کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۵۴۸۹
تاریخ خبر:

پیشنهاد ویژه هفته| تماشای فیلم مرد بازنده

روزنامه هفت صبح | ‌ محمدحسین مهدویان بعد از موفقیت سریال «زخم کاری»، فیلم «مرد بازنده» را ساخت و از زوج اصلی سریالش در این فیلم هم دعوت به همکاری کرد. مهدویان نقش اصلی فیلمش را در اختیار جواد عزتی گذاشت و او را با گریمی سنگین، پانزده سال بالاتر از سن واقعی خودش به تصویر کشید. مدت زمان ساخت «مرد بازنده» بسیار کوتاه بود.

فیلم در جشنواره فیلم فجر چهلم به نمایش درآمد اما موفق نشد نظر داوران را به خودش جلب کند و به همین دلیل سیمرغی به نامش ثبت نشد. این فیلم فقط توانست در دو بخش بهترین موسیقی متن و بهترین جلوه‌های ویژه بصری نامزد سیمرغ بلورین شود. «مرد بازنده» با فروش حدود ۱۷۰هزار بلیت، نهایتا به فروشی ۶ میلیارد تومانی دست پیدا کرد و در جدول فروش فیلم‌های اکران نوروز، پایین‌تر از «سگ‌‌بند»، «موقعیت مهدی»، «شادروان» و «روز صفر» قرار گرفت.

داستان فیلم: ماجرای اصلی فیلم «مرد بازنده» درباره سرهنگ میانسالی به‌نام احمد خسروی است که کل زندگی‌اش را صرف کارش کرده و حالا در این سن ارتباط درستی با اعضای خانواده‌اش ندارد. او درگیر یک پرونده رازآلود و سخت می‌شود و همزمان به دلیل مشکلات خانوادگی و درد مداوم دندانش، به وضعیتی آشفته می‌رسد و تا مرز استیصال پیش می‌رود. فیلم «مرد بازنده» بیشتر از هر چیز روی ویژگی‌های فردی و اجتماعی سرهنگ دست گذاشته است و رنج‌های درونی او را واکاوی می‌کند.

سرهنگ در مسیر فیلم سعی می‌کند وضعیت رابطه‌اش با خانواده را بهبود ببخشد. درواقع درگیر شدن با این پرونده، زندگی سرهنگ خسروی را با شک‌ها و نگرانی‌هایی می‌‌آمیزد و نهایتا او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی معتقدند مهدویان در این فیلم ساختارشکنی کرده و قدمی متفاوت‌تر از سایر فیلم‌ها و سریال‌هایش برداشته است.

درباره نقدها: نقدها درباره فیلم «مرد بازنده» کاملا متفاوت بود. بعضی‌ها به‌شدت آن را پسندیده بودند و حتی بهترین فیلم مهدویان می‌دانستند و عده‌ای کاملا مخالف بودند و به‌نظرشان مهدویان قدم به ساخت فیلم در ژانری گذاشته که چیزی درباره‌اش نمی‌دانسته. در نقدها روی این مسئله تاکید شده بود که ایده تکراری است و مهدویان آن را به‌درستی به خدمت داشته‌های خودش در‌نیاورده است.

از طرف دیگر معتقد بودند ابهاماتی در کل فیلم وجود دارد که تا پایان برطرف نمی‌شود و مخاطب را در سردرگمی باقی می‌گذارد. درباره گریم جواد عزتی هم این دوگانگی در دیدگاه‌ها وجود داشت. در عین اینکه بعضی‌ها آن را درجه یک می‌دانستند، مخالفان به اغراق شده بودن و باورناپذیر بودن آن تاکید می‌کردند و معتقد بودند عزتی در «زخم کاری» بدون این گریم به‌خوبی توانسته بود حال و هوای یک مرد میانسال را به تصویر بکشد.

مرد بازنده/ فیلیمو و نماوا (اکران آنلاین)
کارگردان: محمدحسین مهدویان
تهیه‌کننده: امیر بنان و کامران حجازی
فیلمنامه: ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمدحسین مهدویان

بازیگران: جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام، مهدی زمین‌پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، شبنم قربانی
موسیقی: حبیب خزایی‌فر
سال تولید: ۱۴۰۰
زمان: یک ساعت و ۵۴ دقیقه

کدخبر: ۴۵۵۴۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر