کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۸۹۸۹
تاریخ خبر:

چاقوکشی‌ پسر‌ خانم‌ لوریتا در پارتی خیابان گنجه‌ای

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌ ۱۶ مهرماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول خبر قابل ذکری ندارد و فقط یک عکس بی‌جهت از رضا و فرح که در حال خندیدن هستند با عنوان «جدید‌ترین عکس شهبانو و ولیعهد». خبری هم هست که طبق آن خوردن ترشی به مصونیت دربرابر وبا کمک می‌کند. در صفحه ۶ در یک یادداشت آمده‌:‌ این روزها هر خانم هنرمندی که دست از کار می‌کشد می‌رود دست به دامان شعر می‌شود،‌ نمونه‌اش سرکار خانم فرزانه تاییدی و قبلا هم خانم‌ها اکی بنایی و شهرزاد.

ایران ششم آبان قرار است به ملاقات کویت برود و ازسوی حشمت مهاجرانی ۳۰ بازیکن دعوت شده‌اند. از تاج و پاس هرکدام چهار نفر‌،‌ از شهباز ۵ و از پرسپولیس و هما و دارایی هرکدام سه نفر و از برق شیراز و صنعت نفت آبادان دو نفر وسپاهان و ملوان و ذوب‌آهن هم یک نفر. تاجی‌ها عبارتند از‌: حسن روشن‌، ‌اسکندریان‌،‌ دانایی‌فرد و نظری. پرسپولیسی‌ها هم‌: پروین و دادکان و ذوالفقار نسب. از شهباز هم‌:‌ غلامحسین مظلومی‌،‌ حجازی، ‌قاسمپور‌، عبداللهی‌،‌ عادلخانی‌ …

در هفته بیستم جام تخت جمشید پرسپولیس در حضور هفتاد هزار تماشاگر با نتیجه دو بر یک هما را شکست داده است‌. تاج هم در تبریز دو بر یک از سد ماشین‌سازی گذشته و پاس مقابل شهباز بدون گل متوقف شده است. گل‌های پرسپولیس را آلن ویتل و پروین زده‌اند و تک گل هما را ناصر نورایی.

در صفحه سینما مقاله‌ای چاپ شده که در سوتیتر آن آمده: ‌ضد قهرمانانی مثل رابرت دنیرو و آل‌پاچینو و داستین هافمن بلای جان قهرمانانی چون جان وین و جیمز استوارت شده‌اند. در صفحه حوادث بهترین خبر درباره پارتی خیابان گنجه‌ای است. از قرار فریدون نورزاده صاحب خانه بوده و دوست دخترش ترتیب یک پارتی را در خانه فریدون می‌دهد و چهل پنجاه نفر را دعوت می‌کند. چهره مهم این پارتی خانمی بوده به نام لوریتا که تا همین چند وقت پیش مرد بوده و با عمل جراحی زن شده است.

لوریتا پسر خود به نام کامران را نیز به آنجا می‌برد و دوست کامران یعنی حسین هم با آنها همراه می‌شود. در میانه هنرنمایی لوریتا خانم از قرار کامران هم که ریش و سبیل مبسوطی داشته اما ‌لباس زنانه پوشیده است‌، به یکی از خانم‌های مهمانی ابراز علاقه می‌کند. این ماجرا صاحبخانه یعنی فریدون را عصبانی می‌کند که در نتیجه کامران و حسین با چاقو به فریدون و برادرزاده‌اش حمله می‌کنند و پس از زخمی کردن آنها فرار می‌کنند. مجروحین در بیمارستان جم بستری می‌شوند و لوریتا دستگیر می‌شود. لوریتا به پلیس می‌گوید دارای ۴ فرزند هستم‌،‌ زنم را هم طلاق داده‌ام و با عمل جراحی زن شده‌ام و از ماجرای حمله کامران به صاحبخانه بی‌خبرم‌!

۱۷ مهرماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول خبر از برخورد پلیس فرانسه باتظاهرات مارکسیست‌های اسلامی ایرانی می‌دهد که در کلیسای سن مری پاریس تحصن کرده‌اند. اطلاعات می‌نویسد که این گروه ایرانی مقیم پاریس همدست همان ۱۲۰ نفری هستند که چند روز قبل در شاه عبدالعظیم برای آزادی سید مهدی هاشمی تظاهرات کرده بودند. در واقع متحصنین پاریس هم برای تبرئه سید مهدی هاشمی این فعالیت را پی گرفته بودند.

در صفحه نامه‌ها خواننده‌ای نوشته که این عبارت برای زیر هجده سال ممنوع، ترفند تهیه کننده‌هاست‌. زیرا در سینماهای لوکس شمال شهر این ممنوعیت را برقرار می‌کنند و بعد فیلم را سرازیر می‌کنند به سینماهای جنوب شهر و تماشاگران حریص و سینمادارهایی که این جور رده‌بندی سنی را رعایت نمی‌کنند و فروش فیلم چندین برابر می‌شود‌! تیم ملی کشتی فرنگی قرار است به مسابقات جهانی برود و از قرار تنها امید مدال ایران مرادعلی شیرانی است.

محمد بنا هم در این تیم حضور دارد. در صفحه ۲۰ گزارشی کار شده از ادامه بحران در صنعت فیلم ایران و تعطیلی همه پروژه‌ها و بیکاری دست‌اندرکاران و تهدید انجمن تهیه‌کننده‌ها که در صورت عدم کمک دولت و عدم حذف عوارض شهرداری جشنواره فیلم تهران را تحریم خواهند کرد و سه فیلم سوته‌دلان و کلاغ و گزارش را از شرکت در جشنواره منع خواهند کرد.

۱۸ مهرماه ۱۳۵۶٫ در صفحه اول خبری نیست بازهم. در صفحه ۳ نوشته شده که با کاهش قیمت اتومبیل خارجی،‌ تب مسافرت به اروپا و آوردن اتومبیل به عنوان مسافر در بازگشت سرد شده است و در ماه گذشته فقط ۱۰۰ اتومبیل این‌طوری وارد کشور شده‌اند. در صفحه ۱۰ به شکست یک بر صفر کویت مقابل کره جنوبی اشاره شده و این که کویت از رویاهایش برای صعود به جام جهانی سقوط کرد. کویت نایب قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۷۶ بوده و بزرگ‌ترین رقیب ایران برای صعود به جام جهانی ۱۹۷۸٫

در صفحه سینما اکران همه مردان رئیس‌جمهور در سینما دیاموند ادامه دارد و فیلم‌هایی مثل یورش و گذرگاه کاساندرا هم آگهی‌هایشان منتشر شده است‌. شکر خدا دور جدید کمدی‌های ایتالیایی به اکران نرسیده‌اند و فقط یک ایرانی به ترکیب اضافه شده است: حرمت رفیق با بازی حسین گیل و ولی شیراندامی و منوچهر والی‌زاده و سرکار خانم سپیده. ستاره‌ای وجود ندارد و این دوبلورها هستند که جور همه چیز را می‌کشند.

کدخبر: ۴۱۸۹۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر