کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۲۴۲۷
تاریخ خبر:

پیش‌بینی امیدبخش صندوق بین المللی پول درباره ایران

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد ایران با کنار زدن سه کشور اسپانیا، عربستان و کانادا پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال ۲۰۲۱ شود.
صندوق بین المللی پول در پایگاه داده های آماری خود پیش بینی کرده است ایران در سال ۲۰۲۱ با سه پله صعود در جایگاه پانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار گیرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی این نهاد بین المللی تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۶۴۴ میلیارد دلار بوده و ایران از این نظر در رتبه ۱۸ جهان قرار گرفته است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است ایران در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز همچنان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا باقی بماند اما در سال ۲۰۲۱ با پشت سر گذاشتن سه کشور اسپانیا، عربستان و کانادا به جایگاه پانزدهم صعود کند.

پیش بینی شده است تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۲۱ به ۲۰۹۵ میلیارد دلار برسد که بیشتر از تولید ناخالص داخلی اسپانیا، عربستان و کانادا خواهد شد.

تولید ناخالص داخلی اسپانیا بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۷۷۳٫۹ میلیارد دلار بوده که پیش بینی شده است این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۲۰۹۴ میلیارد دلار برسد. تولید ناخالص داخلی عربستان نیز از ۱۷۷۳٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۷۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ و تولید ناخالص داخلی کانادا از ۱۷۶۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۰۷۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

بر این اساس چین با تولید ناخالص داخلی ۲۳۱۵۹ میلیارد دلاری بزرگترین اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱ را خواهد داشت و آمریکا با ۱۹۳۹۰ میلیارد دلار و هند با ۹۴۵۹ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار می گیرند.

کدخبر: ۲۲۲۴۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • daniell

    احتمالا تحلیل آماریش رو از روی سخنرانی دکترروحانی انجام ما که تو ایرانیم و روز به روز هشتمون میره گِروی نُهمون ، ماکجاو کانادا کجا….. شایدم اوضاع اقتصادی آقا ز اده های مقیم کانادا منظورشون باشه

  • moslem.n

    مگه میشه مگه داریم اقا فعلا که وضعیت ایر ان همسان ونزئلا و جیبوتیه ،مردم از گرسن گی و بیکاری ریختن خیابونا اون وقت ما جزء بیست اقتصاد دنیا هستیم

  • hamedali

    البته اگه اختلاس ها اجازه بدن ؟

  • mohsen..

    صندوق بین المللی پول ، سلام علیکم لطفا س اقیتو عوض کن صندوق عزیز

  • khordbin

    پول گرفته!

  • sos0921m

    احتمالا چیزی زدن