کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۷۰۹
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| دیدن مینی‌سریال ۹ غریبه کامل

روزنامه هفت‌صبح | مینی‌سریال «۹ غریبه کامل» بر اساس کتابی به همین نام نوشته‌ لیانا موریارتی ساخته شده. نویسنده‌ای که پیش از این، سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» براساس رمانی از او ساخته شده و بسیار مورد توجه قرار گرفته بود. سریال «۹ غریبه کامل» اولین‌بار ۱۸ آگوست در شبکه هولو پخش شد.

با توجه به استقبال زیادی که از سریال‌های «دروغ‌های کوچک بزرگ» و «فروپاشی» به عنوان مجموعه‌های تلویزیونی جدید کیدمن شده بود انتظار می‌رفت این سریال با استقبال زیادی روبه‌رو شود اما در مدت زمان کوتاهی که از شروع پخش آن گذشته هنوز به اندازه قبلی‌ها مورد استقبال قرار نگرفته و نتوانسته در حد و اندازه‌ آثار جنایی و موفق اخیر کیدمن ظاهر شود. نکته قابل توجه اینجاست که هر هشت قسمت این مینی‌سریال توسط یک کارگردان ساخته شده و کارگردان دیگری با او در ساخت آن مشارکت نداشته است.

درباره داستان| داستان این مینی‌سریال هشت قسمتی از این قرار است که ۹ نفر غریبه در یک اقامتگاه بهداشتی جمع می‌شوند. عده‌ای برای کاهش وزن، عده‌ای برای شروع یک زندگی جدید و بعضی برای دلایلی که حتی خودشان از اعتراف به آن‌ها وحشت دارند. آن‌ها اطمینان دارند که با مراقبه‌ها و روش‌های درمانی این مرکز درمان خواهند شد.

اما هیچ وقت تصور نمی‌کنند که چه روزهای پرچالشی را پیش‌رو خواهند داشت. ماشا، مدیر این مجموعه مسئولیت دارد در طی ۱۰ روز، در کنار نظارت بر روند بهبودی، به آن‌ها کمک کند تا بتوانند انرژی ذهنی‌شان را باز یابند. این ۹ نفر کاملا با یکدیگر غریبه هستند. همه چیز در ابتدا خوب به نظر می‌رسد، اما رفته‌رفته اتفاقات رنگ و بوی جنون‌آمیزی به خود می‌گیرند و این سرآغاز حوادث غیرقابل پیش‌بینی و هیجان‌انگیز داستان است.

درباره نقدها | یکی از مهمترین جذابیت‌های سریال به تیم بازیگری آن برمی‌گردد. اکثر منتقدان نوشته‌اند کارگردان موفق شده میان تیم بازیگری فوق‌العاده خود تعادل برقرار کند. تمام بازی‌ها در این مجموعه جذاب است و نقش‌ها به خوبی اجرا شده‌اند. البته برخی به این نکته تاکید کرده‌اند که به‌رغم استفاده سریال از ستاره‌های بزرگ و درجه یک اما ماحصل کار چندان تماشایی از آب درنیامده است و عملا از پتانسیلش به خوبی استفاده نشده.

مهم‌ترین نقدی که منتقدان به سریال وارد دانسته‌اند ضعف‌ در شخصیت‌پردازی و قصه‌گویی است. خیلی‌ها معتقدند سریال در ساخت فضای پرالتهاب و ناامن به‌خوبی عمل کرده است. ضمن اینکه مضمون دقیقی دارد گرچه برخی تاکید دارند آنطور که باید موفق نبوده. با این حال مفاهیمی مثل ناراحتی، شکست، خشونت، سوءاستفاده و … طوری در این سریال به تصویر کشیده می‌شوند که مخاطبان کاملا آن را درک می‌کنند.

نمای کلی
کارگردان: جاناتان لوین
فیلمنامه: جان هنری باترورث، دیوید ای کلی، لیان موریارتی
بازیگران: نیکول کیدمن، ملیسا مک کارتی، منی جاسینتو، اشر کدی، لوک ایوانز، ملوین گرگ، سامارا ویوینگ
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۱
رتبه در سایت IMDB: 7.8 از ۱۰
تعداد قسمت‌ها: ۸
زبان: اصلی با زیرنویس فارسی

کدخبر: ۴۱۱۷۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر