کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۹۳۹۷۷
تاریخ خبر:

چرا اوباما دل خوشی از سوسیالیست‌ها ندارد؟

‌ اوباما با انتخاب سندرز به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها مخالف است. یک نشریه آمریکایی گزارش کرد، باراک اوباما در اظهار نظرهایی خصوصی فاش کرده، در‌صورت قوی‌شدن احتمال انتخاب برنی سندرز به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها، شخصا با این مسئله مخالفت و تلاش خواهد کرد جلوی نامزدی سندرز را بگیرد.

به گزارش ایسنا، نشریه پولتیکو نوشت، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظرهایی خصوصی گفته چنانچه برنی سندرز، سناتور مستقل آمریکایی در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها برتری چشم‌گیری پیدا کند او با نامزدی سندرز مخالفت و تلاش خواهد کرد جلوی او را بگیرد.

با این‌حال یک مشاور نزدیک به باراک اوباما به پلیتیکو گفت، نمی‌تواند تایید کند که اوباما حرفی از ایستادگی در‌برابر نامزدی سندرز برای ریاست‌جمهوری زده باشد. این مشاور گفت: اوباما این حرف را مستقیما به من نزده است، تنها دلیل این‌که من در رد کامل آن مردد هستم این است که اگر برنی سندرز کاندیدای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها شود، فکر می‌کنم شاید همه ما مجبور شویم در مخالفت با آن چیزی بگوییم. اما من چنین امری را محتمل نمی‌دانم و از نظر من این اتفاق نخواهد افتاد.

یک سخنگوی باراک اوباما در پاسخ به پرسشی درباره اظهارنظرهای او درمورد سندرز، به نظرات سابق اوباما ارجاع داد که گفته بود از هرکسی که در حزب دموکرات به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری انتخاب شود، حمایت می‌کند.اوباما اوایل ماه جاری میلادی گفته بود: ما در رقابت درون‌حزبی جمهوریخواهان گروهی از افراد بسیار شایسته، جدی، باهوش و پرشور را داریم که هریک سابقه کار دولتی داشته و هرکسی که پیروز رقابت مقدماتی در حزب دموکرات شود، من نهایتا تلاشم را می‌کنم تا او رئیس‌جمهور بعدی بشود.

اوباما در طول کمپین درون‌حزبی دموکرات‌ها برای انتخاب نامزد ریاست‌جمهوری، تا کنون سکوت اختیار کرده و از هیچ کاندیدایی رسما حمایت نکرده است. او پیشنهاد داده که با تمامی‌ کاندیداهای رقابت مقدماتی دیدار کند و طبق اعلام رسانه‌ها به هرکسی که تا کنون با او دیدار کرده، مشاوره داده است.

یک مشاور نزدیک اوباما به پولتیکو گفت: من نمی‌توانم حتی تصور کنم در این میدان رقابت، گفتن حرفی از جانب اوباما علیه یک کاندیدا چقدر می‌تواند برای او بد تمام می‌شود. با این‌حال چندهفته پیش اوباما به نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها نسبت به روی آوردن افراطی به سیاست‌های چپگرایانه هشدار داده بود.

پولتیکو در مطلب خود رابطه بین سناتور الیزابت وارن، نامزد دیگر ریاست‌جمهوری حزب دموکرات و اوباما را هم «مشهور به پیچیده‌ بودن» توصیف کرد.این رئیس‌جمهور سابق در گفت‌وگویی خصوصی، ظاهرا گفته اگر دموکرات‌ها زمانی که وارن درحال بررسی نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بود از او حمایت می‌کردند، این کار آنها به معنی رد سیاست‌های اقتصادی دولت او بود.

کدخبر: ۲۹۳۹۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    هر دو جذب ظاهراً با یکدیگر اختلاف عقیده و نظر دارند ولی در مسائل داخلی در مسائل برون مرزی مثل ایران هدف یکیست ولی راه حل ها با یکدیگر تفاوت دارد که خوب اینجا داس تان بین بد و بدتر است یکی جنگ طلب و دیگر ی نیز جنگ طلب ولی از نوع تحریم از طریق ا عمال فشار وتحریم های واقعا ظالمانه