کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۲۸۹
تاریخ خبر:

چالش‌های مرتضی حیدری برای اجرای مناظره‌ها

روزنامه هفت صبح | روز گذشته قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری از انتخاب مرتضی حیدری به عنوان مجری مناظره‌های انتخاباتی خبر داد.این سومین‌بار است که حیدری را در این موقعیت می‌بینیم. اگر خاطرتان باشد حیدری با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری چهره شد. این برنامه با اجرای حیدری به حدی از مقبولیت رسید که تلویزیون تصمیم گرفت این برنامه را در انتخابات ۸۴ به این رویداد اختصاص دهد.او در این بخش خبری اجرای مناظره نماینده نامزدها را برعهده داشت.

حیدری در هر دو مورد، زبان افکار عمومی بود و بدون مجامله نامزدها و نمایندگان‌شان را به چالش می‌کشید.مرتضی حیدری با چنین سبقه‌ای از سوی مسئولان تلویزیون به عنوان مجری مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد.حیدری در سری برنامه‌های مناظره نقش مثمرثمری نداشته؛آنچه از او دیده‌ایم انجام قرعه‌کشی، خواندن سوالات، اعلام هشدار پایان وقت هر نامزد و زمان باقی مانده هر یک از آن بود.نتیجه‌ای که به‌دست آمد خدشه بر کارنامه او بود. حیدری این‌بار چه موقعیتی خواهد داشت؟

*** کامنت‌ها
* وحید سعیدی: واقعا مرتضی حیدری در دو دوره گذشته که اجرای مناظره‌ها را برعهده داشت، چه کار خاصی انجام داد که نسبت به دیگر مجریان سیاسی تلویزیون اولویت دارد. او فقط سلام و علیک می‌کند، قوانین را توضیح می‌دهد و حواسش به تایمر است تا کسی بیشتر حرف نزد. کاری که از عهده هر مجری تلویزیونی برمی‌آید. کلی مجری بهتر از حیدری در شبکه خبر و در میان گوینده‌های خبر وجود دارد که می‌شد با انتخابشان به مناظره‌ها تنوع بخشید.

* ‌احمد رنجبر: تجربه انتخابات‌های گذشته نشان می‌دهد تلویزیون ناخواسته اهمیت مجریان خود را از بین می‌برد. حتما در برنامه‌هایی که حکم تبیین و تبلیغ دارند باید فرصت اصلی در اختیار نامزدها قرار گیرد اما نتیجه‌ای که به‌دست می‌آید تضعیف جایگاه مجریان است.اگر مرتضی حیدری برای تلویزیون برند است نباید در موقعیت یک مجری منفعل که مهم‌ترین کارش اعلام زمان هر نامزد است قرار بگیرد.

* مرجان فاطمی: مرتضی حیدری در مناظره‌های ریاست‌جمهوری دوره‌های پیش هم چندان پیش‌برنده‌ بحث‌ها نبود. حالا با توجه به شرایط فعلی معلوم نیست اینبار قرار است به‌عنوان مجری چه عملکردی داشته باشد.

کدخبر: ۳۹۳۲۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر