌ها دست بالا را داشته باشد اما پروسه‌ای که یک کاندیدا از محبوب قلب مردم شدن تا رسیدن به کاخ سفید طی می‌کند، به آن سادگی که کورتز و سندرز فکر می‌کنند نیست.

کدخبر: ۳۴۱۷۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر