کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۳۹۸۴
تاریخ خبر:

چالش عصر جدید با داوران جدید

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| هفته پیش و در روزهایی که خبرهایی درباره تداوم توقف «عصر جدید» به گوش می‌رسید، قائم مقام شبکه سه از آماده سازی فصل جدید این برنامه برای نوروز خبر داد. کمی بعد نام داوران رسانه‌ای و اعلام شد ژاله صامتی، کارن همایونفر، امین حیایی و مجید اسماعیلی قرار است عملکرد شرکت کنندگان را محک بزنند. در اهمیت داوری در مسابقات استعدادیابی همین قدر اشاره کنیم که داوران در چنین برنامه‌هایی صاحب شهرت فزاینده می‌شوند و گاه نام آن‌ها بیش از نفرات برگزیده، سر زبان‌ها می‌افتد.

اگر داوران جای خود را باز کنند و قدرت ارتباط با شرکت کننده و تماشاگران را داشته باشند، برنامه جذاب‌تر می‌شود. اگر فاقد چنین قدرتی باشند، بخشی از جذابیت برنامه از بین خواهد رفت. با چنین تجربه‌ای، سری سوم عصر جدید به ضبط رسیده. این بار خبری از رویا نونهالی، آریا عظیمی نژاد و سید بشیر حسینی نیست و از آن جمع فقط امین حیایی باقی مانده است.

ژاله صامتی| تجربه و انرژی
بازیگر آرام و بی‌حاشیه‌ای است که هم روی صحنه تئاتر موفق بوده، هم در سینما و هم درتلویزیون. ژاله صامتی علاوه بر نقش‌های جدی، در کمدی هم موفق عمل کرده است. نمونه متاخر آن دو فصل از سریال «زیرخاکی» است که او وجهی تازه از توانایی خود را به نمایش گذاشت. از قضا، آغاز پخش فصل سوم سریال مصادف است با سری سوم «عصر جدید».

چه بسا شخصیت نمکین آن سریال به کمک صامتی در این برنامه هم بیاید. او در برنامه‌هایی که به عنوان مهمان حاضر بوده «خوش انرژی» مقابل مجری نشسته است. با لبخند صحبت کرده و میانه ای با حرف‌های تلخ ندارد. این ویژگی‌ها می‌تواند برگ برنده صامتی در «عصر جدید» باشد. درباره ژاله صامتی یک نکته را فراموش نکنیم که پیش‌تر در برنامه استعدادیابی «چهار، سه، دو، یک» داوری را تجربه کرده.

در آن برنامه‌، او بدون آن که با شرکت کننده تعارف داشته باشد و بدون آن که بی‌احترامی کند، نظرش را بر زبان می‌آورد. منتها آن برنامه‌، به شکل تخصصی درباره بازیگری بود که خب صامتی در این زمینه صاحب تجربه و تخصص است. باید دید او چگونه به مصاف شرکت کنندگان رشته‌های دیگر «عصر جدید» خواهد رفت. او در «جوکر» با احسان علیخانی همکاری دارد و مقررات برنامه با صدای او پخش می‌شود. صامتی جایگزین رویا نونهالی شده است.

کارن همایون فر| آرامش مشکوک
در دو فصل پیشین «عصر جدید» آریا عظیمی نژاد نماینده موزیسین‌ها بود و حالا سکان در اختیار کارن همایون‌فر قرار گرفته است. او جزو آهنگسازان پر کار و مطرح سینما و تلویزیون است که سه بار سیمرغ جشنواره فجر و پنج بار تندیس جشن خانه سینما گرفته. همایون‌فر شخصیتی آرام دارد.

(دست کم در رسانه و محافل رسمی چنین وجهه‌ای از او در اذهان ثبت شده.) رفتار و سکنات او به نوعی یادآور عظیمی نژاد است که در «عصر جدید» سعی می‌کرد با طمانینه و احترام برخورد کند. شاید همین وجه از شخصیت همایون‌فر و دوئل احتمالی با داوران، زمینه ساز جذابیت شود. طبعا او در داوری موسیقی کار سختی ندارد و چالش او به بخش‌های دیگر مسابقه برمی‌گردد.

مجید اسماعیلی| خطر جدیت
دو دوره قبل «عصر جدید» سید بشیر حسینی چهره ناشناس داوران بود که خیلی زود به شهرت رسید و حالا مجید اسلامی چنین وضعیتی دارد. اگر بیننده برنامه «هفت» در طول جشنواره فجر بوده باشید، پی به افکار او برده‌اید. اسماعیلی سعی می‌کرد فیلم‌ها را از منظر خانواده، جامعه و اخلاقیات تحلیل کند و حرف‌هایش باب طبع طیفی از مخاطبان بود. اسماعیلی استاد دانشگاه است، آرام حرف می‌زند و سعی می‌کند از چارچوبی مشخص خارج نشود.

این جدی بودن شاید در «عصر جدید» تبدیل به پاشنه آشیل شود مگر آن که در طول برنامه با شخصیت دیگری از او (مثل از جنس شوخ طبعی و ادبیات خاص سید بشیر) مواجه شویم. اسماعیلی سابقه تهیه کنندگی فیلم سینمایی دارد، داور جشنواره‌هایی مثل حقیقت و مقاومت بوده است و تجربه کارگردانی انیمیشن در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد. به‌نظر می‌رسد داوری برای اسماعیلی کار سختی نباشد؛ همان‌طور که برای سید بشیر حسینی نبود. با این حال احتمالا جنجالی‌ترین داور لقب خواهد گرفت.

امین حیایی| راحت و محبوب
رفتار بی‌تکلف امین حیایی او را محبوب‌ترین داور فصل‌های پیشین «عصر جدید» کرد. این را می‌توان از واکنش تماشاگران و نوع مراودات شرکت کننده‌ها دانست. حیایی در بخش‌های بازیگری به شکل تخصصی نظر می‌دهد و در بخش‌های دیگر هم گلیم خود را از آب بیرون می‌کشد. او نه سخت گیری‌های معمول را دارد و نه بیش از اندازه سهل گیر است. احتمالا این بار هم همان شیوه را دنبال خواهد کرد.

کدخبر: ۴۴۳۹۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر