کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۳۷۰۸
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| مینی‌سریال «زمان» از فیلیمو ‌و ‌نماوا

روزنامه هفت صبح | ‌«زمان» مینی‌سریالی ۳ قسمتی است که برای اولین‌بار در ژوئن سال ۲۰۲۱ در شبکه BBC1 روی آنتن رفته. کل وقایع سریال در زندانی به‌نام HM Prison Shrewsbury در لیورپول ضبط شده؛ زندانی که سال ۲۰۱۳ برای همیشه تعطیل شده. سریال وقایع زندان را از نقطه نظر دو شخصیت متفاوت به تصویر می‌کشد و در کل تصویری از زندگی پرمخاطره در سیستم کیفری انگلیس روایت می‌کند. شان بین و استفان گراهام، دو ستاره اصلی این مینی‌سریال هستند.

اگر سریال «بازی تاج و تخت» را دیده‌اید حتما شان بین را در نقش لرد استارک به یاد می‌آورید. استفان گراهام را هم در سریال‌هایی مثل «مزرعه کاخ سفید»، «مرز وظیفه» و «نجاتم بده» به‌خاطر می‌آوریم. قسمت اول آنقدر ذهن مخاطبانش را درگیر می‌کند که اگر شروع به دیدن کنید نمی‌توانید دست از تماشای قسمت دوم و سوم بکشید.

درباره داستان: ‌داستان مینی‌سریال «زمان» به کل در یک زندان می‌گذرد و حال و هوای زندان و شرایط سخت آنجا از نقطه نظر یک معلم و یک زندان‌بان روایت می‌شود. یکی معلمی است که به‌خاطر رانندگی در حال مستی باعث مرگ کسی شده و محکوم به چهار سال زندان است.
او معلمی میانسال و نرم‌خوست که تمام عمرش با اخلاق زندگی کرده و حالا باید در ۵۰ سالگی شرایط یک زندان را تجربه کند و با آدم‌های شروری زیر یک سقف بماند که هیچ ابایی از خشونت ندارند. از طرف دیگر با یک افسر زندان به‌نام اریک روبه‌رو هستیم که تمام تلاشش را برای محافظت از زندانیان می‌کند اما هنگامی که یکی از خطرناک‌ترین زندانیان، پی به ضعف او می‌برد، او با انتخابی سخت بین اصول اخلاقی و عشقش به خانواده رو‌به‌رو می‌شود.

درباره نقدها: بخش مهمی از منتقدان تصویر دقیقی را که از فضای خفقان‌آور زندان در این مینی‌سریال ارائه شده، تحسین کرده و نوشته‌اند که رفتار زندانیان هم بسیار باورپذیر از آب درآمده است. اکثر آنها به اجرای بی‌نظیر بازیگران سریال تاکید کرده‌اند و به‌خصوص درباره شان بین نوشته‌اند که بازی‌ فوق‌العاده‌اش یکی از دلایل مهم جذابیت سریال است.

در یکی از نقدها آمده که او با دیالوگ کم اما عبارات تاثیرگذار توجه‌ها را به خود جلب می‌کند اما از طرف دیگر استیون گراهام به‌عنوان یک افسر زندان اجازه نمی‌دهد شان تمام کانون توجه را برای خود کند. نقد منفی چندانی درباره سریال وجود ندارد مگر اینکه بعضی‌ها ریتم آن را کند ارزیابی کرده‌اند که البته به‌زغم اکثر منتقدان این ریتم کاملا لازمه چنین فضایی است و برای ایجاد این کشمکش ذهنی باید با چنین ریتمی پیش برود.

نمای کلی:

‌کارگردان: لوئیس آرنولد
فیلمنامه: جیمی مک‌گاورن
بازیگران: شان بین، استیون گراهام، جیمز نیلسن جویز، هانا والترز، جک مک مولن، پدی روون و برایان مک کاردی
محصول: انگلیس/ ۲۰۲۱
رتبه در سایت imdb: 8.3 از ۱۰
تعداد قسمت‌ها: ۳
زبان: اصلی با زیرنویس فارسی

کدخبر: ۴۲۳۷۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر