کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۴۷۲۳
تاریخ خبر:

چالش انتخاب ولوو XC۹۰ یا لکسوس Rx۲۰۰

هفت صبح| گوزن سوئدی یا کوسه ژاپنی؛ در بازار کراس‌اوورهای لوکس و متوسط دو گزینه ۱٫۵ میلیاردی وجود دارد، ولوو XC90 و لکسوس RX200 که هردو طرفداران و مخالفان بسیاری دارند. شما کدامیک را می‌پسندید؟

عرضه محدود اما پرکشش لکسوس RX200 توربو در بازار وارداتی‌ها که با بهای ۱٫۵ تا ۱٫۷ میلیارد تومانی صورت گرفته، توانسته این خودرو را به رقیب خودروهای موفقی نظیر ولوو XC90 تبدیل کند. جدال ولوو و لکسوس در این کلاس اما محدود به ایران نمی‌شود. این دو اتومبیل که در بازار آمریکا و اروپا رقابت تنگاتنگی را باهم دارند، از چند جنبه شباهت‌های بسیاری به هم دارند. هر دو از موتورهای دو لیتری توربو استفاده می کنند، هر دو به شدت ایمن هستند و هر دو خودروهایی با ویژگی‌های غنی اسپورتی به حساب می آیند. پیروز واقعی این جدال اما کیست؟
حدود ۴ سالی از ورود نخستین مدل‌های شاسی‌بلند بزرگ و گرانقیمت ولوو با نام XC90 به بازار ایران می‌گذرد و همین عامل حلاوت خریداران برای رفتن به سمت لکسوس نوپدید را بیشتر کرده است. طراحی این خودرو گرچه مملو از خطوط تیز و عجیب است اما نظر خریداران ایرانی را که شیفته طراحی رادیکال هستند جذب می‌کنند. در فضای داخلی البته به نظر همچنان برد با ولوو است ولی کابین لکسوس هم دست کمی از شاسی‌بلند سوئدی ندارد و ضمن داشتن رفاه و آرامش بالا، رنگ بندی جذابی هم دارد.
با اینکه لکسوس انتخاب زیبایی است اما واقعا همه چیز تازگی و طراوت نیست. ولوو موتور قدرتمند و سیستم انتقال قدرت بهتری دارد. در حالی که لکسوس از موتوری ۲۳۸ اسبی و یک جبعه دنده ۶سرعته اتومات با نهایت گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر سود می‌برد، ولوو از پیشرانه مشهور و تی۶ خود با قدرت ۳۱۸ اسب و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر سود می‌برد و به گیربکس ۸سرعته مدرنی هم مجهز است. همین عامل باعث شده تا شتاب ۰ تا ۱۰۰ ولوو با ۶٫۵ ثانیه حدود ۳ثانیه بهتر از لکسوس باشد ضمن اینکه مجموعا ولوو اتومبیل دینامیک‌تری است و ویژگی‌های اسپورت بیشتری دارد. البته این مقایسه نباید موجب شود تا RX200 خودرویی کند به نظر برسد.
فضای داخلی و ابعاد دو خودرو نزدیک به هم است اما ولوو مهندسی بهتری دارد. دماغه دراز لکسوس هزینه زیادی برای این خودرو داشته چرا که علیرغم ۶ سانتی‌متر طول بیشتر ولوو، فاصله بین دو محور XC90 حدود ۲۱ سانتی‌متر بیشتر از لکسوس است و همه این مهم مدیون پوزه کوتاه ولوو است. ولوو XC90 در این بخش با طول، عرض و ارتفاع ۴٫۹۵، ۱٫۹۲ و ۱٫۷۷ از هر نظر اتومبیل بهتری است.
ایمنی جنبه دیگری است که هر دو خودرو با کسب ۵ستاره گلوبال انکپ و داشتن ۱۰ کیسه هوا و انبوهی از سیستم‌های ایمنی در آن سطح یکسانی دارند و بسیار به هم نزدیک‌اند. البته تجربه خریداران ایرانی و غیرایرانی این مورد را تایید می‌کند که لکسوس از هر نظر اتومبیل بهتری برای خرید است چرا که دوام و ماندگاری قطعاتش بالاتر، هزینه تعمیراتش کمتر و کیفیت ساختش بهتر از هر خودرو دیگری در جهان است.

کدخبر: ۲۳۴۷۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Maziyar32

    واقعا چالشی شده برا ما اصلا خواب و خوراک م رو گرفته

  • amirsadat161

    لکسوس از نظر کیفییت قطعات به شدت نمرش با لاست مجله گلوبال و اشمیت بارها این زیر مجموعه بزرگ تویوتارو ستایش کردن بیچاره م ردم کشور ما حق انتخاب کمتری دارن وگرنه ب ه هیچ عنوان این کشور جولانگاه خودروهای چ ینی و کره ایی نمیشد ، حال در سته که کره ایی بهترن اما اصلا قابل مقایسه با پزو تو یوتا و بنزو بی ام و فولکس واگن مزدا و هو ندا و نیسان و برخی خودروهای امریکایی نیس تن به هیچ وجه

  • keramat260

    حالا کدوم را بگیرم بد جهنمی گیرمان انداخ تی !!

  • _user_1629286088

    اوایل واردات این خودرو مدل RX 200 T TURB O لاکچری برای ما تموم شد نزدیک 700 تا 80 0, تا ولی الان سر به فلک گذاشته قیمتش

  • _user_1629286088

    ولی هم از تویوتا و هم از لکسوس واقعا راض ی هستم برندهای دیگه که جای خود